درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 18:35   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9059صفحه نخست » شنبه، 26 بهمن 1392 - 21:24
تأثیر نحوه ارائه لیست قیمت ها بر روی رفتار خرید مشتریان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصولأ تا اینجا تحقیقات تجربی بر روی طرح و منو و نحوه ارائه قیمتها ، بر روی تاثیرات نگرشی مشتریان تمرکز داشته است و لزومأ به رفتار خرید حقیقی مشتریان توجهی نداشته است. در این تحقیق بر روی نحوه ارائه قیمتها کار شده است تا مشخص کند که کدام فرم از قیمت ها ممکن است بر روی رفتار خرید مشتری تاثیر بگذارد.
  

تأثیر نحوه ارائه لیست قیمت ها بر روی رفتار خرید مشتریان (مطالعه موردی یک رستوران در شهر شیراز)

 

نویسندگان :

دکتر برآهویی

علی کشت ورزیان

ali_keshtvarzian@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصولأ تا اینجا تحقیقات تجربی بر روی طرح و منو و نحوه ارائه قیمتها ، بر روی تاثیرات نگرشی مشتریان تمرکز داشته است و لزومأ به رفتار خرید حقیقی مشتریان توجهی نداشته است. در این تحقیق بر روی نحوه ارائه قیمتها کار شده است تا مشخص کند که کدام فرم از قیمت ها ممکن است بر روی رفتار خرید مشتری تاثیر بگذارد.
بطور کلی نحوه ارائه قیمتها به عنوان یک پیش بینی کننده مهم در خرید مشتریان در یک محیط رستورانی گران به شمار نمی آمدند. زمانیکه علائم نشان دهنده ی پولی مثل ریال یا R استفاده می شود نتایج بوجود آمده نشان دهنده ی یک کاهش قابل توجه در خرید است. بعلاوه هیچ تفاوت قابل توجهی بین نمونه های ارائه شده عددی و حروفی در خرید دریافت نشده است.  

 

واژگان کلیدی: طراحی منو، فرمت قیمت، رفتار مصرف کننده رستوران، روانشناسی منو، ارائه قیمت

 

 مقدمه :
کلسون (1994) دادن منو به یک مهمان رستوران را به عنوان توانایی جا دادن یک تبلیغ در دستان هر مشتری قبل از اینکه آنها پولشان را تقسیم کنند توصیف می کند. گزارش گالوپ (1987) و رینولد و همکارانش (2005) نشانگر این موضوع بود که مجموعه ای از مشاوران ، طراحان گرافیک و مدیران شاغل در رستوران در جستجوی طرح ظاهری جهت عمل قیمت گذاری برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری و رفتار خرید وی بودند. اگرچه مدارکی مبنی بر چنین روشهای طراحی برای افزایش توجه مشتری وجود دارد ولی هیچ ارتباطی بین توجه و رفتار خرید منتشر نشده است.
تحقیقات مدیریت جهت مهمان نوازی موجود برای رفتار خرید مشتری و ارزیابی کیفی ، تغییراتی را در برچسبهای منو پیشنهاد می کند (وانسینک و همکارانش 2001) .
وانسینک و همکارانش مختصرأ دریافتند که برچسبهای توضیحی می توانند تکرار موارد خرید را به خوبی رضایت مشتریان از خرید فراهم سازند ولی افزایش رضایت در افزایش تمایل به خرج کردن نشان داده    نمی شود.
همچنین تحقیقات دیگر نشان می دهند که مهمانان ویژه ممکن است به صورت نگرشی توسط اعداد یا ارائه بهای قیمت تحت تاثیر قرار گیرند (کارمین و نورکاس 1990 ؛ نایپال و پارسا 2001) .
تحقیقات مربوط به ارائه قیمت هایی که منجر به رفتار خرید غذا در سوپرمارکتها می شود پیشنهاد می کند که اختلاف ارائه قیمتهایی که بر پایه موقعیت ، اندازه و استفاده از علائم می باشد می تواند بر روی رفتار خرید مشتری که از قیمتها اطلاعی ندارد تاثیر بگذارد ( میازاکی و همکارانش 2000) . در این تحقیق ما یک فاکتور از اینچنین ارائه و قیمتهایی در رستورانها برای مشخص کردن اینکه آیا ظاهرات قیمتها بر روی رفتار خرید مشتری تاثیرگذار است یا خیر را آزمایش میکنیم.
بطور معمول یک گستره ای از تنوع نمونه های قیمت های مورد استفاده در منوی رستورانها را مشاهده    می کنیم ؛ برای مثال یک نمونه از منوهای 20 دلاری بصورتهای مختلفی معمولا به یک مهمان عرضه می شود:

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد