شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کیم هریسون- از زمانی که دیانا هاف وبلاگ خود، مارکام را راه اندازی کرد، چیزهای زیادی را درباره جامعه وبلاگی یا جو وبلاگی آموخته است. در سه ماهی که از وبلاگ نویسی او می گذرد، دریافته است که حفظ یک وبلاگ به آن سادگی که به نظر می رسد، نیست. در عین حال ارزش تلاش را دارد تا بتوان آن را به وبلاگی سرگرم کننده، و فوق العاده تبدیل کرد.
وبلاگ ها زمان برند! تقریبا همه کارشناسان وبلاگ نویسی می گویند نوشتن واقعی، سخت ترین قسمت در مورد داشتن یک وبلاگ است. وبلاگ باید مطالب تازه ای را به طور مداوم منتشر کند. دائم روزآمد شود و مطالبش مختصر و مفید و مرتبط با موضوع باشد و این چیزی است که شما باید در زمان های اضافی خود انجام دهید.
وبلاگ روابط را برقرار می کند. داشتن یک وبلاگ به این معنا است که دیانا هر روز یک دو جین وبلاگ دیگر و برخی پیام ها را می خواند. بر مبنای این نظرات، مردم وبلاگ او را پیدا می کنند و به آنچه او نوشته است، نظر می دهند. این بدین معناست که وی به روابط شخصی اش با افراد(و شرکت ها) شکل داده است و در غیر این صورت او شناخته نمی شد. به عنوان یک مشاور ارتباطات بازاریابی، این بدین معناست که او راه رسیدن به مشتریان بالقوه را بر خود هموار می کند.
وبلاگ ها نیازمند لینک دهی هستند. اگر می خواهید در وبلاگ موفق شوید (این که افراد یادداشت هایتان را بخوانند و به آن نظر دهند)، باید به سه چیز توجه کنید.
1. لینک
2. لینک
3. لینک
این لینک ها می تواند به وبلاگهای دیگر، وبسایت ها، گزارش های تحقیقی، آیتم های جدید، و مانند آن داده شوند. در غیر این صورت، شما صدایی تنها در سزمین رها شده وبلاگتان خواهید بود. وقتی به دیگران لینک می دهید، آنها نیز در مقابل به شما لینک می دهند، که این مساله به باعث می شود که شما در معرض افزایش فضای وبلاگی قرار بگیرید. (همه این افکار به این معناست که شما وقت قابل توجهی را صرف پیدا کردن اطلاعات مورد توجه برای آن چیزی خواهید کرد که می توانید به آن لینک دهید.)
وبلاگ ها شفافیت را افزایش می دهند. «وبلاگ به افراد اجازه می دهد دیده شوند، در صف و به طور جداگانه، شرکت شما، ارزش هایش، و اینکه چگونه به شکایات و بازخوردهای منفی، پاسخ می دهد.
این شفافیت هم خوب است و هم بد است: برای مثال، مت کاتس از گوگل، به وبمسترها می گوید که متخصصان سئو از اینکه گوگل به سوالاتشان پاسخ مرتبط می دهد خوشحال می شوند؛ کامپیوترهای دل، و از سوی دیگر، با نظراتی که توسط مشتریان بسیار عصبانی در وبلاگ وان تو وان جدیدش نوشته است، برخورد می کند.
وبلاگ ها نیاز به بازاریابی دارند- همانند خبرنامه ها و وبسایت ها، شما روابط وبلاگی را از طریق بازاریابی و روابط عمومی می سازید. این بستگی به وبلاگ شما، شرکت شما، و اینکه شما چه مقدار تلاش برای آن انجام می دهید، ساخت روابط چیزی حدود 3 الی 12 ماه (یا بیشتر) وقت می گیرد که افراد شما را شناسایی کرده و به شما لینک بدهند.
در مجموع دیانا معتقد است مزایای داشتن وبلاگ، اگر وقت و منابع آن را داشته باشید، بسیار بیشتر از معایب آن است.
مقالات بیشتر را درباره وبلاگ و روابط عمومی در شارا، بخوانید.
منبع: http://www.cuttingedgepr.com/articles/marketcomm_start_blog.asp
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|