درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38376صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 13:41
به مناسبت بیست هفتم اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
روابط عمومی،فضای مجازی و استراتژی ها
سید علی رحیمائی رییس اداره روابط عمومی شهرداری بابل - در فضای مجازی اطلاعات در مالکیت مخاطبان است و با سرعت بی بدیل درست یا نادرست به یک برند ملی و فراملی تبدیل می گردد. در این فضا اطلاعات شهروند محور ، انتشار اخبار ، گزارشهای یک سویه اهمیت قابل ملاحظه ایی ندارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پس از حضور رسانه ها در فضای مجازی، ارتباطات مجازی و رسانه های اجتماعی، کارکرد «روابط عمومیها» نه تنها به حاشیه نرفته است بلکه روابط عمومی ها در مرکز توجه رسانه های اجتماعی و بعبارتی میدان دار تبادل اطلاعات در فضای مجازی هستند.

هر چند با روابط عمومی ها در گذشته بعضا نامهربان رفتار شد اما امروزه هیچ نهاد یا بنگاه دولتی و‌خصوصی نمی تواند در برابر موج شهروندان هوشمند از نقش بی بدیل روابط عمومی ها غافل باشد.

روابط عمومی سنتی همچون کسب و‌کارهای سنتی باید جای خود را به روابط عمومی نوین بدهد.

با توجه به اینکه طبق آمارهای رسمی وزارت ارتباطات و اطلاعات و اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور ، ضریب نفوذ اینترنت در ایران به بیش از ۴۶،۹ درصد معادل ۳۶،۵ میلیون نفر رسیده است و طبق بررسی های انجام شده اغلب کاربران اینترنت از شبکه اجتماعی مجازی استفاده می کنند، میتوان تصور کرد که این شبکه ها تاثیرات عمده ای بر افکار عمومی ایرانیان دارند. بنابر این دستگاههای سیاست گذار و هدایت گر افکار عمومی بویژه روابط عمومی ها در ایران بایستی نگاه ویژه ای به این شبکه ها و فعل و انفعالات درونی آنها داشته باشند.


شبکه های مجازی بخشی از فناوری کاربردی روابط عمومی الکترونیک به شمار می روند که در صورت ارائه مدل کاربردی برای پیاده سازی آنها در محیط وب سازمانی می توانند تحول نوینی در کارآمد سازی روابط عمومی ها بویژه در حوزه مدیریت شهری ایجاد کنند.

با توجه به کاربرد روزافزون اینترنت در زندگی، شاهد بوجود آمدن شهروندان اینترنتی می باشیم. شهروند اینترنتی، شهروند سایبری یا نت وند به کاربرانی از اینترنت گفته می شود که مشارکت فعالی در ارتباط های اینترنتی دارند

شهروندان اینترنتی افرادی هستند که جامعه را به یکدیگر متصل می کنند. می دانیم که آنها عاشق متصل بودن هستند. آنها با یکدیگر صحبت می کنند و در جریان ارتباط آن ها، «اطلاعات» جریان می یابد.

روابط عمومی باید بداند که در فضای جدید ، «او »تنها عنصری نیست که «اطلاع رسانی » می کند و‌ «اطلاعات»را به اشتراک می گذارد.

در فضای نوین «روابط عمومی» با نت وند شهروندانی مواجه هست که علاقه وافر به اشتراک «اطلاعات» دارد.

روابط عمومی در فضای نوین مجازی بایستی حلقه تکمیل کننده اطلاعات بوده و مشارکت در نشر اطلاعات درست باشد.

اگرچه تکلیف روابط عمومی از گذشته برمبنای گوش ،چشم و زبان سازمان و بعبارتی صریح تر مبتنی بر عملکرد دوسویه و پل ارتباطی بوده است. به لطف تکنولوژی جدید و نوین بایستی روابط عمومی هوشمند بداند که او اینک مکلف به بهره مندی از مذاکره "همه با همه" در فضای مجازی است.

پرهیز از تبلیغات یک سویه و ارسال پیام های گزینشی خطاب به مخاطبان از جمله تکنیکهای نامطلوب روابط عمومی است که دیوار آهنین بین مخاطبان و روابط عمومی در فضای مجازی ایجاد می نماید.

روابط عمومی در فضای مجازی نیازمند به مطالعه و گفتگو با مخاطب است و نبایستی روابط عمومی صرفا به دیوار ساخته از اطلاعات خود تکیه بزند.

روابط عمومی مکلف است بعنوان روابط عمومی حاکمیت عمل کند . با تبیین درست و‌مشارکتهای اجتماعی در فضای مجازی تصویری درست از مخاطب گرفته و به مخاطب انتقال می دهد.

ضریب نفوذ در "رسانه های اجتماعی روابط عمومی محور" در فضای مجازی یک نقطه بسیار حائز اهمیت است و قابل اتکا، برای ارزیابی مدیریت و‌کارکنان روابط عمومی ها و سرمایه سازمانی محسوب می گردد.

روابط عمومی هوشمند می داند که در طول تاریخ لوازم و تکنولوژی روابط عمومی دچار تغییر و تحول بنیادی شده است اما نیازهای مخاطبان تغییر نکرده است.

پاسخگویی به نیازهای مخاطبان رسالت مهم یک روابط عمومی است.

در فضای مجازی اطلاعات در مالکیت مخاطبان است و با سرعت بی بدیل درست یا نادرست به یک برند ملی و فراملی تبدیل می گردد. در این فضا اطلاعات شهروند محور ، انتشار اخبار ، گزارشهای یک سویه اهمیت قابل ملاحظه ایی ندارد.

"روابط عمومی ایده آل" ناگزیرند به طور مستمر بر رویدادهای داخل سازمان و اطلاعات شکل یافته در "جامعه مخاطبان "خود نظارت کند و‌در زمان مناسب و‌ حسب ضرورت خود را با تغییرات وفق دهد.

روابط عمومی موفق، ایده آل و هوشمند استراتژی هایی به منظور تعادل و دستیابی به منظور «تعادل و دستیابی به منافع مادی یا معنوی سازمان و‌مخاطبان سازمان» باید ترسیم کند و با حرفه ای عمل نمودن موجب تشویق مخاطبان به «راست آزمایی» شوند تا اطلاعات جعلی با عارضه کم از فضای مجازی محو شود.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد