درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 18:34   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11657صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 - 10:24
گردآوری اطلاعات و دانش برای تولید اینفوگرافیک
یکی از مهمترین گام ها برای تولید یک اینفوگرافیک خوب در روابط عمومی گردآوری اطلاعات و دانش است. بسیاری از روابط عمومی ها این امر را نادیده می گیرند و یکراست می روند سر طراحی اینفوگرافیک که در نهایت با فرساینده شدن کار، آن را به تعویق می اندازند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از مهمترین گام ها برای تولید یک اینفوگرافیک خوب در روابط عمومی گردآوری اطلاعات و دانش است. بسیاری از روابط عمومی ها این امر را نادیده می گیرند و یکراست می روند سر طراحی اینفوگرافیک که در نهایت با فرساینده شدن کار، آن را به تعویق می اندازند.


در واقع روابط عمومی نه تنها باید داده ها را گردآوری کند، بلکه باید آنها را در مقایسه با منابع و مآخذ معتبر تایید نماید. به هر حال، اگر شما اطلاعاتی را از منابع «معتبر» از قبیل پایگاه های اطلاعاتی دولتی، پایگاه های سنتی رسانه ای، سازمان های بین المللی و خبرگزاری های معتبر دریافت می کنید، می توانید بر همان مبنا و بدون تحقیقات بیشتر کار خود را انجام دهید.


با این حال، کاربران زیادی هستند که پایگاه های داده ای را به طور شخصی ایجاد می کند و بسیار دشوار می توان به داده های آنها اتکا کرد. در بسیاری از مواقع لازم است که شما با صاحب پایگاه داده تماس بگیرید و از چند و چون و نحوه تولید محتوایشان بپرسید و پس از کسب اطمینان آنها را در اینفوگرافیک خود وارد نمایید. وجود یک روش شناسی مناسب برای گردآوری داده ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و لذا درصورتی که خود واحد روابط عمومی عامل تحقیق می باشد، باید در روش شناسی پژوهش خود تامل کند تا داده ها به صورت غیر علمی تدارک دیده نشده باشند. به عبارت دیگر استفاده از روش تحقیق مناسب، پایایی داده ها و روایی داده ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عنوان مثال نمودار قد و وزن افراد مشهور. اینکه این داده ها در چه زمانی گرفته شده اند؟ آیا این داده ها به طور همزمان و در یکجا اندازه گیری شده است؟ چه کسانی این اندازه گیری را انجام داده اند و چگونه؟


بهتر است در برخی از موارد به دو پایگاه داده مراجعه شود و داده ها را از منابع مختلف دریافت کنید. برای مثال، جمعیت یا ارزیابی سلامتی در کنیا در سال 2011 را می توانید با مقیاس های مختلف و از پایگاه های مختلف بدست آورید. در بسیاری از موارد داده ها ممکن است به دلیل شرایط سیاسی دستکاری شوند و باید به حساسیت های سیاسی نیز در این خصوص توجه کنید.


نکته مهمی که باید در دریافت این اطلاعات از منابع مجازی دقت کنید، ثبت آدرس URLی است که داده های خودتان را از آن دریافت می کنید. این کار به شما کمک می کند که بتوانید ارجاع های سریع و صریحی به منبع دریافت داده بدهید و در صورت اشکال در داده ها، بتوانید آن را از گردن خود رد کنید.


با توجه به مسائل فوق می توانید اینفوگرافیک هایی درست کنید، که کمترین دردسر را برای سازمان شما و روابط عمومی به همراه داشته باشد.

 


منبع: http://piktochart.com/
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد