درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 خرداد 1403 - 00:26   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی
  از شمار دو چشم یک تن کم
  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات
  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی
  هوش مصنوعی در نمایشگاه فناوری «ویواتک»‌ فرانسه عطر مورد علاقه شما را تولید می‌کند
  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟
  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد
  ترامپ تی‌وی: شبکه اینترنتی که می‌خواهد پیام رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مستقیما به هوادارانش منتقل کند
  5 استراتژی برای بهبود سلامت روان در محل کار
  هنر پرسیدن سوالات هوشمندانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5808صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 15 مهر 1392 - 11:15
پدیده زنانه شدن روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - این تحقیق با اشاره به تبعیضات جنسی و قومی می افزاید با در نظر گرفتن روند پایای زنانه شدن در حرفه روابط عمومی، تجارب زنان همچنان بخش مهمی از بحث های مطرح در این حوزه را تشکیل می دهد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حال حاضر 70 درصد نیروی کار در روابط عمومی ها را زنان تشکیل می دهند وبیش از 90 درصد دانشجویان رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی زن هستند.
به گزارش شارا، نتایج تحقیقی که توسط لیندا آلدوری در قرن بیست و یکم انجام شده، نشان می دهد که زنان در حرفه روابط عمومی موفقیت های چشم گیری داشته اند.
آلدوری می افزاید: زنان بیشتری در پست های مدیریتی قرار گرفته اند و زنان بیشتری به امر تحصیل و تعلیم در روابط عمومی مشغولند.


این تحقیق با اشاره به تبعیضات جنسی و قومی می افزاید با در نظر گرفتن روند پایای زنانه شدن در حرفه روابط عمومی، تجارب زنان همچنان بخش مهمی از بحث های مطرح در این حوزه را تشکیل می دهد.
در ادامه تحقیق به عبارت «سقف شیشه ای»  اشاره می کند، عبارتی که سال ها برای توصیف موانع نامرئی که زنان برای ترفیع شغلی با آن روبرو بوده اند، به کار می رفته است.
نتایج این تحقیق که در یک دهه مطالعه را شامل می شود نشان می دهد که با اینکه کمیت زنان دانشجوی رشته روابط عمومی به شدت رو به فزونی گذاشته است، اما تفاوت چندانی در دانشجویان دختر در جدیت و گرایش به پست های مدیریتی دیده نمی شود. همچنین تفاوتی در میزان انتظار حقوق برای پست های اول مشاهده نمی شود.


اما پس از پنج سال تفاوت چشمگیری در میزان انتظار حقوق در این حرفه را بازگو می کند. دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر انتظار کسب درآمد بیشتری را داشتند. همچنین دانشجویان پسر از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بودند. دانشجویان دختر انتظار ترفیع کندتری نسبت به دانش جویان پسر داشتند و گرفتن ترفیع را مستلزم به تاخیر انداختن تشکیل خانواده و بچه دار شدن می دانستند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار


  رقیب گوگل Gemini 1.5 Pro را در تست‌های مختلف شکست می‌دهد


  اطلاع‌رسانی در بحران: چالش‌ها و راهکارها


  آیا مطبوعات آزاد هند پس از یک دهه نخست‌وزیری مودی چندان آزاد نیست؟


  هوش مصنوعی و نگرانی‌های مربوط به آگاهی، دسترسی به داده‌ها و ایمنی


  مدیر عامل گوگل، تیم رهبری خود را برای عصر هوش مصنوعی تکان داد


  خلاصه‌ای از یادداشت" سایمون کوپر "در فایننشال‌تایمز با عنوان: کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند


  انجمن متخصصان روابط‌عمومی، وبینارهای آنلاین برگزار می‌کند!


  این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه شغلی انجام دهد


  همگرایی روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری: بینش‌هایی از اشتباهات ارتباطی اخیر صنایع تولیوم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد