درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 17:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5808صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 15 مهر 1392 - 11:15
پدیده زنانه شدن روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - این تحقیق با اشاره به تبعیضات جنسی و قومی می افزاید با در نظر گرفتن روند پایای زنانه شدن در حرفه روابط عمومی، تجارب زنان همچنان بخش مهمی از بحث های مطرح در این حوزه را تشکیل می دهد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حال حاضر 70 درصد نیروی کار در روابط عمومی ها را زنان تشکیل می دهند وبیش از 90 درصد دانشجویان رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی زن هستند.
به گزارش شارا، نتایج تحقیقی که توسط لیندا آلدوری در قرن بیست و یکم انجام شده، نشان می دهد که زنان در حرفه روابط عمومی موفقیت های چشم گیری داشته اند.
آلدوری می افزاید: زنان بیشتری در پست های مدیریتی قرار گرفته اند و زنان بیشتری به امر تحصیل و تعلیم در روابط عمومی مشغولند.


این تحقیق با اشاره به تبعیضات جنسی و قومی می افزاید با در نظر گرفتن روند پایای زنانه شدن در حرفه روابط عمومی، تجارب زنان همچنان بخش مهمی از بحث های مطرح در این حوزه را تشکیل می دهد.
در ادامه تحقیق به عبارت «سقف شیشه ای»  اشاره می کند، عبارتی که سال ها برای توصیف موانع نامرئی که زنان برای ترفیع شغلی با آن روبرو بوده اند، به کار می رفته است.
نتایج این تحقیق که در یک دهه مطالعه را شامل می شود نشان می دهد که با اینکه کمیت زنان دانشجوی رشته روابط عمومی به شدت رو به فزونی گذاشته است، اما تفاوت چندانی در دانشجویان دختر در جدیت و گرایش به پست های مدیریتی دیده نمی شود. همچنین تفاوتی در میزان انتظار حقوق برای پست های اول مشاهده نمی شود.


اما پس از پنج سال تفاوت چشمگیری در میزان انتظار حقوق در این حرفه را بازگو می کند. دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر انتظار کسب درآمد بیشتری را داشتند. همچنین دانشجویان پسر از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بودند. دانشجویان دختر انتظار ترفیع کندتری نسبت به دانش جویان پسر داشتند و گرفتن ترفیع را مستلزم به تاخیر انداختن تشکیل خانواده و بچه دار شدن می دانستند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد