درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 18:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40861صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 15 شهریور 1400 - 20:51
بهره‌گیری ناروا از روابط عمومی
دکتر رضا امینی - بعضی از سازمانها که از لحاظ مدیریت بسیار ناتوان و بی‌کفایت می باشند به فعالیت‌های روابط عمومی روی می آورند به امید اینکه با برنامه‌های روابط عمومی نقص و نارسائی مدیریت خود را پوشیده نگاه دارند و شهرت و نیکنامی کاذب بدست آورند. این اشتباه محض است برنامه‌های روابط عمومی نمی‌توانند بی‌کفایتی و ناتوانی مدیران را جبران یا کتمان کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از روابط عمومی غالباً به عنوان یک فعالیت موقتی برای دفاع از اشتباهات و ناشی گری های مدیران در حل و فصل امور عامه استفاده می گردد. وقتی مؤسسه یا سازمان با مشکلی مواجه شد مثلا با اعتصاب کارگران یا اعتراض دانشجویان یا مصرف کنندگان- آن وقت است که به فکر برنامه روابط عمومی برای حل مشکل می‌افتد. چنین روش را برای استفاده از نیروی روابط عمومی روش آتش‌نشانی اصطلاح کرده‌اند. از آتش نشانی معمولا وقتی استفاده می شود که حریق به ساختمانی راه پیدا کند و شراره‌اش آن ساختمان را در کام خود فرو برد.


روابط عمومی نمی‌تواند یک فعالیت موقتی باشد بلکه کوشش مستمر و مدام برای آگاه ساختن مردم از وضع سازمان یا مؤسسه است. زیرا تنها با سعی و مجاهدت مداوم و مستمر است که حسن نیت و تفاهم قاطبه نسبت به یک سازمان جلب می گردد.


برقرار ساختن حسن ارتباط با مردم و جلب اعتماد آنها محتاج وقت است. این کار هرگز با شتابزدگی بدست نمی‌آید. هیچکس و هیچ مؤسسه یا سازمانی نمی‌تواند در ظرف چند ماه معدود شهرت و اعتبار بدست آورد. جلب اعتماد مردم و تحصیل نیکنامی به زمان احتیاج دارد. از اینرو برنامه‌های روابط عمومی باید به طور مداوم اجرا شود.


روابط عمومی نمی‌تواند جانشین یک مدیر لایق و کارآمد گردد و کاری را که از دست مدیر لایق و با کفایت برمی آید انجام دهد و یا اینکه درمان همه دردها و مشکلات سازمان باشد.

 

بعضی از سازمانها که از لحاظ مدیریت بسیار ناتوان و بی‌کفایت می باشند به فعالیت‌های روابط عمومی روی می آورند به امید اینکه با برنامه‌های روابط عمومی نقص و نارسائی مدیریت خود را پوشیده نگاه دارند و شهرت و نیکنامی کاذب بدست آورند. این اشتباه محض است برنامه‌های روابط عمومی نمی‌توانند بی‌کفایتی و ناتوانی مدیران را جبران یا کتمان کنند.


عده‌ای برگزاری مهمانی های پرشکوه و تدارک وسایل سورچرانی رابرای عمده‌ای متنفذ فعالیت روابط عمومی می‌پندارند. این نیز اشتباه است ایجاد هیجان های زودگذر و ناپایدار را نمی‌توان فعالیت روابط عمومی پنداشت. استفاده از روابط عمومی برای این قبیل مقاصد بهره‌گیری ناروا و ناشایست از این نیروی شگرف است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد