درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 05:36   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10110صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 31 فروردین 1393 - 07:56
روابط عمومی: شش حکم متقاعد کنندگی داستان برای خبرنگاران
ماکس بروکر، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا) - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مالک پرسید: آیا می توان رسانه را برای پوشش یک بازدید مدرسه از شرکت بالن های هوایی اقناع کرد. ما پیش بینی کردیم برخی از تماس های رسانه ای ما این ایده را بی خیال می شوند، آن را جزو گزینه های ضعیف یا غیر مهم تلقی می کنند چرا که این خبر کمی بیشتر از یک آگهی بازرگانی برای یک شرکت است.
  

روابط عمومی: شش حکم متقاعد کنندگی داستان برای خبرنگاران

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، برخی مدیران تحریریه در تلاش هستند تا حد امکان از حدود و قواعد روزنامه نگاری عدول نکنند، لذا وقتی پیشنهادی برای تولید محتوا از طرف روابط عمومی های شرکت های خصوصی یا صاحبان کسب و کار دریافت می کنند به سرعت آن را بر اساس ارزش های خبری ارزیابی کرده و به سرعت رد می کنند. آن مدیران استانداردهایی را که گاهی اوقات ریاکارانه هستند به کار می برند، اما بگذارید این بحث را برای وقتی دیگر ادامه دهیم.


ما از مالک پرسیدیم که آیا پیشنهادی در مورد اینکه چگونه بالون هوای گرم می تواند دارای ارزش خبری شود دارد. او توضیح داد، در میان سایر جنبه ها، دانش آموزان دوست دارند در مورد علم مربوط به حرکت اجسام در گازها و هوا، روش شناسی و تاریخ نخستین پرواز بشر را بیاموزند.


ما نخست تصمیم گرفتیم داستانی را برای اقناع آنها ارسال کنیم. ما می خواستیم با دقت یک خبرنگار را مورد هدف قرار دهیم، و از ارسال یک ایمیل به چند خروجی رسانه خودداری کنیم. ما فهرستی از خبرنگاران را در مقابل خودمان قرار دادیم که در مقابل نام هر خبرنگار حوزه مورد علاقه و تخصص او درج شده بود. بر اساس این فهرست خبرنگارانی را که ترجیح می دادند اخبار سخت کارکنند یا در ستون های فرعی می نوشتند را حذف کردیم. آنچه ما به آن نیاز داشتیم کسی بود که اغلب مطالب سرگرمی را پوشش می داد، و این چیزی بود که ما سخت به آن نیاز داشتیم.


ما یک روز صبح واترکستر و تولید کننده آن را انتخاب کردیم. کیث که برای هم برای مردم و هم مالک برای سال ها شناخته شده بود و معمولا ایمیل هایی را دریافت می کرد، این بار به طور مرتب ایمیلی در شش جمله دریافت کرد. (ما هرگز در نظر نداشتیم که یک گزارش خبری ارسال کنیم.) این چالش به اتاق خبر کشیده شد و سبب شد که ماکس از بالون به عنوان یک رویداد حمایت کند. ذکر ماکس به زودی «بند تجاری» را غیر قابل پیش بینی معرفی کرد. اما اگر ما در یادداشت خودمان به ماکس اشاره ای نمی کردیم، رسانه ممکن بود از ایمیل ما این تلقی را به دست دهد که می خواهیم انها را گمراه کنیم.


کیث به خاطر می آورد گزارش در مورد یک داستان ویژه ای که برای اقناع خبرنگاران نوشته شده بود، برای اینکه بتوانند از کسب پوشش رسانه ای مطمئن شوند، از برخی جمله های هوشیارانه استفاده کرده بودند به طوری که وعده های پوچ نیز به مردم نداده بودند. این مشابه ایمیل های ناخواسته ای است که با تیترهای فریبنده مطالب ضعیفی ارائه می کنند. برندهای ضعیف با چنین تاکتیک هایی روابط خود را با مردم و رسانه ها تقویت می کنند.


ما برای ایجاد توازن صحیح میان تولید محتوای دقیق و استراتژیک، هشت دقیقه پس از ارسال ایمیلمان، توافق طرف رسانه ای را برای پوشش خبری دریافت کردیم. ارزش خبری خودتان را شناسایی کنید و در مقابل وسوسه های افرادی که می خواهند نام تجاری شما را به رسانه قالب کنند، بپرهیزید. از درگیر کردن رسانه با جزئیات غیر ضروری بپرهیزید. کمتر زیاد است. آنگاه با روشی استراتژیک شخصی را که خبر شما را درک می کند انتخاب کنید.

 منبع مرجع:  http://www.theflipsidecommunications.com/2014/04/public-relations-the-six-sentence-story-pitch/

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد