درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 01:12   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46584صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 23 اسفند 1399 - 11:02
نتایج یک تحقیق: با اوج‌گیری مجدد کووید، روزنامه‌نگاران اروپایی نگران از دست دادن شغل‌شان هستند
در واکنش به تحول سریع چشم‌انداز رسانه، بسیاری از پاسخ‌دهندگان برای عقب نماندن از قافله به دنبال کسب مهارت‎ های جدید، توسعه‎ دانش کنونی و شناسایی راه‎ های نوین برای برقراری ارتباط با مخاطبان هستند. حدوداً 43 درصد از پاسخ ‎دهندگان در حال ارتقای مهارت‌های خود هستند، به امید اینکه بتوانند یک شغل جدید بیابند یا به‌صورت فری‌لنس کار کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کشورهای اروپایی از موفق‌ترین ‎ها در زمینه‎ کنترل و کمینه ‎سازی اثرات بحران کرونا در فصل تابستان بودند، اما با اوج‌گیری مجدد این پاندمی در سرتاسر قاره، قریب به نیمی از روزنامه‌نگاران اروپایی (48.9 درصد) حس می ‎کنند که به‌نوعی در خطر از دست دادن شغل شان هستند و 16 درصدشان از شدت فراوان این خطر می‎ گویند. این نتایج از یک نظرسنجی جدید حاصل شده‎ اند که توسط گروه حرفه‌ای‌‎های جوان از «سازمان روابط عمومی ورلدکام» صورت گرفته است.


به گزارش شارا، گروه حرفه‌ای‌های جوان که متشکل از متخصصان جوان روابط عمومی و ارتباطات در آژانس‌های همکار ورلدکام در مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقاست، از ژورنالیست‏ های 14 کشور دعوت کرد تا در این نظرسنجی شرکت کنند و مجموعاً نظر 454 خبرنگار فعال در بخش ‎های گوناگون اروپا را دریافت نمود. چندین پرسش درباره‎ تاثیر پاندمی کووید-19 بر کار آن‎ها و آینده‌ خبرنگاری مطرح شد.


کمتر از یک ‎سوم از خبرنگارها (32 درصد) اعتقاد دارند که از همان ابتدا، مخاطبان شان علاقه‎ زیادی به اخبار کووید-19 داشته‌اند. درحالی‌که اوج علاقه‎ آن‎ها به اخبار کووید-19 در ماه‌های فوریه و مارس بود که ویروس به‌سرعت گسترش می‎‌یافت، اقبال نسبت به آن زمان کاهش یافته است: 22 درصد می‌گویند که جذابیت اخبار این ویروس، به تعداد نمونه ‎های مثبت هر کشور و تصویب محدودیت ‎های جدید از سوی آن‎ها بستگی دارد.


با نگاهی به دوران پساپاندمی، حدود سه‌چهارم از ژورنالیست‌ها (75.6 درصد) اعتقاد دارند که حتی پس از اتمام این بیماری هم شیوه‎ های آشنای پیشین به کار گرفته نخواهند شد. تغییرات این پاندمی در زندگی روزمره‌ی انسان‌ها (منظور همان دورکاری) احتمالاً تا بلندمدت هم باقی خواهد ماند که حاکی از زندگی ما با «هنجارهای جدید» خواهد بود.


یکی از پیامدهای قرنطینه، تحول دیجیتال بود که تمامی صنایع باید آن را پیش می‌گرفتند تا زنده می‌ماندند و در این میان، ژورنالیسم و رسانه هم استثنا نبودند. قریب به سه‌چهارم از پاسخ‌دهندگان (73.3 درصد) اعتقاد دارند که رسانه‎ های چاپی، ضربه‎ شدیدی از پاندمی خورده‌اند. هرچند خیلی پیش‌تر از شروع پاندمی هم گذار از رسانه‎ های چاپی به دیجیتال آغاز شده بود، اما وقوع این بیماری موجب تسریع آن گردید. بیش از 83 درصد از ژورنالیست‎ ها، رسانه‌های اجتماعی و پادکست‌ها و محتواهای ویدئویی آنلاین را آینده‎ی خبرنگاری می‌دانند.


در واکنش به تحول سریع چشم‌انداز رسانه، بسیاری از پاسخ‌دهندگان برای عقب نماندن از قافله به دنبال کسب مهارت‎ های جدید، توسعه‎ دانش کنونی و شناسایی راه‎ های نوین برای برقراری ارتباط با مخاطبان هستند. حدوداً 43 درصد از پاسخ ‎دهندگان در حال ارتقای مهارت‌های خود هستند، به امید اینکه بتوانند یک شغل جدید بیابند یا به‌صورت فری‌لنس کار کنند.


آندراس نگی از پروباکو کامیونیکیشنز که یکی از اعضای هیئت‌مدیره‎ برنامه‎ حرفه ‎ای‌های جوان در ورلدکام است، طی اطلاعیه‎ خبری خود گفت: «پاسخ‌هایی از قریب به 500 ژورنالیست دریافت کردیم که با عنایت به دوران اوج پاندمی، رقم بسیار بالایی است. نکته‌ ویژه‌ نظرسنجی فوق این بود که طراحی و اجرای آن تماماً توسط گروه جوانان ورلدکام صورت گرفت، یک گروه مستعد از متخصصان جوان روابط عمومی که همواره به دنبال کشف راه ‎هایی برای تعمیق دانش خود درباره‎ این حرفه و رسانه‌ها هستند».


این نظرسنجی در تاریخ 1 اکتبر 2020 به ژورنالیست‌های 14 کشور گوناگون ارسال شد و ضرب‌الاجل پاسخگویی آن‎‏ها 31 اکتبر 2020 بود. این نتایج برگرفته از پاسخ‌های 454 ژورنالیست هستند. فهرست کشورهای شرکت‎ کننده عبارت‎ند از: بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال، اسلواکی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، انگلستان (آفریقای جنوبی تنها کشور غیراروپایی بود که در آن شرکت کرد).
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد