درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36524صفحه نخست » گزارش تصویری روابط عمومییکشنبه، 4 مهر 1400 - 03:32
ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌
بسیاری‌ از نشریات‌ در جستجوی‌ عکس‌های‌ خوب‌ برای‌ روح‌ بخشیدن‌ و جذاب‌ کردن‌ صفحات‌ خود هستند. حتی‌ پاره‌ای‌ از مواقع‌ عکس‌ها و شرح‌ زیر آن‌ را چاپ‌ و بقیه‌ مطالب‌ اطلاعیه‌ را حذف‌ می‌کنند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بسیاری‌ از نشریات‌ در جستجوی‌ عکس‌های‌ خوب‌ برای‌ روح‌ بخشیدن‌ و جذاب‌ کردن‌ صفحات‌ خود هستند. حتی‌ پاره‌ای‌ از مواقع‌ عکس‌ها و شرح‌ زیر آن‌ را چاپ‌ و بقیه‌ مطالب‌ اطلاعیه‌ را حذف‌ می‌کنند.

 

به‌ یاد داشته‌ باشید که‌ شرح‌ نویسان‌ زیر عکس‌ در نشریات‌ همیشه‌ خبرنگار نیستند و ممکن‌ است‌ به‌ همه‌ اطلاعات‌ مکملی‌ که‌ به‌ یک‌ گزارش‌ مربوط‌ می‌شود به‌ آسانی‌ دسترسی‌ نداشته‌ باشید به‌ همین‌ دلیل‌ شرح‌ زیر عکس‌های‌ شما باید روشن‌ و کامل‌ باشد.


ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ که‌ از کتاب‌ راهنمای‌ نگارش‌ آسوشیتدپرس‌ اقتباس‌ شده‌ است‌:
1. آیا کامل‌ است‌؟
2. آیا هویت‌ را به‌ طور کامل‌ و روشن‌ مشخص‌ می‌کند؟
3. آیا زمان‌ را در عکس‌ مشخص‌ می‌کند؟
4. آیا حادثه‌ای‌ را که‌ در تصویر اتفاق‌ افتاده‌ به‌ روشنی‌ باز می‌نماید؟
5. آیا مکان‌ عکس‌ را مشخص‌ می‌کند؟
6. آیا اسامی‌ اشخاص‌ به‌ درستی‌ نوشته‌ شده‌ و اسامی‌ افراد در ارتباط‌ با خود آنها ذکر گردیده‌ است‌؟
7. آیا شرح‌ عکس‌ از ویژگی‌ برخوردار است‌؟
8. آیا شرح‌های‌ زیر عکس‌ خوانا است‌؟
9. آیا تا آنجا که‌ ممکن‌ است‌ صفات‌ حذف‌ شده‌ است‌؟


10. آیا عکس‌ دیگری‌ را به‌ یاد نمی‌آورد.


و قاعده‌ 11، قاعده‌ مهمی‌ که‌ به‌ هیچوجه‌ نباید زیر پا گذاشته‌ شود:
هرگز شرحی‌ را بدون‌ بررسی‌ خود عکس‌ زیر آن‌ ننویسید.


بر اساس‌ مطالعاتی‌ که‌ اخیراً درباره‌ استفاده‌ از عکس‌ در روابط عمومی به‌ عمل‌ آمده‌ تأثیرگذارترین عکس‌ها، عکس‌هایی‌ هستند که‌ در حالت‌ طبیعی‌ و بدون‌ زمینه‌ چین‌های‌ قبلی‌ گرفته‌ شده‌اند. اجزاء این‌ عکس ها تنها به‌ چند قلم‌ محدود می‌شوند که‌ هسته‌ مرکزی‌ را در سمت‌ چپ‌ بالای‌ عکس‌ تشکیل‌ می‌دهند. بررسی‌ها عموماً نشان‌ می‌دهد هنگامی‌ که‌ این‌ عکس‌ها را در صفحه‌ نشریات‌ به‌ چاپ‌ می‌رسند توجه‌ خوانندگان‌ را به‌ خود جلب‌ می‌کنند و پیام‌ را بهتر از خبر یا گزارش‌ تحقیقی‌ در ذهن‌ مخاطب‌ می‌نشانند.


عکس‌ها باید سیاه‌ و سفید و به‌ اندازه‌ 8 اینچ‌ در 10 اینچ‌ و با چاپ‌ براق‌ باشد. مگر اینکه‌ ضرورت‌ شکل‌ دیگری‌ را ایجاب‌ کند. مشخص‌ کنید که‌ در صورت‌ درخواست‌ نشریه‌ عکس‌ رنگی‌ در اختیار آنها قرار داده‌ خواهد شد. شرح‌ زیر عکس‌ را باید به‌ طور مطمئنی‌ به‌ خود عکس‌ بچسبانید تا گم‌ نشود و یا آن‌ را اشتباهی‌ با عکس‌ دیگری‌ مربوط‌ نسازند.


البته‌ هر نشریه‌ای‌ عکس‌ چاپ‌ نمی‌کند و یا عکس‌هایی‌ را که‌ به‌وسیله‌ عکاسان‌ خود آنها گرفته‌ نشده‌ باشد قبول‌ نمی‌کنند. از آنجا که‌ چاپ‌ عکس‌ گران‌ تمام‌ می‌شود، ارزش‌ آن‌ را دارد که‌ پیش‌ از ارسال‌ عکس‌ یا اطلاعیه‌تان‌ در این‌ مورد تحقیق‌ کنید.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد