درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 11:09   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14064صفحه نخست » پنجشنبه، 15 آبان 1393 - 19:06
چگونه اعتبار کاری خود را بسازیم ؟
من به‌تازگی کسب‌وکار خود را شروع کرده‌ام و تنها چند کار و پروژه انجام شده دارم. بهترین راه برای آنکه با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنم و به آنها بگویم که چه کاری انجام می‌دهم، چیست؟ چگونه وجهه و اعتبار کاری برای خودم دست‌وپا کنم؟
  

پرستون عزیز
من به‌تازگی کسب‌وکار خود را شروع کرده‌ام و تنها چند کار و پروژه انجام شده دارم. بهترین راه برای آنکه با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنم و به آنها بگویم که چه کاری انجام می‌دهم، چیست؟ چگونه وجهه و اعتبار کاری برای خودم دست‌وپا کنم؟
با احترام
تازه دست به کار شده

***
تازه کار عزیز
دوست من، وینسنت ولف برای اولین بار به من اهمیت داشتن وجهه و اعتبار کاری را نشان داد. من متوجه شدم که چگونه وینسنت به عنوان یک طراح داخلی با وجهه جهانی، زمان، انرژی و پول خود را صرف مستندسازی کارش می‌کند. او حتی ممکن است یک عکاس را استخدام کند تا یک روز کامل را صرف عکاسی از یک اتاق مجزا کند که طراحی کرده است! در ابتدا این کار او برای من زیاده‌روی به نظر می‌رسید، اما دیگر این طور فکر نمی‌کنم. این نحوه ثبت کردن نمونه کارها برای کارهایی هنری و عملی به ما اجازه خواهد داد تا به تبلیغات و ارائه کارها و مهارت‌هایمان بپردازیم (به این دلیل که تصاویری برای فرستادن و نشان دادن به ویراستاران و تهیه‌کنندگان داریم) و خدمات خود را به مشتریان و ارباب رجوع بفروشیم (چون با مستندسازی پروژه‌های انجام شده به سادگی می‌توانیم حرفه‌ای بودن، زیبایی و اصالت کارهایمان را مخابره کنیم).
در روزهای ابتدایی شروع کارم، زمانی که طراحی و تدارک مراسم و مجالس هنوز به‌عنوان یک خدمت به‌طور گسترده شناخته نشده بود، مستندسازی پروژه‌ها به من کمک می‌کرد تا به مردم توضیح دهم دقیقا چه چیزی ارائه می‌کنم و وجهه و اعتباری برای خود دست‌وپا کنم.
مستندسازی پروژه‌ها نیاز به زمان و منابع دارد. من ‌می‌توانستم این کار را با استفاده از عکاسان مجالس انجام دهم. تنها کافی بود اندکی پول اضافه به آنها بدهم تا در بین عکاسی از میهمانان مراسم، از طراحی‌های من و چیدمان داخلی نیز چند عکس بگیرند. اما عکاسان مجالس متخصص گرفتن عکس از افراد و نه از کارهای طراحی پیچیده هستند. به این دلیل من حرفه‌ای‌تر عمل کردم و در عوض روی یک عکاس سرمایه‌گذاری کردم که متخصص عکاسی از فضاهای ساکن و بی حرکت بود؛ کسی که می‌توانست واقعا زیبایی و احساس چیدمان‌های ساکن و جزئیات هنر طراحی و چیدمان مرا ضبط کند. من نمی‌توانم شروع به گفتن این موضوع کنم که چگونه این سرمایه‌گذاری مستمر نتایج و بازده خود را در کار من نشان داد. اگر شیوه درست مستندسازی را برای افزایش وجهه و اعتبار کاری خود به کار برید، مشتریان همیشه از شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای بی‌عیب و نقص استفاده خواهند کرد.

سعی کنید در ابتدای کار حتما کاتالوگ با کیفیتی از کارهای خود آماده کنید. سپس زمانی که چند کار را تکمیل کردید که به آنها افتخار می‌کنید و مستندسازی‌های باکیفیتی نیز انجام دادید، تمامی تصاویر گرفته شده و اسناد را جمع‌آوری و آنها را در یک آلبوم یا پوشه زیبا مرتب کنید. شما می‌توانید حتی با 10 تصویر قدرتمند از نمونه کارهای خود شروع کنید (اما فراتر از 20 نروید). سعی کنید برخی از بهترین عکس‌ها را در ابتدا قرار دهید تا اشتیاق مشتریان را برانگیخته کرده و آنها را مسحور کار خود کنید، اما چند عکس خارق‌العاده را هم برای آخر نگه دارید که ارائه کار خود را به صورتی عالی به پایان رسانده باشید. شما همچنین باید مطمئن باشید که عکس‌های دیگری نیز در اختیار دارید تا در مواردی که مشتری و ارباب رجوع شما واکنش مناسبی به عکس‌های پیش رو نشان نمی‌دهد، از آنها استفاده کنید.
گاهی مردم از من سوال می‌پرسند که آیا نشان دادن تصاویر و عکس‌هایی که تهیه کرده‌ام در یک لپ‌تاپ یا تبلت امکان‌پذیر است یا خیر و من تا زمانی که تصاویر تر و تازه و با کیفیت باشند، جواب مثبت می‌دهم. اما من در این زمینه اندکی سنتی فکر می‌کنم: عاشق عکس‌های واقعا بزرگ پرینت گرفته شده هستم؛ هر چقدر یک تصویر بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر باشد، بهتر است. من متوجه شده‌ام که این عکس‌های بزرگ‌تر از اندازه معمول احساس فوق‌العاده‌ای از فضا ایجاد می‌کنند. مشتری و ارباب رجوع باید شیفته زیبایی عکس شده و در فضای عکس غرق شود.
اگر هنوز عکس‌های کافی ندارید که یک آلبوم و رزومه کاری را با آنها تکمیل کنید، می‌توانید ایده‌های خود را به مشتریانتان ارائه دهید. کافی است با استفاده از تصاویر تاثیرگذار، روی یک تابلو، فیلمنامه‌ای مصور برای او ترسیم کنید. فقط مطمئن شوید که در زمان ارائه و نشان دادن تابلوی خود به هر کدام از هنرمندان اعتبار کافی را می‌دهید و به اندازه کافی از او سخن می‌گویید. با این کار به مشتریان خود نشان می‌دهید که یک هنرمند با چشمانی تیزبین هستید. معتقدم که نقاشی‌های زیبا از استادان قدیمی منبع فوق‌العاده‌ای از الهام برای اجرای کارهای هنری است.
فارغ از تمام این موارد، وجهه و اعتبار کاری خود را با همدلی و احساس یگانگی برای مشتریان خود بسازید. تلاش کنید قبل از ملاقات با مشتریان بالقوه خود تصاویری انتخاب کنید که آنچه را به دنبال آن می‌گردند پیدا کنند. این نوع از آینده‌نگری بلافاصله باعث می‌شود شما در ذهن او بالاتر از رقبایتان قرار بگیرید.
 

منبع: کتاب تجارت کردن با قلب
نویسنده: Preston Bailey
مترجم: مهدی نیکوئی*
www.donya-e-eqtesad.com
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد