درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:59   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4691صفحه نخست » دوشنبه، 28 مرداد 1392 - 21:25
ارائه مدل تصمیم گیری هوشمند و سیستماتیک استراتژی بازاریابی برای بنگاه‌های صادرکننده
  

ارائه مدل تصمیم گیری هوشمند و سیستماتیک استراتژی بازاریابی برای بنگاه‌های صادرکننده

 

نویسنده :

شهرام کشاورزی

دانشجوی دکتری بازاریابی دانشگاه آتاتورک(Ataturk Universitesi) ترکیه و مدرس دانشگاه آزاد و عضو باشگاه پژوهشگران جوان.

Shahram.3030k@gmail.com     

 

 

TMBAچکیده

 پیچیدگی مسائل بازاریابی، تفاوت‌های چشمگیر بین کشورها و آشنایی اندک تصمیم گیرندگان با اوضاع کشور خارجی ایجاب می‌کند تصمیمات سنجیده باشد. از طرفی تصمیم گیری مبتنی بر انتخاب توسط انسان، با توجه به اینکه محدود به معیارهای ذهنی و ساختار نیافته می باشد، در دوره پرطلاطم تجارت، چندان گرایش مناسبی نخواهد بود. هدف تحقیق حاضر، ارائه مدل تصمیم گیری هوشمند و سیستماتیک استراتژی بازاریابی برای بنگاه‌های صادرکننده، مبتنی بر فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و مدل برنامه ریزی صفر و یک است. در تهیه معیارهای سنجش از طریق تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی با استفاده از پرسش نامه و همچنین مصاحبه‌های متمرکز گروهیو فردی با 157 نفر از مدیران ارشد، مدیران بازاریابی و فروش از27بنگاه صادرکننده استان آذربایجان شرقی در دوره زمانی 90-1389صورت گرفته شده است. نتیجه این تحقیق مدل هوشمند و سیستماتیک تصمیم گیری استراتژی بازاریابی برای بنگاه های صادرکننده می باشد.

 

واژگان کلیدی : استراتژی بازاریابی، محصولات کشاورزی، بنگاه های صادرکننده، فرایند سلسله مراتبی

 

 

مقدمه
پیچیدگی مسائل بین‌المللی، تفاوت‌های چشمگیر بین کشورها و آشنایی اندک تصمیم گیرندگان با اوضاع کشور خارجی ایجاب می‌کند تصمیمات دقیق و سنجیده باشد. تصمیمات استراتژیک معمولا به عواملی مانند انتخاب کشورها، بازارهای محصول، بخش های هدف، شیوه عمل و زمانبندی ورود به بازار مرتبط می شود. در نقطه مقابل، چیزهای همچون مکان یابی محصول، سازگاری محصول، تبلیغات، تقلید، انتخاب رسانه، ترفیع فروش خاص، قیمت گذاری و تصمیمات توزیع به تصمیمات تاکتیکی مربوط می گردد.
در فرایند طراحی و تدوین استراتژی بازاریابی نیاز به تحلیل و انتخاب فاکتورها و معیارهای چندگانه ای که این فرایند نیاز به تصمیم گیری با معیارهای چندگانه می باشد. تصمیم گیری مبتنی بر انتخاب صورت گرفته توسط انسان، با توجه به اینکه محدود به معیارهای ذهنی و ساختار نیافته می باشد، چندان گرایش مناسبی نخواهد بود. با توجه به تغییرات سریع وپیچیدگی محیطی که مدیران دران به فعالیت مشغولند استفاده از سیستم های اطلاعاتی مناسب برای مدیران امری حیاتی است.
مطالعات اخیر تاکید بر استفاده از تکنیکهای هوشمند در سیستمهای پشتیبانی کننده تصمیم و دستیابی به دانش داشته اند، آشنایی بنگاه های صادرکننده با معیارهای سنجش تصمیم گیری از نظر علم بازاریابی بنوبه خود در بازار رقابت، موجب ارائه فرآورده ها با قیمتهای رقابتی و همچنین برخورداری از شبکه وسیع بازاریابی و توان کافی جهت پیشی گرفتن از رقبای تجاری خود خواهد شد. هربرت سایمون با یک‏ مقدمه، جایگاه سیستم‏های تصمیم‏گیری در سازمانها را به خوبی تبیین می ‏کند

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
برگرفته از: http://marketingarticles.ir

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد