شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جرالد نیادو- توانایی دسترسی حقوق مشتریان با پیشنهادات درست در زمان مناسب، از طریق کانال های مناسب به تفاوت رقابتی باور نکردنی برای هر کسب و کاری تبدیل می شود و می تواند موفقیت یک کمپین بازاریابی را تضمین کند.
کسب وکارها این توانایی را که با دقت نیروی مدیریت کمپینی موفق را تحت کنترل خود درآورند.
فرآیندهای داخلی شرکت
در گذشته، کمپین های بازاریابی مستقیم رویدادهای یا تقویم های هدایت شده زیادی را در هر سال ارائه می داد، و آنها را با سایر کمپین ها تکمیل می کرد. این کار زمانی به ثمر می نشست که تیم بازاریابی اعتقاد پیدا می کرد که زمان باید مناسب باشد. در کل این رویکرد بیشتر درباره فرآیندهای داخلی شرکت بود تا اینکه درباره نیازها و خواسته های مشتریان کسب و کار باشد و اغلب نتیجه آن مشتریانی بودند که نا امید می شدند و احساس می کردند اطلاعات و مواردی نامربوط به آنها به صورت هرزه نامه ارائه شده است.
بیشتر اوقات به همین ترتیب، تحلیلگران مشتریانی را برای این کمپین از طریق استخدام انتخاب های بسیار ساده یا با استثنائات زیاد انتخاب می کردند. گروه هایی از مکان های خاص، یا به استثنای مشتریانی که آنها را می شناختند و در حال حاضر مشتری کالا بودند، برای اطلاع رسانی انتخاب می شدند. نیازی به گفتن نیست، این رویکرد گلی بر دیوار است که کمترین موفقیت را به همراه داشته است و نرخ پاسخ به آن کمتر از یک یا دو درصد می باشد.
مبارزه هدفمند
ابزارهای مدیریت کمپین موثر نتایج بسیار متفاوتی را به همراه دارند. یک کمپین بسیار هدفمند به کسب و کار شما کمک می کند تا فروش و منافع خود را با تمرکز بر پتانسیل های تولید درآمد بالا برده و مشتریان موجود را افزایش دهید. راه حل مدیریت یک کمپین ترکیبی از دانش و تجربه منابع انسانی است که با تحلیل پیشگویانه به دقت رفتار مشتریان را پیش بینی می کند و مشتریانی را ایجاد می کند که فروش را بالا برده و عرضه را در سطح مناسب نگه دارند.
ابزار مدیریت کمپین را نیازهای ویژه مشتریان را هدف قرار می دهد و دوست دارند مطمئن شوند که با پیشنهادی قانع کننده روبرو می شوند.
این برای اولین بار پاسخ هایی را به برخی از سوالات اساسی می دهد، اینکه با چه کسانی باید تماس گرفت، چه چیزی باید ارائه کرد، که موقع ارائه شوند و چه چیزی باید ساخته شود. به این صورت، هزاران یا صدها نفر از مشتریان را می توان با پیام هایی از طریق کانالی درست و در زمان درست هدف قرار داد.
شرایط را دریابید
یک راه حل خوب باید شرایط و استلزامات صحیح را دریابد. باید قادر باشد که ترجیحات مشتریان را دنبال کند و قادر به طراحی، اجرا و ارزیابی استراتژی های ارتباطات در همه کانال های کسب و کار باشد و به سرعت و موثر بتواند این کارها را به ثمر برساند.
علاوه بر این، باید گفتگویی مداوم با مشتریان بالقوه و مشتریان موجود داشته باشد و این کار تنها با استفاده از همه تعاملاتی صورت می پذیرد که در طول تاریخ کسب و کار وجود داشته اند برای مثال مواردی که ارائه شده اند، باقت و جزئیات کمپین و اینکه آیا این برای مشتریان جواب داده است یا خیر.
منبع: http://www.bizcommunity.com/Article/196/14/116839.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|