درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 17:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54409صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 5 فروردین 1403 - 07:30
تکنیک و تاکتیک
تفاوت بین تکنیک و تاکتیک به زمینه‌ای که در آن استفاده می‌شوند بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که تکنیک‌ها روش‌های انجام کاری هستند که معمولاً در یک زمینه خاص استفاده می‌شوند، در حالی که تاکتیک‌ها روش‌های انجام کاری هستند که برای رسیدن به یک هدف خاص استفاده می‌شوند.
  

  شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تکنیک و تاکتیک دو اصطلاح مهم در حوزه‌های مختلف، از جمله ورزش، کسب و کار و نظامی هستند. هر دوی این اصطلاحات به روش‌ها یا روش‌هایی برای انجام کاری اشاره دارند، اما تفاوت‌های کلیدی بین آنها وجود دارد.


تکنیک به روش‌های انجام کاری اشاره دارد که معمولاً در یک زمینه خاص استفاده می‌شوند. تکنیک‌ها معمولاً ثابت هستند و برای انجام یک کار به روشی خاص طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، تکنیک‌های تیراندازی با کمان یا شنا تکنیک‌های خاصی هستند که برای انجام این فعالیت‌ها به روشی موثر و ایمن طراحی شده‌اند.


تاکتیک به روش‌های انجام کاری اشاره دارد که برای رسیدن به یک هدف خاص استفاده می‌شوند. تاکتیک‌ها معمولاً انعطاف‌پذیرتر از تکنیک‌ها هستند و می‌توانند برای رسیدن به اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، یک تیم فوتبال ممکن است از تاکتیک‌های مختلفی برای حمله یا دفاع استفاده کند.


در اینجا چند تفاوت کلیدی بین تکنیک و تاکتیک آورده شده است:
ویژگیتکنیکتاکتیکثباتثابتانعطاف‌پذیرهدفروش انجام کاریروش رسیدن به یک هدفزمینهمعمولاً در یک زمینه خاص استفاده می‌شودمی‌تواند در زمینه‌های مختلف استفاده شود
در ادامه چند مثال دیگر از تکنیک و تاکتیک آورده شده است:


تکنیک
تکنیک‌های رانندگی
تکنیک‌های آشپزی
تکنیک‌های نقاشی
تکنیک‌های جراحی


تاکتیک
تاکتیک‌های جنگی
تاکتیک‌های بازاریابی
تاکتیک‌های فروش
تاکتیک‌های مذاکره


در نهایت، تفاوت بین تکنیک و تاکتیک به زمینه‌ای که در آن استفاده می‌شوند بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که تکنیک‌ها روش‌های انجام کاری هستند که معمولاً در یک زمینه خاص استفاده می‌شوند، در حالی که تاکتیک‌ها روش‌های انجام کاری هستند که برای رسیدن به یک هدف خاص استفاده می‌شوند.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد