درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40146صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 24 شهریور 1398 - 10:27
ابرقدرت ‎های صنعت نشر
جدای از آمریکا که یک کشور جاافتاده با بزرگ‎ترین صنعت نشر داخلی دنیاست، تعدادی از کشورهای دیگر نیز در میان قدرتمندان صنعت نشر دنیا جای می‌گیرند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| به مدت بسیار طولانی، صنعت نشر جهان تحت سلطه‎ گروه کوچکی از کشورها قرار داشت – همان کشورهایی که بیشترین قدرت خرید را داشتند. آن‌ها عمدتاً در غرب حضور داشتند، اما با ورود قدرت‌های جدید به این عرصه، تغییرات زیادی در راه است.


همان‌طور که جهانی‌سازی تاثیر خود را بر بسیاری از حوزه ‎های دیگر گذاشته، می‌توان تاثیرات آن بر صنعت نشر را نیز مشاهده نمود. اما پیش‌بینی این اثرات برای صنعتی که از دیرباز در معرض مرزبندی‎ های زبان‌شناسی و کشوری قرار گرفته، بسیار دشوار است و وقتی این دشواری را در کنار رشد محتوای دیجیتال بگذاریم، یک دگرگونی اساسی را مشاهده خواهیم کرد.

تغییرات وارده بر صنعت نشر
تغییرات به شکلی بسیار سریع و اساسی رخ می ‏دهند. غالباً این تحول قابل توجه از رسانه‎ های چاپی به سمت قالب‌های دیجیتال است که بیشترین توجهات را به سمت خود جلب می‎ کند، اما تغییرات صنعت نشر به فرم ‎های مختلف و فراوانی رخ می‎ دهند. این تغییرات بسیار پیچیده‌تر و نظام‌مندتر از تصورات ما هستند، بنابراین با تمرکز صِرف بر روی تحولات دیجیتال، احتمالاً سایر عواملی که به همان میزان اهمیت دارند را نادیده می‌‎گیریم.


پیش‌تر صنعت نشر جهان توسط کمپانی‎ های واقع در آمریکای شمالی، ژاپن، کره و اروپا کنترل می ‎شد، اما با پیشرفت سریع سایر کشورها، این کسب‎وکار جهانی‌تر از قبل شده است.


انگلستان به خاطر موقعیت و جایگاه خود که یک کشور کوچک ولی در خدمت یک قلمرو زبان‌شناسی بزرگ است، کماکان عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده‎ کتاب دنیا را یدک می ‎کشد؛ این ویژگی درباره‎ آمریکا نیز صدق می‎ کند که کماکان بزرگ‌ترین بازار دنیاست. درهرحال رشد سریع و درخشان چین طی سالیان اخیر، موجب افزایش تمایل آن‎‌ها به مطالعه شده است، به گونه‌ای که هم ‎اکنون دومین بازار بزرگ کتاب دنیا تلقی می‎ شود.

کدامین کشورها قدرتمند هستند؟
جدای از آمریکا که یک کشور جاافتاده با بزرگ‎ترین صنعت نشر داخلی دنیاست، تعدادی از کشورهای دیگر نیز در میان قدرتمندان صنعت نشر دنیا جای می‌گیرند.


جای تعجب ندارد که در شرایط کنونی، چین جایگاه دوم بزرگ‌ترین بازارهای کتاب دنیا را در اختیار داشته باشد. میزان رشد آن‎ها نیز بسیار سریع است، به گونه ‎ای که بر اساس برآوردها، سالانه 300 میلیون دلار بر فروش آن‎ها افزوده می‎ شود و جمعیت بسیار زیاد این کشور در حال مطالعه‎ حجم عظیمی از کتاب‎ها به دو زبان اصلی رایج در آنجا هستند.


از آنجایی که آن‎ها با سرعت هرچه تمام‎تر از شرایط صنعتی عبور کرده و وارد دوران پساصنعت می‏‎شوند، احتمالش زیاد است که در سالیان پیش رو، شاهد رشد تصاعدی صنعت نشر در این کشور باشیم. در نتیجه، خیلی غافلگیرکننده نیست که این کشور به بزرگ‌ترین بازار هدف برای ناشران بین‎ المللی تبدیل شده است.


یکی دیگر از حقایق آماری شگفت‌آور درباره‎ بازار کتاب چین این است که بنا به گفته‎ سالنامه‎ آماری این کشور، تقریباً نیمی از کتاب‎های خریداری‎ شده‌ آن‎ها در زمره‎ کتاب‎های درسی جای می ‎گیرند. این امر قطعاً انعکاسی از تمایل عظیم آن‎ها به توسعه و تشنگی جامعه‎ آن‎ها برای کسب دانش است، کمااینکه استانداردهای آموزشی و ثروت آن‎ها فراتر از همیشه شده است.


در جایگاه بعدی، انگلستان با آن صنعت نشر قدیمی و جاافتاده و تولیدات عظیم و پرتیراژش قرار دارد. انگلستان نقش‌آفرین اصلی در بازار صادرات کتاب است و این امر به سلطه‌ بین ‎المللی زبان انگلیسی بر کل کشورهای دنیا برمی‎ گردد؛ این امر یکی از مزایای صنعت انگلستان است که کمتر مورد توجه قرار گرفته، و اسپانیا نیز به خاطر صادرات گسترده‎ خود به آمریکای لاتین، از این ویژگی بهره‌مند است.


ناشران حاضر در سایر کشورهای اروپایی، با مشکلاتی بدیهی مواجه می ‎‏شوند که مفسران انگلیسی خیلی با آن‎ها دست‌وپنجه نرم نمی‌‌کنند و غالباً آن‎ها را سرسری می‎ گیرند. درهر حال چطور می‌توانید گستره‎ کاملی از متون ادبی را داشته باشید، درحالی‏ که تنها 20 میلیون نفر به زبان شما صحبت می‎ کنند؟


نروژ به عنوان یک کشور کوچک و ثروتمند، مجبور است که حمایت‏‎ های گسترده ‏ای از ناشران خود داشته باشد تا نیازهای این کشور را برای تولید محتوا به زبان نروژی تامین نمایند. این مخارج و حمایت‎های اجتناب‌ناپذیر دولتی، در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر که زبان انحصاری و مختص خودشان را دارند، مشاهده می ‎شود.


ترکیه هم می‌تواند در زمره‎ یکی از قدرت‎های آتی جای بگیرد. آن‎ها همین الان هم دوازدهمین بازار بزرگ دنیا محسوب می‎ شوند و بنا به گفته‎ وزارت فرهنگ این کشور، تعداد شابک ‎های منتشر شده‌ آن‎ها از 16 هزار مورد در سال 2002 به 50 هزار مورد در سال 2014 افزایش یافته است. می‌توان این رشد را به جمعیت فراوان و روب‎ر شد این کشور نسبت داد که هم ‎اکنون از افزایش مدت‌زمان آموزش اجباری بهره ‎مند می‎ شوند.

آینده
تداوم سلطه‌ انگلیسی‌زبان‌ها بر دنیای نشر، یک دورنمای محتمل برای سالیان پیش رو است، چرا که تعداد کتاب‎های منتشره به زبان انگلیسی، درصد کمتری از کل مصرف جهان را شامل خواهد شد.


درهرحال مسئله‎ کاهش فروش در دنیای غرب، چالش‎های کلی و بیشتری را به وجود خواهد آورد. با افزایش دیجیتال ‎سازی مطالب و مشکلات ناشی از این رویه، امکان دارد ناشران سنتی به مشکلاتی برخورد کنند.


این موضوع طی همین چند سال هم تلفاتی به دنبال داشته و موجب ورشکستگی تعدادی از خرده‌فروش‌ها و ناشران کشورهای اروپایی شده است و قطعاً تلفات بیشتری در راه خواهد بود.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد