![](http://www.shara.ir/media/image/1/Harriet-PR-beginners-tips-pic.jpg)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| ذکر رایگان نام در ستونهای روزنامهها و مجلات و یا سایر ایستگاهها را در اصطلاح «تبلیغ شهرت» (publicity) مینامند که عبارت از روشی جهت خارج کردن اسم چیزی است، که میتواند از آگهیهای پولپرداز ارزش بیشتری داشته باشد. تبلیغ یک اسم، قابلیت نمایانی است که از منبع احتمالاً غیر علاقهمند (به صورت رایگان) بیرون میآید. ایستگاهها، در رژههای خیابانی و کنسرتها شرکت میکنند و گردانندگان مالی، فعالیتهای خیرخواهانهی گردآوری اعانه را به عهده میگیرند تا شهرت مثبتی را برای خودشان تبلیغ کنند.
روابط عمومی و تبلیغ شهرت، اغلب با یکدیگر آمیختهاند ولی ما معمولاً فعالیتهای رسمی مانند نوشتن اطلاعیه و سخنرانی برای سازمانها و گروهها را به عنوان روابط عمومی در نظر میگیریم. یک اطلاعیه و سخنرانی برای سازمانها و گروهها را به عنوان روابط عمومی در نظر میگیریم. یک اطلاعیه رسمی عبارت از اعلامیه دربارهی رویدادی است که از طریق پیک دستی و یا تحویل مستقیم به اربابان جراید داده میشود. ایستگاهها در اطلاعیههای رسمی به تشریح برنامههای جدید و یا در حال اجرای خود میپردازند و رویدادی غیر معمول مانند ورود یک هنرپیشهی تلویزیونی به شهر، و یا زمانی را که ایستگاه یا سیستم عهدهدار گردانندگی مالی فعالیتی جدید میشود اعلام میکنند.
نوشتن اطلاعیههای رسمی روزانه یا هفتگی، معمولاً از فعالیتهای بخش تبلیغاتی یا بخش بازاریابی ایستگاه، سیستم کابلی، یا شبکه به شمار میرود. روابط عمومی همچنین به فعل و انفعالات مدیریتی و روزنامهها، دولت، گروههای فشار و عامهی مردم در حیطهای گسترده اطلاق میشود. در پخش رادیو تلویزیونی و کابلی، دو الگوی متخصصانه روابط عمومی بسیار حساس جلوه مینمایند: روابط تجاری با جراید و روابط اجتماعی.
|