درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 22:36   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 564صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 22 اردیبهشت 1391 - 20:37
روابط عمومی الکترونیک با استفاده از مدل AHP
ابوالضل دانایی- آرزو خسروانی- حمیدرضا کرکه آبادی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان - امروزه سازمان‌های پیشرفته با استفاده از قابلیت‌ روابط عمومی الکترونیک، دایره مخاطبان خود را وسیع‌تر کرده‌اند، اما ایران در این زمینه رشد چندانی نکرده است.
  

 

مقالات- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

شناخت و اولویت‌بندی موانع و محدودیت‌های روابط عمومی الکترونیک با استفاده از مدل AHP

(مطالعه موردی: استان سمنان)

  

چکیده

امروزه سازمان‌های پیشرفته جهان با استفاده از قابلیت‌های روابط عمومی الکترونیک، دایره مخاطبان خود را وسیع‌تر کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که ایران در زمینه روابط عمومی الکترونیک رشد چندانی نکرده است. تغییر نظام روابط عمومی‌ها در ایران، از شکل کنونی به شکل مدرن و الکترونیک، کاری است بس دشوار که مستلزم بازنگری در گذشته و تحول جدی برای آینده می‌باشد. برای عبور از روابط عمومی سنتی به الکترونیک باید عمده‌ترین موانع و محدودیت‌ها را شناخت و برای تعدیل یا رفع آن چاره‌جویی و برنامه‌ریزی کرد.

در این مقاله برخی از مهمترین محدودیت‌ها و موانع با کمک گروهی از خبرگان روابط عمومی در استان سمنان که با تکنیک‌های آماری 24 نفر مشخص گردید، وزن‌دهی و نسبت به اصلاح و رفع موانع، راهکارهای موجود اولویت‌بندی شده‌اند.

تکنیک به کار گرفته شده در این مقاله فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) است که محاسبات با کمک نرم‌افزار اکسل انجام می‌گیرد. نتایج نشان می‌دهد که مهمترین عامل در سطح اول از موانع "زیرساخت‌ها" و در سطح دوم "پایین بودن ظرفیت شبکه‌های ارتباطات رایانه‌ای" می‌باشد. همچنین محققین با کمک نتایج به دست آمده، دولت را به عنوان متولی اصلی توسعه روابط عمومی الکترونیک شناسایی کرده‌اند.

 واژه های کلیدی: روابط عمومی الکترونیک، محدودیت‌ها و موانع روابط عمومی الکترونیک، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP).

 

1- مقدمه

روابط عمومی به عنوان یک پدیده اگرچه عمری به طول عمر آدمی دارد ولیکن بیش از یک قرن زمانی که سازمان­ها و شرکت­ها به معنی جدید پدید آمدند، به عنوان یک واحد مدیریتی در سازمان به انجام وظیفه پرداخته است و با پیچیده شدن روابط سازمانی و توسعه و گسترش روابط انسانی و سازمان، وظایف این واحدها گسترده­تر شد و مفاهیمی مانند مردم‌داری، اعتمادسازی، اقناع و ترغیب، ارتباط دوسویه، تفهیم و تفاهم،اطلاع‌رسانی، تبلیغات، مدیریت، تجارت و بازرگانی، افکارعمومی و هزاران واژه دیگری در فرهنگ نامه روابط عمومی افزوده شد و تا امروز که روابط عمومی دیجیتال و روابط عمومی الکترونیک و روابط عمومی2 در راستای وظایف روابط عمومی قرار گرفته و این حوزه را به یک تشکیلات وسیع تبدیل کرده است که ناگزیر از ایجاد یک سیستم هوشمند می­باشد. در مقاله حاضر سعی شده به ضرورت های بازنگری در روابط عمومی، مفهوم روابط عمومی الکترونیک و موانع و راهکارهای الکترونیک پرداخته شود.

 

 2- ادبیات تحقیق

2-1- مفهوم روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومی الکترونیک عبارت است از استفاده از فن­آوری ارقامی خصوصاً کاربردهای مبتنی بر وب سایت­های اینترنتی برای افزایش دسترسی و ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران، سازمان ها، نهادها و دریافت اطلاعات از طریق آنها. ارتباط در روابط عمومی دیجیتال از بالا به پایین و به صورت امری نیست و همان طور که بیان شد ارتباط دوسویه آن گونه برقرار می‌شود که روابط عمومی پاسخگوی تک ‌تک اعضای جامعه اطلاعاتی باشد(میرجعفری 1387).

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد