درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:22   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11461صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 25 خرداد 1393 - 11:23
بخش های اصلی یک اینفوگرافیک روابط عمومی
مدتی است که سایت شارا بحث اینفوگرافیک ها را به دلیل اهمیت بسزایی که در روابط عمومی ها دارد، به عنوان موضوع اصلی خود قرار داده و محتواهای زیادی را در این خصوص تولید کرده است. در این یادداشت برآنیم تا ساختار اصلی یک اینفوگرافیک را مورد بررسی قرار دهیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده و مترجم: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی و اینفوگرافیک)- مدتی است که سایت شارا بحث اینفوگرافیک ها را به دلیل اهمیت بسزایی که در روابط عمومی ها دارد، به عنوان موضوع اصلی خود قرار داده و محتواهای زیادی را در این خصوص تولید کرده است. در این یادداشت برآنیم تا ساختار اصلی یک اینفوگرافیک را مورد بررسی قرار دهیم.


در همه سخنرانی ها، شروع خوب یک اصل است. امروزه در بسیاری از سخنرانی ها به جای استفاده از فایل پاورپوینت، سخنران از یک اینفوگرافیک استفاده می کند و بدین جهت شروع یک اینفوگرافیک از اهمیت بسزایی برخوردار است. اینکه اینفوگرافیک بتواند به خوبی خواننده را به خود جلب کند نیز بستگی زیادی به شروع آن دارد در پایان نیز باید بتوان جمع بندی خوبی از داستان ارائه داد تا مخاطبان موضوع را برای همیشه در ذهن نگه دارند.
برای این منظور، ما چند اینفوگرافیک برجسته که امروز در حوزه صنعت شناخته شده اند را به عنوان نمونه مطرح می کنیم و بخش های مختلف اینفوگرافیک را در آن ها نشان می دهیم.
 


·        عنوان اینفوگرافیک
گرفته شده از کیسمتریک:
عنوان یک اینفوگرافیک از مهمترین بخش های آن است. اگر می خواهید جذاب به نظر برسید باید در ابتدا عنوان جذابی انتخاب کنید. بسیاری از اوقات لازم است برای اینکه بتوانیم بر سئو تاثیر بگذاریم علاوه بر در نظر گرفتن نتایج کمپین کلمات کلیدی، حدود 25 تیتر بنویسیم و از میان آنها یکی را انتخاب کنیم. اگرچه اینفوگرافیک یکی از قطعات و کانال های سریع اطلاع رسانی قلمداد می شود، اما در مورد تیتر آن باید تمام تلاش خود را بکنید که گزینش خوبی انجام دهید، ولو این کار زمانبر شود.
گاهی اوقات تیتر می تواند یک جمله باشد که می تواند خلاصه خوبی از کل محتوای شما را ارائه دهد. نموه های زیر سه مورد از بهترین تیترهایی هستند که در اینفوگرافیک های انگلیسی در سال های اخیر گزینش و طراحی شده اند:




 
·        بدنه اینفوگرافیک
راه های مختلفی برای جایگزین اطلاعات و داده ها در اینفوگرافیک وجود دارد. در ذیل به برخی از شیوه های متداول جایگزین کردن اطلاعات و داده ها می پردازیم:
1.      اینفوگرافیک معمولی. در این مدل اینفوگرافیک را با یک مقدمه آغاز می کنیم. یک تصویر بزرگ و آنها 4 نکته که در ادامه از فرضیه شما پشتیبانی می کند و در نهایت یک جمع بندی آماری که آن را تایید می کند. برای مثال اینفوگرافیک زیر را مشاهده کنید:

2.      اینفوگرافیک یگانه. این نوع اینفوگرافیک تنها یک قطعه از اطلاعات را در خود دارد. تمرکز در تمام طول اینفوگرافیک بر همان یک قسمت است. مثال زیر نمایی از این نوع اینفوگرافیک را نشان می دهد که در موضوع سلامتی به یک موضوع می پردازد.

3.      اینفوگرافیک مقایسه ای. در این نوع اینفوگرافیک ها میان 2 یا چند عنصر مقایسه صورت می گیرد. در این بین شما باید شاخص هایی داشته باشید و بر مبنای دو یا چند عامل مقایسه ای را انجام دهید.

4.      اینفوگرافیک جریان محور. این نوع اینفوگرافیک به یک فرآیند می پردازد. عموما طی این فرآیند یک عنصر تغییر یا تبدیل پیدا می کند. این نوع اینفوگرافیک برای توضیح چیزهایی که باید به صورت گام به گام انجام شوند، مناسب است.
 


علاوه بر این 4 نوع 4 نوع دیگر از اینفوگرافیک نیز وجود دارند که محبوبیت کمتری در میان اهالی روابط عمومی پیدا کرده اند.

 


·        جمع بندی اینفوگرافیک
نتیجه بندی نیز همانند عنوان نگارش یک نتیجه گیری قانع کننده برای بستن پرونده بسیار ضروری است. توجه داشته باشید که اینفوگرافیک قرار است برای مخاطبان حالت تعاملی ایجاد کند. در واقع اگر شما بتوانید در پایان اینفوگرافیک یک سوال طرح کنید که به گونه ای مخاطبان شما را به پاسخ گویی تحریک کند، شما در تولید محتوای اینفوگرافیک خود پیروز بوده اید.

 


مواردی برگرفته از کیسمتریک:
یکی از دلایل بالا رفتن رتبه سایت، آسان بودن درک محتوای آن است. در واقع مخاطبان باید بتوانند که از محتوای شما بینش دریافت کند. برای ساخت چنین اینفوگرافیکی نیازمند داده هایی هستید که بتوانید با یک تصمیم گیری صحیح محتوایی منطبق بر نیاز کاربران و مخاطبانتان ایجاد کنید.
در این صورت یکی از شاخص های سئو پی آر به نام نرخ پرش در سایت شما کاهش می یابد و به معتبر شدن سایت و دریافت رتبه کمک می کند.


منبع: http://piktochart.com/structuring-a-story-for-your-infographic/
 

 منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/11461/بخش-های-اصلی-یک-اینفوگرافیک-روابط-عمومی

 
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد