شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تبليغ شهرت و روابط عمومي
دوشنبه، 25 خرداد 1383 - 18:45 کد خبر:11470
تبليغ يك اسم، قابليت نماياني است كه از منبع احتمالاً غير علاقه‌مند (به صورت رايگان) بيرون مي‌آيد. ايستگاه‌ها، در رژه‌هاي خياباني و كنسرت‌ها شركت مي‌كنند و گردانندگان مالي، فعاليت‌هاي خيرخواهانه‌ي گردآوري اعانه را به عهده مي‌گيرند تا شهرت مثبتي را براي خودشان تبليغ كنند.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| ذكر رايگان نام در ستون‌هاي روزنامه‌ها و مجلات و يا ساير ايستگاه‌ها را در اصطلاح «تبليغ شهرت» (publicity) مي‌نامند كه عبارت از روشي جهت خارج كردن اسم چيزي است، كه مي‌تواند از آگهي‌هاي پول‌پرداز ارزش بيشتري داشته باشد. تبليغ يك اسم، قابليت نماياني است كه از منبع احتمالاً غير علاقه‌مند (به صورت رايگان) بيرون مي‌آيد. ايستگاه‌ها، در رژه‌هاي خياباني و كنسرت‌ها شركت مي‌كنند و گردانندگان مالي، فعاليت‌هاي خيرخواهانه‌ي گردآوري اعانه را به عهده مي‌گيرند تا شهرت مثبتي را براي خودشان تبليغ كنند.


روابط عمومي و تبليغ شهرت، اغلب با يكديگر آميخته‌اند ولي ما معمولاً فعاليت‌هاي رسمي مانند نوشتن اطلاعيه و سخنراني براي سازمان‌ها و گروه‌ها را به عنوان روابط عمومي در نظر مي‌گيريم. يك اطلاعيه و سخنراني براي سازمان‌ها و گروه‌ها را به عنوان روابط عمومي در نظر مي‌گيريم. يك اطلاعيه رسمي عبارت از اعلاميه درباره‌ي رويدادي است كه از طريق پيك دستي و يا تحويل مستقيم به اربابان جرايد داده مي‌شود. ايستگاه‌ها در اطلاعيه‌هاي رسمي به تشريح برنامه‌هاي جديد و يا در حال اجراي خود مي‌پردازند و رويدادي غير معمول مانند ورود يك هنرپيشه‌ي تلويزيوني به شهر، و يا زماني را كه ايستگاه يا سيستم عهده‌دار گردانندگي مالي فعاليتي جديد مي‌شود اعلام مي‌كنند.

 

نوشتن اطلاعيه‌هاي رسمي روزانه يا هفتگي، معمولاً از فعاليت‌هاي بخش تبليغاتي يا بخش بازاريابي ايستگاه، سيستم كابلي، يا شبكه به شمار مي‌رود. روابط عمومي هم‌چنين به فعل و انفعالات مديريتي و روزنامه‌ها، دولت، گروه‌هاي فشار و عامه‌ي مردم در حيطه‌اي گسترده اطلاق مي‌شود. در پخش راديو تلويزيوني و كابلي، دو الگوي متخصصانه روابط عمومي بسيار حساس جلوه مي‌نمايند: روابط تجاري با جرايد و روابط اجتماعي.