درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 18:48   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44391صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 15 فروردین 1400 - 12:21
داستان‌های کتاب درون خود را برای مخاطبانتان بخوانید!
داستان‌گویی، هنر انتخاب یک تجربه
بیان پیش‌زمینه، احساسات و کیفیت تجربه در مورد یک موضوع، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در داستان‌گویی است. پیش‌تر به گاندی و رهبران موفقی چون او که از هنر داستان‌گویی استفاده می‌کردند، اشاره شد. آنچه که نام چنین افرادی را در تاریخ زنده نگه می‌دارد، حرکت در مسیر پیشرفت جامعه‌شان، از طریق بازگویی تجربیات شخصی است؛ تجربیاتی که در پوست و خون آنان جا گرفته است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| داستان‌گویی، هنر انتخاب یک تجربه - تجربه شخصی خودتان و یا فردی دیگر- و بازگویی آن برای دیگران است. داستان‌گویی، مهارتی است که منجر به انتقال احساسات و افکارتان به دیگران، در مورد یک موضوع خاص می‌شود.
 
 به اشتراک گذاشتن یک داستان، مثل روخوانی یک متن از پیش نوشته شده و یا ارایه یک سخنرانی خشک نیست. با درد و دل و بازکردن سفره دل هم تفاوت دارد. داستان‌گویی مهارتی است که منجر می‌شود طعم تجربه‌ای که دارید و نتایجی که به دست آورده‌اید را افرادی غیر از شما - یعنی مخاطبین شما - هم بچشند؛ با پستی و بلندی‌هایی که از آن‌ها عبور کرده‌اید، آشنا شوند و نگرانی‌ها، چالش‌ها و شیرینی دسترسی به موفقیت‌ها را هم لمس کنند.
 
 داستان‌گویی ابزاری است که نیاز به مهارت‌های چندگانه تاثیرگذاری بر مخاطبان دارد. این مهارت‌ها شامل دادن روح و جان به داستان، احساساتی که قرار است بر آن‌ها در طی گفتن داستان تاکید کنید (مثل ترس، غم، شادی، هیجان و...)، لحن صدا، تماس چشم و از همه مهمتر پیام داستان است.
 رهبران تاثیر‌گذار تاریخ، مثل گاندی از داستان‌گویی به عنوان ابزاری برای انتقال تجربه و همراه کردن دیگران در مسیری که گام برمی‌دارند استفاده کرده‌اند. اما به نظر شما چه چیزی در داستان‌های این افراد باعث تاثیر‌گذاری آن‌ها می‌شود؟
 
 شاید این گفته را شنیده باشید که «همه انسان‌ها حداقل یک کتاب در درون خود دارند»؛ انتخاب یک قصه از یکی از کتاب‌های درون، خیلی بهتر از انتخاب قصه‌ای است که با آن ارتباط احساسی خاصی نداریم.
 
 اگر آنچه که می‌گوییم برگرفته از تجربیات شخصی ما و یا کسی که می‌شناسیم باشد، تاثیرگذاری قصه‌مان بر مخاطبین بیش‌تر است. همان طور که از قدیم گفته‌اند «آنچه از دل برآید بر دل نشیند». اما چرا شخصی بودن داستان مهم است؟ چرا بازگویی «تجربیات شخصی ما» در قالب قصه می‌تواند به همراهی و همپایی مخاطب قصه در مسیری که ما ترسیم می‌کنیم منجر شود؟ پیش از پاسخ، کمی تامل کنید. می‌توانید نظرتان را روی یک تکه کاغذ بنویسید.
 
 یکی از دلایل موفقیت داستان‌های شخصی، رنگ و بو و پیش زمینه‌ای است که فرد داستان‌گو می‌تواند برای قصه خود ترسیم کند. به طور مثال: در داستانی درباره صعود کوه به قله دماوند، کوهنورد داستان‌گو می‌تواند شرایط کوه، سرمای استخوان‌سوز، نگاه‌های نگران و پرسئوالی که بین کوهنوردان رد و بدل می‌شده است را با جزئیات شرح دهد. بیان همین جزئیات، مخاطب داستان را متقاعد به واقعی بودن آن می‌سازد؛ چراکه برای مخاطب، گوش دادن به این داستان، مثل تماشای فیلمی است پر از پیغام‌های اصلی و فرعی.
 
 بیان پیش‌زمینه، احساسات و کیفیت تجربه در مورد یک موضوع، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در داستان‌گویی است. پیش‌تر به گاندی و رهبران موفقی چون او که از هنر داستان‌گویی استفاده می‌کردند، اشاره شد. آنچه که نام چنین افرادی را در تاریخ زنده نگه می‌دارد، حرکت در مسیر پیشرفت جامعه‌شان، از طریق بازگویی تجربیات شخصی است؛ تجربیاتی که در پوست و خون آنان جا گرفته است.
 
 هنر داستان‌گویی در ایران هم قدمت زیادی دارد؛ فخرالدین اسعدگرگانی، نظامی گنجوی و عطار نیشابوری از بزرگان این فن بوده‌اند. کتب آسمانی هم همواره دروس و پیام خود را در قالب داستان‌های مختلف ارائه داده‌اند.
 
 منبع: www.wikiniki.org

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد