شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، متيو شوارتز- آيا تاكنون در مورد چگونگي رشد رتبه مخاطبان خود در فيسبوك جستجو كرده ايد؟ ما اين طور فكر نمي كنيم. اما اين قابل درك است. اين يادآور مهمترين چالش يك متخصص روابط عمومي و ارتباطات براي تضمين هواداران جديد از طريق سامانه هاي رسانه هاي اجتماعي جديد است. كار جلب افراد به سمت صفحه فيسبوك روز به روز دشوارتر مي شود، مخصوصا اينكه هر روز با ورد شبكه هاي اجتماعي جديدي كه مورد استقبال افراد قرار مي گيرند، نشان دهنده ماهيت بي وفايي مصرف كنندگان آنلاين است. (اسنپچات آخرين شبكه اجتماعي است كه اخيرا مورد استقبال قرار گرفته.)
اما گام هايي چند براي متخصصان روابط عمومي وجود دارد كه مي توانند تعامل خود را در فيسبوك بالا برده و تعداد لايك هايشان را براي برند يا سازمانشان افزايش دهند. بدون هيچ شانسي، استقرار گام هايي مي تواند همانند ياشا هيفتز در فيسبوك متعامل كند.
چه چيزي تعامل را افزايش مي دهد؟
• زمينه پست هايي كه از از عكس استفاده كرده بودند، 39 درصد در تعامل موفق ترند.
• پست هايي كه از شكلك استفاده كرده بودند 52 درصد تعامل بيشتري را از افراد در يافت كردند.
• پست هايي كه 80 كاركتر يا كمتر استفاده كرده بودند 23 درصد تعامل بيشتري را نسبت به پست هاي طولاني تر بدست آوردند.
• پست هايي كه چيزي را از افراد مي پرسند، 7 برابر بيشتر به اشتراك گذاشته مي شوند.
• پست هايي كه حاوي سوالاتي هستند 92 درصد بيشتر كامنت دريافت مي كنند.
• پست هايي كه براي عكس ها كپشن استفاده مي كنند، تا 5.5 برابر بيشتر كامنت و لايك دريافت مي كنند.
• مسابقات – در صفحه شما باعث ايجاد سرگرمي مي شود و افراد در آن برنده مي شوند. ضمن آن مي توانيد از نرم افزارهاي تحت فيسبوك استفاده كنيد.
• امكاناتي كه تنها از طريق لايك كردن يك صفحه به افراد داده مي شود، مي تواند به دريافت لايك مورد نيازتان ختم شود.
• كتاب هاي الكترونيكي كه تنها با ارائه لايك داده مي شود نيز مي تواند يكي از تب هاي صفحه شما باشد.
• آگهي هاي فيسبوكي هم مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.
• به وبسايت خود مي توانيد دكمه لايك فيسبوك را اضافه كنيد.
• لايك هاي ديگري نيز مي توانيد از طريق گيت فيلم قرار دهيد و تماشا كردن فيلم انيستاگرام را منوط به لايك كنيد.
هر مورد ديگري را كه فكر مي كنيد مي توان در فيسبوك انجام داد، به اين فهرست بيافزاييد.
درباره كسب اقتدار در فيسبوك بياموزيد و براي اين كار مي توانيد از وبسايت هايي كه به مسائل شبكه هاي اجتماعي توجه مي كنند مراجعه كنيد.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/01/28/pr-checklist-for-juicing-your-facebook-page/?hq_e=el&hq_m=2822423&hq_l=15&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)