درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:27   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 410صفحه نخست » دوشنبه، 4 اردیبهشت 1391 - 05:40
عوامل اصلی انعطاف در کسب‌وکار
هوتسا عسکری نسب - هر کارآفرینی بر اساس نظرات شخصی و به کمک فن‌آوری یا روش‌های جدید، تغییراتی را در بازار ایجاد می‌کند که متاسفانه بسیاری از این ایده‌ها در همان مراحل اجرایی به دلیل عدم خلاقیت کافی با شکست مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد کارآفرینان بسیار خلاق مانند والت دیزنی و استیو جابز توانسته‌اند از تمامی ‌عوامل پیرامون خود به درستی استفاده کنند.
  

جفری هریس در کتاب جدید خود به نام «کارآفرینان منعطف» به نمونه‌هایی از ایده‌های قابل تغییر و توانایی‌های رهبری می‌پردازد که افراد موفق را از ناموفق متمایز می‌کند. بخشی از مطالعات وی که در این مقاله به آنها اشاره شده برای اشخاصی که رویای کارآفرینی را در سر می‌پرورانند بسیار الهام بخش و مفید است:
1. همه کارها از اشخاص شروع می‌شود:
به منظور ایجاد هر گونه تغییری در بازار یا جهان، نظرات باید به خوبی اجرا شوند. افراد مقتدر طبق برنامه مناسب و تصمیمات عملی نظرات را به درستی اجرا می‌کنند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران همواره به دنبال کارآفرینانی هستند که از نظر شخصیتی دارای ثبات و پشتکار بوده و به دنبال تغییر وضع موجود هستند.
2. در جست‌وجوی نوآوری‌هایی باشید که به اختراعات منجر می‌شوند:
همه ابتکارات به اختراع ختم نمی‌شود. طبق مطالعات اخیری که در دانشگاه MIT انجام گرفته است، تقریبا ده درصد از اختراعات ثبت شده دارای اهمیت تجاری هستند و تنها کمتر از یک درصد، منشأ تغییرات در آینده می‌شوند. تمام کسب‌وکارهای موفق با اختراع و نو آوری همراه هستند.
3. یافتن سرمایه کافی برای ریسک مخاطره‌آمیز:
تقریبا تمام کسب‌وکارهای جدید به منظور ایجاد ثبات، نیاز به منابع مالی خارج از سازمان دارند تا بتوانند هزینه‌های رقابت در مسیر رشد خود را پوشش دهند. جهت موفقیت در ریسک می‌بایست از سرمایه کافی و افراد با انگیزه و مجرب بهره برد.
4. ایجاد مدل کسب‌وکار قوی و پایدار:
مدل کسب‌وکار، بیانگر جایگاه و ارزش شما در تجارت است. کسب‌وکارهای فاقد مدل ممکن است عالی به نظر برسند اما ارزش چندانی ندارند. سعی کنید با ارائه مدل‌های مناسب، خود را از رقیبان متمایز نمایید. مانند «فرد اسمیت» که با تاسیس شرکت فدرال اکسپرس یا «اینگوار کامپراد» با تاسیس شرکت ایکیا چنین کردند.
5. استفاده از تجربه پیشگامان:
اولین بودن در هر زمینه‌ایی دارای مزایایی است، اما این موقعیت اغلب با خطر و هزینه بالا همراه است. بنیان‌گذار شرکت خطوط هوایی جنوب غربی (‌‌Southwest) در آمریکا، اولین فردی نبود که در زمینه کسب‌وکار هوایی شروع به فعالیت کرد؛ اما متوجه نیاز مشتریان به کرایه ارزان‌تر برای مسیرهای هوایی کوتاه‌تر و همچنین ارائه خدمات به مشتریان نمونه شد و اینگونه در صنعت هوایی، دگرگونی ایجاد کرد.
6. شکست هم یک گزینه است:
راه‌اندازی هر کسب‌وکاری از نقطه صفر کار دشوار و پر مخاطره‌ای است. به آن معنا که، نوآوری همیشه خیلی عالی پیش نمی‌رود و در بسیاری از مواقع موفقیت آمیز نیست. کارآفرینان مجرب پس از هر شکست با شروع دوباره، از اشتباهات گذشته خود پند گرفته و با پشتکار، احتمال پیروزی در کسب‌وکارهای آینده را افزایش می‌دهند.
7. دولت:
سیاست‌های دولت، ابتکارات و مدیریت، زمینه را برای رشد اقتصادی مهیا کرده و از طرفی منابع را جهت بهبود استاندارد‌های زندگی و فن‌آوری‌های نوین فراهم می‌کند. کارآفرینان منعطف به جای نادیده گرفتن و مبارزه با این سیاست‌ها، با توجه به علائم، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند .
8. ابتکار یا دیگر هیچ:
در دنیایی که ارتباطات از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی گسترده و در حال رشد صورت می‌گیرد، اطلاعات به سرعت و نسبتا در همه سطوح در جریان است که همین قضیه سرعت ابتکارات جدید را تسریع می‌بخشد. راکد بودن به معنای تسلیم، انتخاب صحیحی نیست.
این عوامل و زندگی افراد موفق نشان می‌دهد تا چه اندازه شروع کسب‌وکار موفق و منعطف، دشوار است و بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، قومی، سن یا جنسیت، به دفعات زیاد، قابل اجرا و عملی است.
در حقیقت لازم است شروع کسب‌وکار با تمام چالش‌هایی که در دنیا مدرن وجود دارد، اتفاق بیفتد. بنابراین تا حدودی به تک تک افراد بستگی دارد تا فعالیت‌ها و توانایی‌هایشان را به منظور منعطف بودن ارزیابی کنند.

 

منبع:Forbes

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد