درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4691صفحه نخست » دوشنبه، 28 مرداد 1392 - 20:49
ارائه مدل تصمیم گیری هوشمند و سیستماتیک استراتژی بازاریابی برای بنگاه‌های صادرکننده
  

ارائه مدل تصمیم گیری هوشمند و سیستماتیک استراتژی بازاریابی برای بنگاه‌های صادرکننده

 

نویسنده :

شهرام کشاورزی

دانشجوی دکتری بازاریابی دانشگاه آتاتورک(Ataturk Universitesi) ترکیه و مدرس دانشگاه آزاد و عضو باشگاه پژوهشگران جوان.

Shahram.3030k@gmail.com     

 

 

TMBAچکیده

 پیچیدگی مسائل بازاریابی، تفاوت‌های چشمگیر بین کشورها و آشنایی اندک تصمیم گیرندگان با اوضاع کشور خارجی ایجاب می‌کند تصمیمات سنجیده باشد. از طرفی تصمیم گیری مبتنی بر انتخاب توسط انسان، با توجه به اینکه محدود به معیارهای ذهنی و ساختار نیافته می باشد، در دوره پرطلاطم تجارت، چندان گرایش مناسبی نخواهد بود. هدف تحقیق حاضر، ارائه مدل تصمیم گیری هوشمند و سیستماتیک استراتژی بازاریابی برای بنگاه‌های صادرکننده، مبتنی بر فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و مدل برنامه ریزی صفر و یک است. در تهیه معیارهای سنجش از طریق تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی با استفاده از پرسش نامه و همچنین مصاحبه‌های متمرکز گروهیو فردی با 157 نفر از مدیران ارشد، مدیران بازاریابی و فروش از27بنگاه صادرکننده استان آذربایجان شرقی در دوره زمانی 90-1389صورت گرفته شده است. نتیجه این تحقیق مدل هوشمند و سیستماتیک تصمیم گیری استراتژی بازاریابی برای بنگاه های صادرکننده می باشد.

 

واژگان کلیدی : استراتژی بازاریابی، محصولات کشاورزی، بنگاه های صادرکننده، فرایند سلسله مراتبی

 

 

مقدمه
پیچیدگی مسائل بین‌المللی، تفاوت‌های چشمگیر بین کشورها و آشنایی اندک تصمیم گیرندگان با اوضاع کشور خارجی ایجاب می‌کند تصمیمات دقیق و سنجیده باشد. تصمیمات استراتژیک معمولا به عواملی مانند انتخاب کشورها، بازارهای محصول، بخش های هدف، شیوه عمل و زمانبندی ورود به بازار مرتبط می شود. در نقطه مقابل، چیزهای همچون مکان یابی محصول، سازگاری محصول، تبلیغات، تقلید، انتخاب رسانه، ترفیع فروش خاص، قیمت گذاری و تصمیمات توزیع به تصمیمات تاکتیکی مربوط می گردد.
در فرایند طراحی و تدوین استراتژی بازاریابی نیاز به تحلیل و انتخاب فاکتورها و معیارهای چندگانه ای که این فرایند نیاز به تصمیم گیری با معیارهای چندگانه می باشد. تصمیم گیری مبتنی بر انتخاب صورت گرفته توسط انسان، با توجه به اینکه محدود به معیارهای ذهنی و ساختار نیافته می باشد، چندان گرایش مناسبی نخواهد بود. با توجه به تغییرات سریع وپیچیدگی محیطی که مدیران دران به فعالیت مشغولند استفاده از سیستم های اطلاعاتی مناسب برای مدیران امری حیاتی است.
مطالعات اخیر تاکید بر استفاده از تکنیکهای هوشمند در سیستمهای پشتیبانی کننده تصمیم و دستیابی به دانش داشته اند، آشنایی بنگاه های صادرکننده با معیارهای سنجش تصمیم گیری از نظر علم بازاریابی بنوبه خود در بازار رقابت، موجب ارائه فرآورده ها با قیمتهای رقابتی و همچنین برخورداری از شبکه وسیع بازاریابی و توان کافی جهت پیشی گرفتن از رقبای تجاری خود خواهد شد. هربرت سایمون با یک‏ مقدمه، جایگاه سیستم‏های تصمیم‏گیری در سازمانها را به خوبی تبیین می ‏کند

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
برگرفته از: http://marketingarticles.ir

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد