درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41452صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 2 بهمن 1398 - 13:35
هدایت گری اصول اولیه مدیریت در سازمان ها
احمد باقری / کارشناس ارتباطات و روابط عمومی - هدایت‌گری یک مهارت است، که نیازمند یادگیری و تقویت در طول زمان است و آموزش دیدن مدیران در این زمینه هم می‌تواند مفید باشد. فقدان آموزش، نه‌تنها مدیران را بدون آمادگی رها می‌کند، بلکه منجر به تقویت رویه‌های هدایت‌گری ضعیف در میان خودِ مدیران می‌شود. این اتفاق نتیجه‌ای جز اتلاف وقت، پول و انرژی به همراه ندارد.
  

آیا در هدایت‌گری کارمندان خود موفق هستید؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وقتی بسیاری از مدیران اجرایی به این سؤال پاسخ «مثبت» می‌دهند، در واقع مقدمات مناسبی برای پاسخ به این سؤال ندارند. چرا؟ به یک دلیل، مدیران هرگاه صرفاً به کارمندانشان می‌گویند چه کاری انجام دهند، تمایل دارند فکر کنند واقعاً درحال هدایت‌گری کارمندانشان هستند.


طبق نظر سِر جان ویتموریکی از شخصیت‌های برجسته در هدایت‌گریِ اجرایی، تعریف هدایت‌گری «آزاد کردن پتانسیل افراد برای به حداکثر رساندن عملکرد آنهاست. هدایت‌گری یعنی به افراد کمک کنید تا یاد بگیرند، نه اینکه به آنها آموزش دهید». اگر هدایت‌گری به درستی انجام گیرد، می‌تواند به تعهد و التزام کارمندان نیز کمک کند؛ اینکه متخصصان خود را دخیل در یک وضعیت کنید معمولاً انگیزه‌بخش‌تر از این است که به آنها بگویید چه کاری را انجام دهند.

بیشتر مدیران نمی‌دانند هدایت‌گری واقعاً چیست؟
در گام نخست باید یاد بگیرند که چطور هدایت کنند.
وقتی از مدیران خواسته می‌شود، هدایت‌گری را به‌عهده بگیرند، بسیاری از آنها به جای هدایت، نوعی از مشاوره را نشان می دهند. در اصل، آنها به سادگی به شخص دیگر مشاوره یا راه‌حل ارائه دادند. ما معمولاً نظراتی همچون «اول این کار را بکن» یا «چرا این کار را انجام نمی‌دهی؟» را می‌شنویم.


براساس ادبیات موجود و تجربه‌های شخصی مدیران موفق از هدایت‌گری رهبری، بر تحلیل ۹ مهارت هدایت رهبری که در زیر اشاره شده، می باید اشاره داشت:


• شنیدن
• پرسش‌گری
• ارائه بازخورد
• همکاری در تعیین اهداف
• نشان دادن همدلی
• آزاد گذاشتن هدایت‌گر در رسیدن به راه‌حل خود
• شناسایی و اشاره کردن به توانمندی‌ها
• ارائه ساختار
• تشویق به رویکرد راه‌حل‌محور

هر رویکردی در زمینه هدایت‌گری باید با یک تعریف روشن همراه باشد، اینکه هدایت‌گری چیست و چطور از سایر رفتارهای مدیران متمایز می‌گردد. این تغییر در ذهنیت، پایه و اساس آموزش را ایجاد می‌کند و به مدیران انتظارات مشخصی می‌دهد.

در گام بعدی این است که به مدیران اجازه دهید پیش از کار کردن با تیم‌شان، هدایت‌گری را در یک محیط امن تمرین کنند.


این وضعیت برای مدیران دو مزیت دارد:

نخست، آنها می‌توانند هدایت‌گری خود را در محیطی امن تقویت کنند.

دوم، هدایت‌گرها می‌توانند بر سر چالش‌هایی که تجربه کرده‌اند و چگونگی غلبه بر آنها با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.


هدایت‌گری یک مهارت است، که نیازمند یادگیری و تقویت در طول زمان است و آموزش دیدن مدیران در این زمینه هم می‌تواند مفید باشد. فقدان آموزش، نه‌تنها مدیران را بدون آمادگی رها می‌کند، بلکه منجر به تقویت رویه‌های هدایت‌گری ضعیف در میان خودِ مدیران می‌شود. این اتفاق نتیجه‌ای جز اتلاف وقت، پول و انرژی به همراه ندارد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد