درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:15   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11378صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 29 فروردین 1401 - 15:21
چطور در کمتر از یک ساعت اینفوگرافیک طراحی کنیم؟
پاملا وان - شاید تاکنون فکر کرده باشید که چقدر عالی می شد اگر می توانستید در زمانی کوتاه اینفوگرافیکی را طراحی کنید. مثلا می شد که همان اندازه که برای نگارش یک یادداشت وبلاگ زمان می گذارید، برای طراحی اینفوگرافیک صرف کنید و کاری فاخر از کار درآید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پاملا وان- شاید تاکنون فکر کرده باشید که چقدر عالی می شد اگر می توانستید در زمانی کوتاه اینفوگرافیکی را طراحی کنید. مثلا می شد که همان اندازه که برای نگارش یک یادداشت وبلاگ زمان می گذارید، برای طراحی اینفوگرافیک صرف کنید و کاری فاخر از کار درآید. متاسفانه واقعیت اینجاست که محتوای بصری به شدت زمان بر هستند و به زمان، تلاش و مهارت بیشتری نسبت به محتوای نگارشی نیاز دارند.

اما با توجه به محبوبیت و اثربخشی عناصر بصری در جهان بازاریابی امروز، نمی توان از آن چشم پوشی کرد. دقیقا به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم که تمام درد و رنج تولید اینفوگرافیک را با جان و دل بخریم. به طور اگر تا کنون به طور جدی در این موضوع وارد نشده اید، شما نیز می توانید اینفوگرافیک های با کیفیت و حرفه ای را با سرعت تولید کنید! من در این نوشتار سعی می کنم که این موضوع را ثابت کنم.

علاوه بر این من در این نوشتار پنج قالب
اینفوگرافیک معرفی می کنم که همه آنها قابلیت سفارشی شدن در نرم افزار پاور پوینت را برخوردارند و می توانید از آنها برای کارتان استفاده کنید. آسان بگویم، در واقع من می خواهم یکی از قالب های خوب را در اختیار بگیرم و آن را به صورت سفارشی برای محتوای مورد نیاز خودم مورد استفاده قرار دهم. همچنین توضیح می دهم که دقیقا من برای تبدیل یک قالب به اینفوگرافیک چه مراحلی را طی کردم و اینکه چقدر این کار آسان است.





 

مرحله 1: داده ها و محتوای خود را گردآوری کنید


این داده ها یا محتواها چیزهایی هستند که قرار است شما اینفوگرافیک خود را با آنها پر کنید. شما همچنین می توانید داده هایی نیز از منابع ثانویه گردآوری کنید، یا از داده های اصلی خودتان استفاده کنید. اگر از داده های منابع ثانویه استفاده می کنید، مطمئن شوید که به منابع ارجاع داده اید. این دقیقا مثل محتواهای دیگری است که تولید می کنید.

اگر منابع بسیار زیاد باشند احتمال دارد که اینفوگرافیکتان بسیار شلوغ و درهم و برهم شود. لذا برای اینکه اینفوگرافیک خود را از شلوغی درآورید و دیگر مجبور نباشید تعداد زیادی آدرس سایت در آن درج کنید، راهی عالی این است که یک آدرس سایت ساده در انتهای آن درج کنید و در آن سایت لینکی را درج نمایید که تمام منابع اینفوگرافیکتان در یک صفحه درج شده باشد. برای این کار می توانید از وبلاگی که اینفوگرافیک خود را در آن منتشر می کنید نیز استفاده نمایید. به این ترتیب، اینفوگرافیک شما شفاف و حرفه ای به نظر می رسد، مردم نیز می توانند به منابع اینفوگرافیک شما از جاییکه به اشتراک گذاشته شده یا منتشر شده دسترسی داشته باشند. با این کار تعداد زیادی از مخاطبان و بازدید کنندگان را نیز به سایت خودتان می کشانید.

برای حفظ زمان (ماموریت ما در این نوشتار ایجاد اینفورگرافیک در کمتر از یک ساعت است!) در ساخت اینفوگرافیک می خواهم ملغمه ای از آمارها را انتخاب کنم که در یادداشت پیشین خودم در یادداشت وبلاگم با عنوان «18 Fresh Stats About the Current State of Social Media Marketing» آورده بودم.

مرحله 2: قالب مورد علاقه خود را انتخاب کنید


گام بعدی شما انتخاب قالب است. همچنان که در تصاویر ذیل مشاهده می کنید، ما 5 قالب اینفوگرافیک را در پاورپوینت برای شما انتخاب کرده ایم: یکی برای ایجاد یک قالب چهار رنگه اینفوگرافیک، یکی برای انتقال آمار و استفاده از فونت های متنوع، یکی برای ایجاد یک اینفوگرافیک مقایسه داده ها، یکی برای ایجاد اینفوگرافیک الهام گرفته از پینترست، یک اینفوگرافیک ساده و زیبا؛ همه اینها گزینه های رایگان برای شما هستند.

نکته مهم اینجا این است که قالبی را استفاده کنیم که برای داده ها و محتوایی که می خواهید ارائه دهید، مناسب باشد. در مورد آمارهای رسانه اجتماعی من، من قالب دوم را انتخاب می کنم. این قالب به من اجازه می دهد که از فونت های متنوع استفاده کنم. قالب در تصویر زیر دیده می شود.




 

مرحله 3: اینفوگرافیک خود را سفارشی کنید


بدیهی است که زمان برترین بخش تولید اینفوگرافیک همین مرحله است. اما همچنین باید در نظر داشته باشید که این مرحله از سایر مراحل لذت بخش تر است. به سادگی یک عنوان انتخاب کنید، آن را به محتوای خود بیافزایید، و اندازه فونت ها و قالب ها را تنظیم کنید. شما میتوانید به راحتی گرافیک ها را تغییر دهید، همچنین داده ها باید در کنار گرافیک های مرتبط قرار گیرند. همه کاری که من انجام دادم این بود که شکل های ساده ای نظیر ساعت، بلندگو، حباب را در کنار هم قرار دهم و آنها را با استفاده از پاورپوینت در گرافیک خودم اعمال نمایم. من برای چارت ها و دیاگرام ها نیز از بخش چارت های پاورپوینت استفاده کردم. (نکته: قالب اینفوگرافیک رایگان ما شامل مواردی شده است که می توانید برای بهینه سازی پاور پوینت از آن استفاده کنید. این بسته به مهارت های شما در استفاده از نرم افزار پاور پوینت دارد.)

برای سفارشی کردن ظاهر اینفوگرافیک من قدری رنگ نارنجی را به آن اضافه کردم و این یک مقدار حس بیشتری به مخاطبانی می دهد که می خواهند آن را تماشا کنند. همچنین می توان سبک فونت ها و نوع چینش و فاصله های آنها را تغییر داد.

در نهایت من یک لینک کوتاه شده را به منابع آن افزودم که افراد بدانند که این
اینفوگرافیک در یک شبکه اجتماعی به نام هاب اسپات به اشتراک گذاشته شده و بتوانند آن را با استفاده از Embed کردن در بدنه سایت های خودشان منتشر کنند.

همه کاری که بایستی انجام می دادید، همین بود. شما اکنون در زمانی کمتر از یک ساعت همه آن موارد را ره هم نصب کردید و دیگر نیازی ندارید که برای تولید یک اینفوگرافیک از گرافیست و طراح استفاده کنید. این کار به راحتی توسط خودتان قابل اعمال است.

 





 

از این جعبه کد می توانید برای انشار عکس اینفوگرافیک در سایت خود استفاده کنید. در واقع شما باید برای این کار آدرس URL عکس خود را ابتدا در این کدها جایگرین URL موجود کنید و سپس در زیر اینفوگرافیک خود آن را قرار دهید.

مرحله 4: آن را منتشر کنید


آخرین مرحله برای کار با اینفوگرافیک این است که آن را ترویج کنید. همچنان که پیشتر اشاره کردم، ما توصیه می کنیم که برای انتشار اینفوگرافیک از وبلاگ استفاده کنید (و منابع را نیز در کنار آن منتشر کنید.) همچنین توصیه می کنیم که در کنار اینفوگرافیک خود از دکمه های انتشار در شبکه های اجتماعی به ویژه در پینترست و فیسبوک استفاده کنید. کد جاسازی آن را در وبلاگ و سایت های دیگر را نیز در کنار یا ذیل آن تعبیه نمایید.

توصیه می شود علاوه بر قالب های مذکور چند اینفوگرافیک و قالب دیگر را نیز در سایت های دیگر مشاهده کنید و در نهایت اقدام به طراحی کنید.

اکنون با این توضیحات شما برای طراحی اینفوگرافیک دانش کافی را دارید. اگر اطلاعات کافی برای تولید اینفوگرافیک دارید همین الان می توانید فایل پاورپوینت زیر را دانلود کرده و اینفوگرافیک خود را طراحی نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالات
اینفوگرافیک در روابط عمومی که در سایت شارا منتشر می شود مراجعه کنید.
 

دریافت فایل پاورپوینت

 


منبع:http://blog.hubspot.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد