درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 07:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8969صفحه نخست » چهارشنبه، 23 بهمن 1392 - 07:02
بررسی اثرات آمیخته بازاریابی 4P’s برروی " ارزش ویژه برند"با تاکید اثر میانجی گری" تبلیغات دهان به دهان "
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این تحقیق بر اساس روش معادلات ساختاری رابطه و میزان تاثیرات مولفه های آمیخته بازاریابی برروی ارزش ویژه برند و اثر میانجی گرایانه تبلیغات دهان به دهان بروی این دومتغییر مورد بررسی قرار می گیرد.
  

بررسی اثرات آمیخته بازاریابی 4P’s برروی " ارزش ویژه برند"با تاکید اثر میانجی گری" تبلیغات دهان به دهان "

(مورد مطالعه: مصرف کنندگان گوشی های تلفن همراه سامسونگ در نمایندگی های رسمی استان تهران)

 

نویسندگان :

دکتر دهقانان
دکتری مدیریت بازرگانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(استاد یار)
یحیی عبداللهیان
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی،گرایش بازاریابی و صادرات، موسسه آموزش عالی البرز  
yahya.abdolahian@gmail.com


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این تحقیق بر اساس روش معادلات ساختاری رابطه و میزان تاثیرات مولفه های آمیخته بازاریابی برروی ارزش ویژه برند و اثر میانجی گرایانه تبلیغات دهان به دهان بروی این دومتغییر مورد بررسی قرار می گیرد. گردآوری اطلاعات این پژوهش که از طریق پرسش نامه انجام پذیرفته که با توزیع تعداد400 پرسشنامه بین نمایندگی ها رسمی گوشی های تلفن همراه سامسونگ شهر تهران،تعداد 384  پرسشنامه جمع آوری گردید. نتایج نشان داد که میزان همبستگی بین دو متغیر اصلی پژوهش، رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. اثرات رابطه متغییر های وابسته و مستقل تحقیق با تاثیر غیر مستقیم و میانجی گری تبلیغات دهان به دهان  مورد بررسی گرفت و نتایج حاصله پس از تحلیلی آماری و توصیفی در نرم افزار لیزرل مدل سازی شد.تبلیغات دهان به دهان رابطه بین دو مولفه اصلی آمیخته بازاریابی( قیمت و محصول) را با ارزش ویژه برند (بین مصرف کنندگان گوشی های تلفن همراه سامسونگ در جامعه آماری پژوهش) میانجی گری می کند.و با رد دو فرضیه دیگر تحقیق مدل اصلاح شده و نهایی تحقیق (شکل 2 ) و اثرات مولف های توزیع و ترفیع(آمیخته بازاریابی)بروی ارزش ویژه برند به واسطه تبلیغات دهان به دهان میانجی گری نگردید.


واژگان کلیدی: آمیخته بازاریابی، ارزش ویژه برند، تبلیغات دهان به دهان

 

 

مقدمه:
درشرایط رقابتی بازار امروز به دست آوردن جایگاه مناسب در ذهن مصرف کننده به گونه ای که مصرف کننده وفادار به شرکت باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است از جمله عواملی که در رسیدن به چنین جایگاهی در ذهن مشتریان موثر است ارزش ویژه نام و نشان تجاری شرکت می باشد. ارزش ویژه برند همانند یک دارایی برای شرکت محسوب می شود که گردش وجوه کسب و کار را افزایش می دهد و محصولات، آن چیزهایی هستند که شرکتها می سازندو آنچه مشتری میخرند، در واقع نام تجاری است.این امردرخصوص خدمات نیزصادق است (سایمون و سولیوان4، 1993).
فعالیت های بازاریابی بر روی ارزش ویژه مارک تجاری تاثیرگذار است و عناصر آمیخته بازاریابی از جمله عوامل قابل کنترل در اختیار مدیران و تصمیم گیران شرکت هستند. در صورتیکه بتوان ارتباط بین این عناصر و ارزش ویژه مارک تجاری را به دست آورد، تصمیم گیران شرکت به راحتی می توانند درخصوص چگونگی به کارگیری عناصر آمیخته بازاریابی تصمیم گیری نمایند تا بتوانند با کسب حداکثر ارزش ویژه مارک تجاری و در نهایت به سودآوری پایدار شرکت دست یابند و از آن در جهت افزایش سودمندی و ارضا نیازهای مشتریان استفاده نمایند.امروزه با افزایش اندازه،ویژگی و تعداد جوامع آنلاین، بازاریابان به شناخت اهمیت رو به رشد تبلیغات دهان به دهان رسیده اند.تبلیغات دهان به دهان می تواند مصرف کننده را به روشنی تحریک کند تا یک محصول یا برند را انتخاب کند که تبلیغات به این روش نمی توانند.مشتریان همیشه برای نظریاتی که مستقیماً به آنها ابراز می شود ارزش قائل می شوند.زمانی که مشتری از انتخاب محصول خوشحال و راضی باشد، سلسله از بازاریابی سنتی را ابراز می کند. تبلیغات دهان به دهان سریعاً و بطور موثری رخ می دهد (بوگیئن و همکاران1،2010).
با توجه به اهمیت رابطه بین بازاریابی و برند و اثر تبلیغات بر این دو در این تحقیق به سوالات زیر پاسخ داده میشود:
1.مـیـزان تاثیر وجوه آمیخته بازاریابی 4P’s (محصول،قیمت،توزیع،ترفیع) برروی ارزش ویژه برند "سامسونگ" چگونه است ؟"

2.با تاکید بر اثر میانجی گرایانه "تبلیغات دهان به دهان"اثرات آمیخته بازاریابی 4P’s  برروی ارزش ویژه برند "سامسونگ چگونه است؟

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد