شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متیو شوارتز- آیا تاکنون در مورد چگونگی رشد رتبه مخاطبان خود در فیسبوک جستجو کرده اید؟ ما این طور فکر نمی کنیم. اما این قابل درک است. این یادآور مهمترین چالش یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات برای تضمین هواداران جدید از طریق سامانه های رسانه های اجتماعی جدید است. کار جلب افراد به سمت صفحه فیسبوک روز به روز دشوارتر می شود، مخصوصا اینکه هر روز با ورد شبکه های اجتماعی جدیدی که مورد استقبال افراد قرار می گیرند، نشان دهنده ماهیت بی وفایی مصرف کنندگان آنلاین است. (اسنپچات آخرین شبکه اجتماعی است که اخیرا مورد استقبال قرار گرفته.)
اما گام هایی چند برای متخصصان روابط عمومی وجود دارد که می توانند تعامل خود را در فیسبوک بالا برده و تعداد لایک هایشان را برای برند یا سازمانشان افزایش دهند. بدون هیچ شانسی، استقرار گام هایی می تواند همانند یاشا هیفتز در فیسبوک متعامل کند.
چه چیزی تعامل را افزایش می دهد؟
• زمینه پست هایی که از از عکس استفاده کرده بودند، 39 درصد در تعامل موفق ترند.
• پست هایی که از شکلک استفاده کرده بودند 52 درصد تعامل بیشتری را از افراد در یافت کردند.
• پست هایی که 80 کارکتر یا کمتر استفاده کرده بودند 23 درصد تعامل بیشتری را نسبت به پست های طولانی تر بدست آوردند.
• پست هایی که چیزی را از افراد می پرسند، 7 برابر بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.
• پست هایی که حاوی سوالاتی هستند 92 درصد بیشتر کامنت دریافت می کنند.
• پست هایی که برای عکس ها کپشن استفاده می کنند، تا 5.5 برابر بیشتر کامنت و لایک دریافت می کنند.
• مسابقات – در صفحه شما باعث ایجاد سرگرمی می شود و افراد در آن برنده می شوند. ضمن آن می توانید از نرم افزارهای تحت فیسبوک استفاده کنید.
• امکاناتی که تنها از طریق لایک کردن یک صفحه به افراد داده می شود، می تواند به دریافت لایک مورد نیازتان ختم شود.
• کتاب های الکترونیکی که تنها با ارائه لایک داده می شود نیز می تواند یکی از تب های صفحه شما باشد.
• آگهی های فیسبوکی هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
• به وبسایت خود می توانید دکمه لایک فیسبوک را اضافه کنید.
• لایک های دیگری نیز می توانید از طریق گیت فیلم قرار دهید و تماشا کردن فیلم انیستاگرام را منوط به لایک کنید.
هر مورد دیگری را که فکر می کنید می توان در فیسبوک انجام داد، به این فهرست بیافزایید.
درباره کسب اقتدار در فیسبوک بیاموزید و برای این کار می توانید از وبسایت هایی که به مسائل شبکه های اجتماعی توجه می کنند مراجعه کنید.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/01/28/pr-checklist-for-juicing-your-facebook-page/?hq_e=el&hq_m=2822423&hq_l=15&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|