درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 6 خرداد 1403 - 20:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی
  از شمار دو چشم یک تن کم
  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات
  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی
  هوش مصنوعی در نمایشگاه فناوری «ویواتک»‌ فرانسه عطر مورد علاقه شما را تولید می‌کند
  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟
  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد
  ترامپ تی‌وی: شبکه اینترنتی که می‌خواهد پیام رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مستقیما به هوادارانش منتقل کند
  5 استراتژی برای بهبود سلامت روان در محل کار
  هنر پرسیدن سوالات هوشمندانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9895صفحه نخست » سه شنبه، 19 فروردین 1393 - 18:09
اهمیت روابط عمومی در آموزش و پرورش
امیر عباس میرزاخانی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی، منافع سازمان از یک سو و از طرف دیگر منافع مخاطبانش (فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان) را در هم ادغام می‌کند و در پرتو توسعه پایدار، جامعه فرهنگیان را تکامل می‌بخشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی، منافع سازمان از یک سو و از طرف دیگر منافع مخاطبانش (فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان) را در هم ادغام می‌کند و در پرتو توسعه پایدار، جامعه فرهنگیان را تکامل می‌بخشد. واقعیت این است که در عصر جدید منافع هر دو طرف در فضایی آزاد و در پرتو برنامه‌ها امکان ارائه خدمات و تشویق فرهنگیان به ایفای نقش اصلی‌شان در جامعه می‌شود. این شرایط به معنای شکل‌گیری مسئولیت اجتماعی مشترک بر اساس تکوین روابط عمومی پویا در ساختار آموزش و پرورش خواهد بود.در یک ساختار منسجم و حرفه‌ای نقش روابط عمومی، پاسخگویی به نیازهای زمانه با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش در قبال آگاهی به جامعه فرهنگیان و مردم است و به آن وجهی قانونمند و تشکیلاتی می‌دهد. به عبارت دیگر در عصر جدید حرفه روابط عمومی به عنوان یکی از وظایف مدیریت کلان در آموزش و پرورش ماموریت دارد تا پیام های گوناگون و بازخوردهای مختلف را طبقه‌بندی و تفسیر کرده و رابط گروه‌ها، تشکل‌ها و زبان‌های مختلف شود تا بدین‌ترتیب براساس تعامل تفاهم‌آمیز با گروه‌های مختلف در فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان به سوی توسعه پایدار اجتماعی‌گذار کند.


هدایت و ارزیابی برنامه‌های اجرایی و ارتباطی برای دستیابی به تفاهم گروه‌های تاثیرگذار و تحقق اهداف سازمانی یکی از وظایف روابط عمومی است. اجرای برنامه‌های وزارتخانه و سیاستگذاری‌های کلان اعم از تعیین هدف‌ها، برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، بودجه‌بندی، استخدام و آموزش کارکنان اداری و آموزشی، تهیه سایر تجهیزات و اداره منابع مورد نیاز برای اجرای تمامی این برنامه‌ها همگی در گرو مشورت‌پذیری، دخالت گرایش‌های مختلف و به رسمیت شناختن آنها در فرآیند تصمیم‌گیری در امور است.


با این وجود باید جایگاه روابط عمومی در آموزش را از یک بنگاه صرفا خبر پراکنی و صرفا مطبوعاتی و پخش آگهی ارتقاء داده و آن را به مثابه یک واحد عملیاتی سازمانی قدرتمند که برخلاف کالا فاقد تجلی عینی است برسانیم که نتیجه عملیاتش بر متغیرهای ذهنی مخاطبانش رنگ و تاثیر می‌گذارد. با توجه به تعدد کانال‌ها و شیوه‌های اطلاع‌رسانی در جامعه روابط عمومی در آموزش و پرورش باید برای مخاطبانش خوراک فکری و فرهنگی را در قالب وعده‌ها و افزارهایی فراهم کند که حاوی انتظارات واقع بینانه بوده و باید قید احتیاط، مشروط و یا تعدیل برنامه‌ها باشد. به عبارت دیگر در نگاه امروزی کار کرد روابط عمومی باید در جهت جلب مشارکت عمومی صاحبان فکر و اندیشه در راستای پیشبرد برنامه‌ها و نظارت موثر و پایدار آنها در عملکرد دستگاه و پیگیری امور باشد که رسیدن به این مهم در دولتی که مزین به نام «دولت تدبیر و امید» است نیاز به عزم تمام نیروهای موجود در آموزش و پرورش از یک سو و تدبیر و درایت مسئولان عالی وزارتخانه دارد.
منبع: روزنامه رسالت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار


  رقیب گوگل Gemini 1.5 Pro را در تست‌های مختلف شکست می‌دهد


  هوش مصنوعی و نگرانی‌های مربوط به آگاهی، دسترسی به داده‌ها و ایمنی


  آیا مطبوعات آزاد هند پس از یک دهه نخست‌وزیری مودی چندان آزاد نیست؟


  مسئولیت‌پذیری در استفاده از هوش مصنوعی و چالش‌های ارتباطی


  فاجعه سقوط بالگرد: زنگ خطر ناتوانی در مدیریت بحران


  خلاصه‌ای از یادداشت" سایمون کوپر "در فایننشال‌تایمز با عنوان: کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند


  اطلاع‌رسانی در بحران: چالش‌ها و راهکارها


  انجمن متخصصان روابط‌عمومی، وبینارهای آنلاین برگزار می‌کند!


  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد