درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36507صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 6 مهر 1400 - 19:13
یادداشت‌ ‌درون‌ سازمانی‌
این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مبادله‌ یادداشت‌ میان‌ ادارات‌ مختلف‌ یک‌ مؤسسه‌ یکی‌ از رایج‌ترین‌ روش‌هایی‌ است‌ که‌ در ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌ مورد استفاده‌ (و سوء استفاده‌) قرار می‌گیرد. این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.

 

هر چند مؤسسات‌ از نظر وابسته‌بودن‌ به‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ با یکدیگر متفاوتند، ولی‌ همه‌ آنها برای‌ به‌ ثبت‌ رساندن‌ مراودات‌، فکرها و پیشنهادهای‌ داخلی‌ خود برخی‌ اوقات‌ از این‌ قالب‌ استفاده‌ می‌کنند.

 

حتما بخوانید: انواع یادداشت نویسی

 

راهنمایی‌هایی‌ برای‌ نوشتن‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ مؤثر ارائه‌ می‌شود:

1. از جملات‌ کوتاه‌ و ساده‌ استفاده‌ کنید. از به‌ کار بردن‌ عبارات‌ طولانی‌ دوری‌ جوئید. به‌ جای‌ استفاده‌ از جملات‌ بلند، دو جمله‌ ساده‌ و کوتاه‌ به‌ کار ببرید.


2. به‌ جای‌ اینکه‌ جملات‌ طولانی‌ را پشت‌ هم‌ ردیف‌ کنید، فشرده‌ یا شماره‌بندی‌ شده‌ آنها را فهرست‌وار بیاورید. سعی‌ کنید آنها را به‌ نحوی‌ ارائه‌ دهید که‌ به‌ چشم‌ بخورند.


3. هنگامی‌ که‌ برای‌ مقام‌ بالاتر خود یادداشت‌ داخلی‌ می‌نویسید، از لحن‌ آمرانه‌ استفاده‌ نکنید. بکوشید لحنی‌ خودمانی‌ و «پیشنهادی‌» داشته‌ باشید.


4. همیشه‌ یادداشت‌ را طوری‌ بنویسید که‌ رئیس تان‌ برای‌ مشتری‌ می‌نویسد، و هرگز به‌ شیوه‌ای‌ ننویسید که‌ مشتری‌ برای‌ رئیس تان‌ می‌نویسد.


5. هنگامی‌ که‌ برای‌ سرپرست‌ خود یادداشت‌ می‌فرستید سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ سازمان‌ خود را رعایت‌ کنید. همیشه‌ یادداشت‌ را برای‌ سرپرست‌ بلاواسطه‌ خود بفرستید. چنانچه‌ مطلبی‌ را برای‌ مقام‌ بالاتری‌ در سازمان‌ می‌نویسید، رونوشت‌ جداگانه‌ای‌ از آن‌ را همراه‌ یادداشتی‌ برای‌ سرپرست‌ خود بفرستید. به‌ این‌ ترتیب‌ هم‌ یادداشت‌ شما به‌ شخص‌ مورد نظر خواهد رسید و هم‌ شما سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ را زیر پا نگذاشته‌اید.


6. با استفاده‌ از مثال‌هایی‌ موجز و روشن‌ سعی‌ کنید احکام‌ عام‌ را به‌ اثبات‌ برسانید.


7. از دایره‌ فکری‌ که‌ در یادداشت‌ مطرح‌ می‌کنید خارج‌ نشوید. از طرح‌ اطلاعات‌ اضافی‌ و بی‌ربط‌ خودداری‌ کنید. نکات‌ جدیدی‌ که‌ عنوان‌ می‌کنید باید با مقصود کلی‌ یادداشت‌ مرتبط‌ باشد یا یادداشت‌ جداگانه‌ای‌ به‌ آن‌ اختصاص‌ یابد.


8. اگر تقاضایی‌ را مطرح‌ می‌کنید، با ذکر دلیل‌ یا دلایلی‌ برحق‌ بودن‌ آن ‌را به‌ اثبات‌ برسانید.


9. جزییات‌ اقدام‌ بعدی‌ را مشخص‌ کنید. مسئولیت‌ انجام‌ اقدامات‌ بعدی‌ را خود عهده‌دار شوید.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد