شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| ترجمه سحر بشارتی- خطوط بین تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی همواره تا حدی کدر است اما اینترنت تقریبا این خطوط را به طور کامل حذف کرده است. به محض اینکه آگهی دهندگان در رسانه اجتماعی به مشتری ها دسترسی پیدا می کنند، مطلب مطبوعاتی در رتبه بندی موتور جستجو منعکس می گردد. قصد داریم سه راهکار مطمئن برای دستیابی به موفقیت روابط عمومی به شما ارایه دهیم.
چگونگی دستیابی به توفیق روابط عمومی
بازاریابان کنونی کار محافظت از قلمروی گسترده را خود به عهده می گیرند. قراردادن آگهی، تجزیه وتحلیل، تعامل مشتریان و ثبت داستان ها در روزنامه ها تماماً در زیرگروه فعالیت های مشابه قرار می گیرد و لازم است متخصصان" همه فن حریف "باشند.
این مسئله اغلب می تواند بازاریابان را وادار به بکارگیری رویکردی شناخته شده در ناحیه ای جدید کند تنها به این منظور که بفهمیم موثر نیست.
برای بازاریابانی که با شهرت سرو کار دارند نکات اندکی وجود دارد که به آنها کمک می کنند که بازگشت سرمایه شان افزایش یابد.
شخصی سازی رویکرد
مطلب مطبوعاتی و ایمیل بازاریابی شخصی سازی شده دو راهکار مشهور برای دسترسی مشتریان هستند. برای صرفه جویی در زمان بسیاری از بازاریابان رویکرد" تیری در تاریکی" را متناسب با تلاش های شان انجام می دهند اما این رویکرد می تواند به سادگی نتیجه معکوس بدهد و معمولا ایده بدی است.
در حالی که می تواند بهترین راه برای انتشار مطالب شما در نتایج موتور جستجوگر باشد اما احتمالا نمی تواند نظر مساعد روزنامه نگاران را جلب نماید. صندوق های ورودی بسیاری از خبرنگاران مملو از اخبار عمومی منتشر شده در یک روز مشخص است. به منظور برجسته شدن انتشار خبر روابط عمومی خود را مکمل اخبار منتشر شده مورد نظر خود از گروه کوچکی از تاثیرگذاران نمایید.
تمرکز بر روی ارزش
دنیا می تواند عنوان کند که شما در رابطه با محصول خود و یا خدمتی که ارایه می دهید هیجان زده هستید و شما خواهان آن هستید که سایرین نیز در دنیا همچون شما هیجان زده باشند. برای دستیابی به موفقیت در کاری، بازاریابان باید به دانستن اصول مشتری و پیدا کردن راهی برای رسیدن به آن بها بدهند. به عنوان مثال، حقیقتاً اعلام افتتاح فروشگاه جدید در منطقه کافی نیست. بازاریابان می بایست اطلاعاتی مبنی بر چگونگی سودمندی این حرفه براقتصاد محلی فراهم نمایند. مشتریان مایلند چگونگی تاثیر هر بخش خبری را بر زندگی شخصی خود بدانند.
ایجاد ارتباط
به جای بیزار نمودن خبرنگاران با فرستادن هفتگی ایمیل های تبلیغاتی به صندق ورودی شان، بازاریابان می توانند با دسترسی مستقیم به روزنامه نگاران به گونه ای که آنان را یاری کند موفق تر عمل کنند. به جای فرستادن مطلب مطبوعاتی بسته بندی شده که تنها بخش شخصی سازی آن نام خبرنگار است، ایده داستانی را در نظر بگیرید که مستقیماً نیاز خبرنگار را برآورده می سازد. پیشنهاد همکاری با مجموعه های در حال تکوینی که خبرنگار در حال نوشتن آن است بدهید و یا خبرنگار را مطلع سازید که حاضر به نقل قول ها و یا توصیه ها ی کارشناسانه در رابطه با مجموعه حاضر هستید. این توصیه ها می بایست مربوط به صنعت شما باشد اما لزومی ندارد که منحصراً در ارتباط با حرفه شما باشد. به عنوان مثال یک رستوران زنجیره ای می تواند توصیه هایی در ارتباط با برای ناهار خوردن با کودکان ارایه دهد.
بازارابان و متخصصان روابط عمومی ابزار های بیشماری در اختیار دارند که به آنها در دسترسی به مشتریان و خبرنگاران کمک می کند. صرف اندکی زمان برای تحقیق پیش از ارتباط مستقیم با خبرنگار می تواند تاثیر و آمادگی بیشتری را برای ساخت پایه های یک ارتباط کاری در حال شکل گیری داشته باشد. آن زمان که این مسئله با پیگیری دقیق اقدامات از طریق تجزیه و تحلیل در هم آمیخته می شود؛ بازاریابان می توانند به سرعت اقدامات خود را اصلاح نمایند تا بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانند.
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/11406/سه-روش-قطعی-برای-دستیابی-به-موفقیت-روابط-عمومی
|