درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:22   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46584صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 23 اسفند 1399 - 11:02
نتایج یک تحقیق: با اوج‌گیری مجدد کووید، روزنامه‌نگاران اروپایی نگران از دست دادن شغل‌شان هستند
در واکنش به تحول سریع چشم‌انداز رسانه، بسیاری از پاسخ‌دهندگان برای عقب نماندن از قافله به دنبال کسب مهارت‎ های جدید، توسعه‎ دانش کنونی و شناسایی راه‎ های نوین برای برقراری ارتباط با مخاطبان هستند. حدوداً 43 درصد از پاسخ ‎دهندگان در حال ارتقای مهارت‌های خود هستند، به امید اینکه بتوانند یک شغل جدید بیابند یا به‌صورت فری‌لنس کار کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کشورهای اروپایی از موفق‌ترین ‎ها در زمینه‎ کنترل و کمینه ‎سازی اثرات بحران کرونا در فصل تابستان بودند، اما با اوج‌گیری مجدد این پاندمی در سرتاسر قاره، قریب به نیمی از روزنامه‌نگاران اروپایی (48.9 درصد) حس می ‎کنند که به‌نوعی در خطر از دست دادن شغل شان هستند و 16 درصدشان از شدت فراوان این خطر می‎ گویند. این نتایج از یک نظرسنجی جدید حاصل شده‎ اند که توسط گروه حرفه‌ای‌‎های جوان از «سازمان روابط عمومی ورلدکام» صورت گرفته است.


به گزارش شارا، گروه حرفه‌ای‌های جوان که متشکل از متخصصان جوان روابط عمومی و ارتباطات در آژانس‌های همکار ورلدکام در مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقاست، از ژورنالیست‏ های 14 کشور دعوت کرد تا در این نظرسنجی شرکت کنند و مجموعاً نظر 454 خبرنگار فعال در بخش ‎های گوناگون اروپا را دریافت نمود. چندین پرسش درباره‎ تاثیر پاندمی کووید-19 بر کار آن‎ها و آینده‌ خبرنگاری مطرح شد.


کمتر از یک ‎سوم از خبرنگارها (32 درصد) اعتقاد دارند که از همان ابتدا، مخاطبان شان علاقه‎ زیادی به اخبار کووید-19 داشته‌اند. درحالی‌که اوج علاقه‎ آن‎ها به اخبار کووید-19 در ماه‌های فوریه و مارس بود که ویروس به‌سرعت گسترش می‎‌یافت، اقبال نسبت به آن زمان کاهش یافته است: 22 درصد می‌گویند که جذابیت اخبار این ویروس، به تعداد نمونه ‎های مثبت هر کشور و تصویب محدودیت ‎های جدید از سوی آن‎ها بستگی دارد.


با نگاهی به دوران پساپاندمی، حدود سه‌چهارم از ژورنالیست‌ها (75.6 درصد) اعتقاد دارند که حتی پس از اتمام این بیماری هم شیوه‎ های آشنای پیشین به کار گرفته نخواهند شد. تغییرات این پاندمی در زندگی روزمره‌ی انسان‌ها (منظور همان دورکاری) احتمالاً تا بلندمدت هم باقی خواهد ماند که حاکی از زندگی ما با «هنجارهای جدید» خواهد بود.


یکی از پیامدهای قرنطینه، تحول دیجیتال بود که تمامی صنایع باید آن را پیش می‌گرفتند تا زنده می‌ماندند و در این میان، ژورنالیسم و رسانه هم استثنا نبودند. قریب به سه‌چهارم از پاسخ‌دهندگان (73.3 درصد) اعتقاد دارند که رسانه‎ های چاپی، ضربه‎ شدیدی از پاندمی خورده‌اند. هرچند خیلی پیش‌تر از شروع پاندمی هم گذار از رسانه‎ های چاپی به دیجیتال آغاز شده بود، اما وقوع این بیماری موجب تسریع آن گردید. بیش از 83 درصد از ژورنالیست‎ ها، رسانه‌های اجتماعی و پادکست‌ها و محتواهای ویدئویی آنلاین را آینده‎ی خبرنگاری می‌دانند.


در واکنش به تحول سریع چشم‌انداز رسانه، بسیاری از پاسخ‌دهندگان برای عقب نماندن از قافله به دنبال کسب مهارت‎ های جدید، توسعه‎ دانش کنونی و شناسایی راه‎ های نوین برای برقراری ارتباط با مخاطبان هستند. حدوداً 43 درصد از پاسخ ‎دهندگان در حال ارتقای مهارت‌های خود هستند، به امید اینکه بتوانند یک شغل جدید بیابند یا به‌صورت فری‌لنس کار کنند.


آندراس نگی از پروباکو کامیونیکیشنز که یکی از اعضای هیئت‌مدیره‎ برنامه‎ حرفه ‎ای‌های جوان در ورلدکام است، طی اطلاعیه‎ خبری خود گفت: «پاسخ‌هایی از قریب به 500 ژورنالیست دریافت کردیم که با عنایت به دوران اوج پاندمی، رقم بسیار بالایی است. نکته‌ ویژه‌ نظرسنجی فوق این بود که طراحی و اجرای آن تماماً توسط گروه جوانان ورلدکام صورت گرفت، یک گروه مستعد از متخصصان جوان روابط عمومی که همواره به دنبال کشف راه ‎هایی برای تعمیق دانش خود درباره‎ این حرفه و رسانه‌ها هستند».


این نظرسنجی در تاریخ 1 اکتبر 2020 به ژورنالیست‌های 14 کشور گوناگون ارسال شد و ضرب‌الاجل پاسخگویی آن‎‏ها 31 اکتبر 2020 بود. این نتایج برگرفته از پاسخ‌های 454 ژورنالیست هستند. فهرست کشورهای شرکت‎ کننده عبارت‎ند از: بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال، اسلواکی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، انگلستان (آفریقای جنوبی تنها کشور غیراروپایی بود که در آن شرکت کرد).
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد