درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 خرداد 1403 - 10:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
  طوفان رسانه‌ای چیست؟
  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد
  سه نکته برای بازسازی گذشته خود
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36507صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 6 مهر 1400 - 18:37
یادداشت‌ ‌درون‌ سازمانی‌
این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مبادله‌ یادداشت‌ میان‌ ادارات‌ مختلف‌ یک‌ مؤسسه‌ یکی‌ از رایج‌ترین‌ روش‌هایی‌ است‌ که‌ در ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌ مورد استفاده‌ (و سوء استفاده‌) قرار می‌گیرد. این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.

 

هر چند مؤسسات‌ از نظر وابسته‌بودن‌ به‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ با یکدیگر متفاوتند، ولی‌ همه‌ آنها برای‌ به‌ ثبت‌ رساندن‌ مراودات‌، فکرها و پیشنهادهای‌ داخلی‌ خود برخی‌ اوقات‌ از این‌ قالب‌ استفاده‌ می‌کنند.

 

حتما بخوانید: انواع یادداشت نویسی

 

راهنمایی‌هایی‌ برای‌ نوشتن‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ مؤثر ارائه‌ می‌شود:

1. از جملات‌ کوتاه‌ و ساده‌ استفاده‌ کنید. از به‌ کار بردن‌ عبارات‌ طولانی‌ دوری‌ جوئید. به‌ جای‌ استفاده‌ از جملات‌ بلند، دو جمله‌ ساده‌ و کوتاه‌ به‌ کار ببرید.


2. به‌ جای‌ اینکه‌ جملات‌ طولانی‌ را پشت‌ هم‌ ردیف‌ کنید، فشرده‌ یا شماره‌بندی‌ شده‌ آنها را فهرست‌وار بیاورید. سعی‌ کنید آنها را به‌ نحوی‌ ارائه‌ دهید که‌ به‌ چشم‌ بخورند.


3. هنگامی‌ که‌ برای‌ مقام‌ بالاتر خود یادداشت‌ داخلی‌ می‌نویسید، از لحن‌ آمرانه‌ استفاده‌ نکنید. بکوشید لحنی‌ خودمانی‌ و «پیشنهادی‌» داشته‌ باشید.


4. همیشه‌ یادداشت‌ را طوری‌ بنویسید که‌ رئیس تان‌ برای‌ مشتری‌ می‌نویسد، و هرگز به‌ شیوه‌ای‌ ننویسید که‌ مشتری‌ برای‌ رئیس تان‌ می‌نویسد.


5. هنگامی‌ که‌ برای‌ سرپرست‌ خود یادداشت‌ می‌فرستید سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ سازمان‌ خود را رعایت‌ کنید. همیشه‌ یادداشت‌ را برای‌ سرپرست‌ بلاواسطه‌ خود بفرستید. چنانچه‌ مطلبی‌ را برای‌ مقام‌ بالاتری‌ در سازمان‌ می‌نویسید، رونوشت‌ جداگانه‌ای‌ از آن‌ را همراه‌ یادداشتی‌ برای‌ سرپرست‌ خود بفرستید. به‌ این‌ ترتیب‌ هم‌ یادداشت‌ شما به‌ شخص‌ مورد نظر خواهد رسید و هم‌ شما سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ را زیر پا نگذاشته‌اید.


6. با استفاده‌ از مثال‌هایی‌ موجز و روشن‌ سعی‌ کنید احکام‌ عام‌ را به‌ اثبات‌ برسانید.


7. از دایره‌ فکری‌ که‌ در یادداشت‌ مطرح‌ می‌کنید خارج‌ نشوید. از طرح‌ اطلاعات‌ اضافی‌ و بی‌ربط‌ خودداری‌ کنید. نکات‌ جدیدی‌ که‌ عنوان‌ می‌کنید باید با مقصود کلی‌ یادداشت‌ مرتبط‌ باشد یا یادداشت‌ جداگانه‌ای‌ به‌ آن‌ اختصاص‌ یابد.


8. اگر تقاضایی‌ را مطرح‌ می‌کنید، با ذکر دلیل‌ یا دلایلی‌ برحق‌ بودن‌ آن ‌را به‌ اثبات‌ برسانید.


9. جزییات‌ اقدام‌ بعدی‌ را مشخص‌ کنید. مسئولیت‌ انجام‌ اقدامات‌ بعدی‌ را خود عهده‌دار شوید.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد


  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟


  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  از شمار دو چشم یک تن کم


  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد