شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اسماعیل احمدی اظهار کرد: در روابط عمومی بسیج طرح تحولی آغاز شده است که در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته در حوزههای مختلف تعریف شده است و عمدتا در برنامهها نیروی انسانی، مکان استقرار، بودجه و هویت مصداق مییابد.
وی بیان کرد: بالغ بر 80 درصد برنامههای روابط عمومی سازمان بسیج جدید و ابتکاری است و محور آنها هم ارتباط با رسانهها و تعامل بیشتر با این طیف قرار داده شده است.
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از منظر درونی و بیرونی آموزش و پژوهش محور اصلی را تشکیل میدهند، گفت: طی 8 ماه گذشته تاکنون با سفر به استانهای مختلف و تشکیل جلسات متعدد با روسا و معاونان صدا و سیما، خبرگزاریها و نمایندگان نشریات کشوری و مدیران نشریات محلی، هفته نامهها، ماهنامهها، مجلات و سایتهای فضای مجازی پیرامون رسانه اسلامی و نقش و جایگاهی که جامعه اسلامی دارد، بحث و گفتوگو و تبادل نظر شد.
احمدی تصریح کرد: همایش بسیج و رسانه سال گذشته برای نخستین بار به صورت بینالمللی برگزار شد و 17 رسانه جهان اسلام در آن دعوت شدند که با ابتکارات خوبی همراه بود.
وی افزود: در راستای گفتمان ولایت که روسای کارگروهها را اهالی رسانه تشکیل میدادند، دبیران آن از مجموعه بسیج بودند که برای نخستین بار یک ستاد مرکزی برای این منظور شکل گرفت.
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: همایشهای استانی بسیج و رسانه امسال در تمامی استانها برگزار میشود که از 22 شهریور تا 22 آبان ماه سال جاری در 32 استان کشور و به مدت دو ماه، کل همایشها برگزار میشود.
احمدی خاطرنشان کرد: همایش بینالمللی بسیج و رسانه 22 آذرماه سال جاری در مشهد برگزار میشود و تعدادی از رسانههای جهان اسلام به آن دعوت میشوند.
وی با اشاره به رویکرد جدید روابط عمومی سازمان بسیج که تنها انعکاس اخبار نیست، گفت: رسانهها هم نیازمندیهایی دارند که در یک خدمت متقابل با رسانه قرار گرفته و در طیف مخاطبان رسانهها در اولویت حمایت قرار دارند.
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: از منظر درونی و به منظور حفظ منافع رسانهها، آموزش و پژوهش به عنوان محور اصلی خدمات مدنظر است و ما طی یک سال و نیم گذشته نزدیک به 9 دوره آموزشی را در این راستا برگزار کردیم.
احمدی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار بسیج آموزشها را تخصصیتر کرده و افرادی که در دوره قبلی جامعه هدف بودند مانند خبرنگاران استانی، خبرگزاریهای بسیج، معاونان روابط عمومی سپاههای استانی و مدیران روابط عمومی و اقشار معاونتهای تخصصی بسیج در سازمانهای مرکزی در تهران دوره مقدماتی را گذراندند امسال هم دوره تخصصی را فرا خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه تمامی دورهها در سه لایه مقدماتی، تکمیلی و تخصصی برگزار میشود، افزود: برای نخستین بار دورههای آموزشی در خود استانها برگزار شد که روابط عمومیهای سپاه شهرستانها، دوره دو روزه ای را در حوزه مدیریت طی کردند.
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: گردهمایی تمامی معاونان روابط عمومیهای سپاه شهرستانی کشور به ظرفیت 500 نفر به مدت سه روز در قالب یک کارگاه آموزشی در تهران برگزار میشود.
احمدی بیان کرد: برگزاری دوره عکس که قبلا برای تهران و استان البرز بود برای استانها نیز برگزار میشود و تمامی استانها با برگزاری دورههای مختلف از مزایای آن بهرهمند میشوند.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین به دنبال تدوین چشم انداز است و آسیب شناسی بسیج از منظر رسانهها و مدیران روابط عمومیهای بسیج و تحلیل محتوای اخبار بسیج به صورت فصلی در رسانههای داخلی و خارجی مدنظر است.
منبع: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس
|