درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:10   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5808صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 15 مهر 1392 - 11:51
پدیده زنانه شدن روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - این تحقیق با اشاره به تبعیضات جنسی و قومی می افزاید با در نظر گرفتن روند پایای زنانه شدن در حرفه روابط عمومی، تجارب زنان همچنان بخش مهمی از بحث های مطرح در این حوزه را تشکیل می دهد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حال حاضر 70 درصد نیروی کار در روابط عمومی ها را زنان تشکیل می دهند وبیش از 90 درصد دانشجویان رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی زن هستند.
به گزارش شارا، نتایج تحقیقی که توسط لیندا آلدوری در قرن بیست و یکم انجام شده، نشان می دهد که زنان در حرفه روابط عمومی موفقیت های چشم گیری داشته اند.
آلدوری می افزاید: زنان بیشتری در پست های مدیریتی قرار گرفته اند و زنان بیشتری به امر تحصیل و تعلیم در روابط عمومی مشغولند.


این تحقیق با اشاره به تبعیضات جنسی و قومی می افزاید با در نظر گرفتن روند پایای زنانه شدن در حرفه روابط عمومی، تجارب زنان همچنان بخش مهمی از بحث های مطرح در این حوزه را تشکیل می دهد.
در ادامه تحقیق به عبارت «سقف شیشه ای»  اشاره می کند، عبارتی که سال ها برای توصیف موانع نامرئی که زنان برای ترفیع شغلی با آن روبرو بوده اند، به کار می رفته است.
نتایج این تحقیق که در یک دهه مطالعه را شامل می شود نشان می دهد که با اینکه کمیت زنان دانشجوی رشته روابط عمومی به شدت رو به فزونی گذاشته است، اما تفاوت چندانی در دانشجویان دختر در جدیت و گرایش به پست های مدیریتی دیده نمی شود. همچنین تفاوتی در میزان انتظار حقوق برای پست های اول مشاهده نمی شود.


اما پس از پنج سال تفاوت چشمگیری در میزان انتظار حقوق در این حرفه را بازگو می کند. دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر انتظار کسب درآمد بیشتری را داشتند. همچنین دانشجویان پسر از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بودند. دانشجویان دختر انتظار ترفیع کندتری نسبت به دانش جویان پسر داشتند و گرفتن ترفیع را مستلزم به تاخیر انداختن تشکیل خانواده و بچه دار شدن می دانستند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد