درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 00:54   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12144صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 30 تیر 1400 - 09:17
جنگ داخلی اسپانیا به رشد روزنامه نگاری کمک کرد
وقتی که روزنامه نگار «آزادی عمل» داشته باشد
... وقتی که روزنامه نگار «آزادی عمل» داشته باشد ـ جنگ داخلی اسپانیا به رشد روزنامه نگاری کمک کرد ـ یک شاهکار عکس خبری
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  جنگ داخلی خونین و 3 ساله اسپانیا به رشد روزنامه نگاری کمک بسیار کرد. این جنگ که از 18 جولای 1936 آغاز شده بود، پانصد تا ششصد هزار کشته تلفات داشت و سرانجام با شکست نیروهای جمهوری خواه و چپگرا پایان یافت و باعث روی کار آمدن ژنرال فرانکو و دیکتاتوری گردید.

 

در این جنگ، طرفین درگیر کوچکترین محدودیتی برای روزنامه نگاران به وجود نیاوردند و به همین دلیل جهانیان در جریان جزئیات مبارزه بودند و هواداران دو طرف جنگ که نمایندگان دو طرز فکر و ایدوئولوژی مختلف بودند با خواندن گزارشهای «بدون سانسور» و کامل این جنگ و مشاهده عکسهای آن در نشریات، از گوشه و کنار جهان برای کمک رسانیدن به طرف دلخواه خود به اسپانیا می شتافتند.

 

عکسهایی که از صحنه ها و مصائب این جنگ برداشته شده است از شاهکارهای «عکاسی خبری» بشمار می آید. یکی از این عکسها که در بالا مشاهده می شود و توسط رابرت کاپا Robert Capa فتو ژورنالیست زاده ی مجارستان برداشته شده، یک نظامی سلطنت طلب اسپانیایی را بلافاصله پس از اصابت گلوله و در حال افتادن بر زمین و رها شدن تفنگش نشان می دهد. درعین حال از این عکس چنین بر می آید که روزنامه نگار گیرنده عکس ـ بدون ترس از خطر مرگ ـ تا عمق صحنه جنگ پیش رفته بود. این عکس به عنوان نمونه یک عکس خبری خوب در کتاب های درسی دوره های ژورنالیسم چاپ شده است.

 

رابرت کاپا (1913 ـ 1954) که این عکس را گرفته است، در طول عمر عکاسی خود پنج جنگ را پوشش داد [جنگ داخلی اسپانیا، دومین جنگ ژاپن و چین، جنگ دوم جهانی، جنگ سال 1948 عرب و اسرائیل و جنگ ویتنامی ها با فرانسه] و 25 ماه می سال 1954 در اثنای تهیه عکس از جنگ ویتنامی ها با فرانسه بر اثر انفجار «مین» کشته شد.


    فتوژورنالیسم (عکس خبری) در جریان جنگ کریمه، و جنگهای داخلی آمریکا (1861 ـ 1865) پا به عرصه وجود گذارد و از آن پس نیز عمدتا صحنه های جنگ باعث تکامل آن شده است و برای عکسبرداری از چنین صحنه هایی، نیاز به دلاوری و جرأت بسیار است. عکس زیر که از گروه نخست در تاریخ عکسهای خبری است؛ اوایل جولای سال 1863 از اجساد نبرد خونین گتیسبورگgettysburg پنسیلوانیا (درجریان جنگ داخلی ایالات متحده آمریکا) گرفته شده است. این نبرد (برادرکشی گتیسبورگ) 47 هزار تن تلفات از جمله هشت هزار کشته داشت و به همین سبب در این جنگها، یک نقطه بازگشت (ترنینیگ پوینت) بشمار آورده شده است:

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد