شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متیو شوارتز- مارسیا دیستاسو، استادیار روابط عمومی، کالج ارتباطات، ایالت پنسیلوانیا می گوید که وقتی استراتژی رسانه اجتماعی را تدوین می کنید، این به انتخابگری چیزی که می خواهید آن را ارزیابی کنید کمک می کند.
با کانال های اجتماعی بی شمار و ارزیابی در دسترس فعلی، متخصصان روابط عمومی بایستی بیاموزند که چه شاخص هایی را می خواهند در ارزیابی خود بگنجانند، در غیر این صورت آنها تا پایان باید تنها ملاک پول را ارزیابی کنند که آیا کارشان را خوب انجام داده اند یا بد.+
در این نوشتار دیستاسو 3 نکته روابط عمومی درباره ارزیابی تلاش های رسانه اجتماعی ارائه می دهد که در ادامه به آن می پردازیم:
1. فراتر از ردیابی ساده مخاطبان عمل کنید و تعامل آنها را تحلیل کنید. ارزیابی کنید که چه محتوایی عمل و خواست مخاطبان شما را تامین کرده اند و کدام ها منجر به خرید شده اند، احساسات مثبت را بر انگیخته اند، و بازدید به وبسایت را افزایش داده اند.
2. استراتژی خود را برای محتوای رسانه اجتماعی قرار دهید، اما به خاطر داشته باشید که برند شما در حباب وجود ندارد. مطمئن شوید که صنعت، جامعه و رویدادهای جهانی را تعقیب می کنید. در طول این کار حتما فعالیت های اثرگذاران را نیز دنبال کنید. با این کار به توضیح نتایج کمک می کنید.
3. نیازی نیست که همه چیز ارزیابی شود، بنابراین مجموعه از مقاصد شفاف و اهداف واقع گرایانه باید تحلیل و ارزیابی شوند. اگر شما این ها را بسنجید، آنگاه می دانید که تلاش هایتان کار می کنند، و اگر این کار را انجام ندهید، نیاز دارید که دلایل سقوط و شکست خود را که ناشی از کوتاهی هایتان بوده است را ارزیابی کنید. مطمئن شوید که از بسترهای نرم افزاری صحیح استفاده می کنید، با مخاطبان صحیح تعامل می کنید و از ابزارهای درست ارزیابی استفاده می کنید.
http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/11/03/the-pr-measurement-hat-trick/?hq_e=el&hq_m=2976413&hq_l=8&hq_v=472ca672b1#
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|