شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پدید آمدن امکان خرید آنلاین، شکل خرید کردن ما را کاملا دگرگون کرده است. چه قصد خرید کتاب داشته باشید و چه هدیه برای تولد، آسان تر است که به یک وبسایت بروید و اجناس را در میان برگههای الکترونیک مرور کنید تا اینکه واقعا به فروشگاهها سر بزنید. اما این به این معنی است که خرید کردن، تنها به اندازه کلیک روی یک دکمه وقت میبرد و این گاهی دردسرساز است: تنها به خاطر اینکه میتوانید یک استخر شنا یا یک کیسه 70 کیلویی غذای سگ را آنلاین بخرید، نباید این اجناس را خریداری کنید. در اینجا فهرست کالاهایی را میآوریم که برای خریدشان، باید به همان روش قدیمی، حتما به فروشگاه بروید:
لباس عروسی
لباس عروسی، گران ترین لباسی است که یک زن در طول زندگیاش میخرد. سایتهای اینترنتی، بهویژه آنها که بینالمللی هستند، با بکارگیری تصاویر جذاب از لباسهایی رویایی که عروس در فروشگاههای محلی نمییابد، و تخفیفهای غیرعادی، خانمها را جذب میکند. اما فراموش نکنید: اگر قیمت لباس، بیش از حد مناسب و پایین به نظر میرسد، این یعنی باید به آن شک کنید.
ساز موسیقی
خرید آنلاین ساز، از دو جهت اشتباه است: نخست آن که سخت است بدون نواختن یک ساز، بفهمیم چه صدایی میدهد. بسیاری از موسیقیدانان، ترجیح میدهند پیش از خرید یک ساز، آنها را در دست بگیرند و بررسی کنند. نکته دوم این است که سازها بسیار حساس و شکننده هستند و فروشندگان آنلاین، اغلب در بستهبندی مناسب دقت نمیکنند.
دسته گل
خرید دسته یا سبدگل هدیهای به صورت آنلاین، به قول معروف، آمد و نیامد دارد: گاهی آنچه دریافت میکنید، با آنچه سفارش دادهاید و تصاویری که دیدهاید، کاملا تطابق دارد، و گاهی نیز عکسها زیبا هستند و بسته دریافتی، زشت. تلاش کنید حضوری گل بخرید. اما اگر قصد خرید آنلاین دارید نیز، سفارش تان را به یک گلفروشی محلی و نامآشنا بفرستید.
سبزی و میوه تازه
خرید خواروبار به صورت آنلاین، به شما امکان میدهد که در وقت تان بسیار صرفهجویی کنید. اما در حالی که خرید وسایل پستوخانه (مانند آرد و شکر و غذاهای کنسروشده) به صورت آنلاین، انتخاب خوبی است، خرید فرآوردههای تازه، میتواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. گزینش و خرید میوه و سبزی، یک تجربه بینایی و لمسی است که حتما باید به صورت حضوری انجام گیرد. در دنیای آنلاین، تعیین اینکه موزهای شما چقدر زرد باشند و یا اینکه سبزیهایتان چقدر ترد باشند تا برای چند روز ماندگاری داشته باشند، بسیار دشوار است.
اتومبیل
شمار کمی از رانندگان هستند که از خرید حضوری اتومبیل لذت میبرند. این کار، یک فرآیند هزینهبر و استرسزاست و بسیاری از خریداران احساس میکنند که توسط فروشندگان تحت فشار قرار میگیرند. به همین خاطر، دوری از این همه دردسر و خرید آنلاین، به نظر بسیاری، گزینهای مناسب میرسد.
اما دست نگاه دارید: آیا نمیخواهید پیش از خرید اتومبیل، آن را دست کم لمس کنید و یا پشت فرمان یک مدل مشابه نشسته و احساس راندن آن را تجربه کنید؟ خرید آنلاین اتومبیل های دست دوم هم البته، مشکلات ویژه خود را دارد: در این مورد شما حتما نیاز دارید که یک مکانیک قابل اعتماد را به محل برده و از سلامت اتومبیل، مطمئن شوید.
لوازم خانگی بزرگ
تصاویر لوازم خانگی در وبسایتها، گاهی بسیار زیبا و جذاب به نظر میرسند، اما این وسایل معایبی دارند که تنها در صورت حضور در محل، قابل تشخیص هستند. افزون بر این، اطمینان از هماهنگی وسایلی که در اینترنت میبینید – مانند یخچال و ماشین لباسشویی– با خواستهها و نیازهایتان، غیرممکن است. خرید لوازم خانگی به صورت حضوری، به شما توان میدهد تا پرسشهایی را از قبیل روش مصرف و یا دوره گارانتی، از فروشنده بپرسید.
ابزارهای الکترونیکی از مارکهای ناشناخته
گاهی به نظرتان میرسد که میتوانید گوشی تلفن خود را از یک مارک معروف بخرید، اما متعلقات آن مانند کابل شارژر و غیره را، از برندهای ناشناخته ولی ارزانتر تهیه کنید. اما باید به یاد داشته باشید: شارژرها و اتصالات تولید برندهای گمنام، گرچه تخفیفات و قیمتهای بسیاری خوبی ارائه میدهند، اما اکثرا کمی پس از خرید میسوزند و خراب میگردند. این ابزارها، گاهی به وسایل الکترونیک شما نیز آسیبهای جدی میزنند. اما خرید حضوری میتواند تا حدی کیفیت این وسایل را برایتان روشن کند.
منبع: http://iranjavan.net
|