درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:57   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40861صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 14 شهریور 1400 - 10:03
بهره‌گیری ناروا از روابط عمومی
دکتر رضا امینی - بعضی از سازمانها که از لحاظ مدیریت بسیار ناتوان و بی‌کفایت می باشند به فعالیت‌های روابط عمومی روی می آورند به امید اینکه با برنامه‌های روابط عمومی نقص و نارسائی مدیریت خود را پوشیده نگاه دارند و شهرت و نیکنامی کاذب بدست آورند. این اشتباه محض است برنامه‌های روابط عمومی نمی‌توانند بی‌کفایتی و ناتوانی مدیران را جبران یا کتمان کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از روابط عمومی غالباً به عنوان یک فعالیت موقتی برای دفاع از اشتباهات و ناشی گری های مدیران در حل و فصل امور عامه استفاده می گردد. وقتی مؤسسه یا سازمان با مشکلی مواجه شد مثلا با اعتصاب کارگران یا اعتراض دانشجویان یا مصرف کنندگان- آن وقت است که به فکر برنامه روابط عمومی برای حل مشکل می‌افتد. چنین روش را برای استفاده از نیروی روابط عمومی روش آتش‌نشانی اصطلاح کرده‌اند. از آتش نشانی معمولا وقتی استفاده می شود که حریق به ساختمانی راه پیدا کند و شراره‌اش آن ساختمان را در کام خود فرو برد.


روابط عمومی نمی‌تواند یک فعالیت موقتی باشد بلکه کوشش مستمر و مدام برای آگاه ساختن مردم از وضع سازمان یا مؤسسه است. زیرا تنها با سعی و مجاهدت مداوم و مستمر است که حسن نیت و تفاهم قاطبه نسبت به یک سازمان جلب می گردد.


برقرار ساختن حسن ارتباط با مردم و جلب اعتماد آنها محتاج وقت است. این کار هرگز با شتابزدگی بدست نمی‌آید. هیچکس و هیچ مؤسسه یا سازمانی نمی‌تواند در ظرف چند ماه معدود شهرت و اعتبار بدست آورد. جلب اعتماد مردم و تحصیل نیکنامی به زمان احتیاج دارد. از اینرو برنامه‌های روابط عمومی باید به طور مداوم اجرا شود.


روابط عمومی نمی‌تواند جانشین یک مدیر لایق و کارآمد گردد و کاری را که از دست مدیر لایق و با کفایت برمی آید انجام دهد و یا اینکه درمان همه دردها و مشکلات سازمان باشد.

 

بعضی از سازمانها که از لحاظ مدیریت بسیار ناتوان و بی‌کفایت می باشند به فعالیت‌های روابط عمومی روی می آورند به امید اینکه با برنامه‌های روابط عمومی نقص و نارسائی مدیریت خود را پوشیده نگاه دارند و شهرت و نیکنامی کاذب بدست آورند. این اشتباه محض است برنامه‌های روابط عمومی نمی‌توانند بی‌کفایتی و ناتوانی مدیران را جبران یا کتمان کنند.


عده‌ای برگزاری مهمانی های پرشکوه و تدارک وسایل سورچرانی رابرای عمده‌ای متنفذ فعالیت روابط عمومی می‌پندارند. این نیز اشتباه است ایجاد هیجان های زودگذر و ناپایدار را نمی‌توان فعالیت روابط عمومی پنداشت. استفاده از روابط عمومی برای این قبیل مقاصد بهره‌گیری ناروا و ناشایست از این نیروی شگرف است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد