درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:21   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13841صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 3 آبان 1393 - 01:31
نقش شبکه های اجتماعی در دنیای روابط عمومی
ایجاد شبکه های اجتماعی ویژه هر سازمان باعث ارتباط بهتر کارمندان در بخش های مختلف سازمان با یک دیگر می شود. متصل بودن کارمندان یک مجموعه در یک شرکت فاصله سنی و مقامی ایشان را کم تر کرده و بازده کاری را بالا می برد؛ البته با این شرط که فقط مسایل مربوط به آن شرکت مطرح باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروزه بسیاری از مردم برای دریافت و ارایه خدمات، لزومی ندارد یک دیگر را ملاقات نمایند و یا مستقیماً برخورد داشته باشند. از طرفی شرایط جوامع امروزی هویت های منحصر به فردی را برای افراد تعریف می کند و هر فرد با توجه به نیاز خود، برای دریافت خدمات خود با سازمان وارد مذاکره می گردد. همین امر منجر گردیده که نتوان نسخه مشابهی را برای همه مخاطبان ارایه داد. بنابراین روابط عمومی نیز به موازات رسانه ها و ابزارهای جدید بایست رشد و تغییر نماید. مخاطبان امروزی نسبت به مخاطبان سنتی گذشته تغییر زیادی داشته اند. مخاطبانی که بسیاری از امور روزمره خود را از طریق فضای مجازی برطرف می نمایند. هنگامی که خدمات دهی یک شرکت و یا یک سازمان به صورت الکترونیک انجام می گردد، چرا بایست ارتباط با مخاطب و رفع مشکلاتش فقط به صورت حضوری امکان پذیر باشد؟ این ضعف روابط عمومی ها است. روابط عمومی هایی که از ابزار الکترونیک، استفاده غیرالکترونیک می نمایند.


از جمله مناسب ترین امکانات برای افزایش تعامل با مخاطبان، شبکه های اجتماعی هستند که فرصت های ویژه ای را برای روابط عمومی ها ایجاد نموده اند. ارزان، در دسترس و آسان. اما چه گونه می توان از مزیت های شبکه های اجتماعی در توسعه روابط عمومی ها استفاده نمود؟


شبکه های اجتماعی نسل متفاوتی از وب سایت های اینترنتی هستند که جریان چند سویه اطلاعات را ایجاد نموده اند. این شبکه ها به دلیل تنوع امکانات و اختیاراتی که در کنار انواع جذابیت ها برای کاربران ایجاد نموده اند، اعضای بسیاری دارند که به صورت مداوم به تبادل اطلاعات می پردازند. یک شبکه اجتماعی، ساختاری اجتماعی است که از افراد یا سازمان ها تشکیل گردیده است. این کاربران معمولاً به دلیل یک یا چند وابستگی به یک دیگر متصل می گردند. در این شبکه ها معمولاً نظرات واقعی تری را از کاربران می توان یافت. اما این که آیا این شبکه ها می توانند در خدمت روابط عمومی دیجیتال باشند یا خیر، بستگی بسیاری به سیاست گذاری سازمان ها و شرکت ها دارد.


شبکه های اجتماعی متناسب با نیاز کاربران، فرهنگ و زبان ایشان تغییر می کند. مهم ترین ویژگی و امکان شبکه های اجتماعی این است که کاربران می توانند محیطی خصوصی را برای خود در این شبکه ها ایجاد نمایند و با عده مشخص و تعریف شده ای در تعامل باشند. شبکه های اجتماعی سرعت نشر زیاد و تأثیرگذاری بالایی دارند. از آن جا که خوراک اطلاعاتی آن ها معمولاً توسط عده زیادی تهیه می گردد بسیار پویا هستند. شبکه های اجتماعی امکاناتی نامتناهی برای برقراری ارتباط بین کاربران دارند که منجر به افزایش مشارکت مردم در فرآیندهای گوناگون اجتماعی گردیده است.


کاربران گزینش شده، بررسی خروجی های شبکه به صورت آماری، اعتماد و صمیمیت، انتقال اطلاعات و فرهنگ، یک پارچه سازی امکانات سایت های دیگر، شامل جست و جوی اطلاعات، دریافت اخبار و رویدادها، آپلود اطلاعات، نظرسنجی، آمارگیری، آموزش های به روز و متنوع، تبلیغات تعاملی، مطالعه رفتاری روی رفتار کاربران و ... همه از امکاناتی است که استفاده مناسب و بجا از شبکه های اجتماعی به روابط عمومی ها ارایه می دهد. دیگر امکان موجود، استفاده از شبکه هایی است که بر پایه خدمات موبایل طراحی شده اند و محدودیت استفاده را برای کاربر کاملاً از بین می برند. عدم محدودیت مکانی و ساده بودن استفاده از آن، امکان دریافت بازخوردهای فوری را از اعضا فراهم می آورد.


ایجاد شبکه های اجتماعی ویژه هر سازمان باعث ارتباط بهتر کارمندان در بخش های مختلف سازمان با یک دیگر می شود. متصل بودن کارمندان یک مجموعه در یک شرکت فاصله سنی و مقامی ایشان را کم تر کرده و بازده کاری را بالا می برد؛ البته با این شرط که فقط مسایل مربوط به آن شرکت مطرح باشد. در غیر این صورت خطر درگیر شدن کارمندان با یک سرگرمی جدید را باید بپذیریم. با استفاده از این شبکه ها می توان کاربران را به فوریت از خبر یا امکان جدیدی که سازمان به ایشان ارایه می دهد آگاهی داد، از تغییرات داخلی شرکت که بین کارمندان ایجاد می گردد آگاه شد و نظرات مستقیم و غیرمستقیم ایشان را در مورد شرایط کاری دریافت نمود. ایجاد شبکه های اجتماعی با رویکرد تجاری و ارتباط کاربران متخصص با یک دیگر کمک بسیاری به معرفی کالاها و پیش گیری از دوباره کاری می نماید.


ادغام روابط عمومی با این امکان که گویی کاملاً برای روابط عمومی طراحی گردیده است تحول بزرگی را در روابط عمومی ها خواهد داشت. برای استفاه بهتر از این امکانات بایست اطلاعات را به درستی دریافت نماییم، خود را محدود به یک کانال نکنیم و شبکه ها و امکانات نرم افزاری متنوعی را برای ایجاد گروه های اجتماعی استفاده نماییم. به خاطر داشته باشیم نبایست فقط طبقه خاصی از جامعه را مورد هدف قرار دهیم، بلکه تعامل خود را با تمامی کاربران احتمالی خود ایجاد نماییم.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
حامد جمالی، بنیان گذار شبکه تبلیغات ایران (شتا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد