درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36196صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 18 مهر 1400 - 07:26
ساده و صادقانه حرف های خود را بزنید
تا حالا فکرکردید چرا با دیگران حرف می زنیم. خب معلومه، می خواهیم ارتباط برقرار کنیم، اطلاعات بگیریم و کارهایمان را انجام دهیم. لازمه زندگی اجتماعی برقراری ارتباط است که جز با حرف زدن و برقراری ارتباط کلامی، امکانپذیر نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تا حالا فکرکردید چرا با دیگران حرف می زنیم. خب معلومه، می خواهیم ارتباط برقرار کنیم، اطلاعات بگیریم و کارهایمان را انجام دهیم. لازمه زندگی اجتماعی برقراری ارتباط است که جز با حرف زدن و برقراری ارتباط کلامی، امکانپذیر نیست.


چگونه حرف بزنیم تا بیشترین تاثیر را در شنونده بگذاریم؟ مهمترین مسئله در حرف زدن این است که شفاف و بدون ابهام صحبت کنید یعنی رک و صریح اللهجه باشید. هنگام صحبت کردن از موارد زیر پرهیز کنید:

- زیر لب سخن گفتن، مسلما دیگران نه صدای شما رامی شنوند ونه حرفهایتان را می فهمند.


- من من کردن، با این کار اعتماد دیگران را از دست می دهید. آنها پیش خودشان می گویند، خودش هم نمی داند چه می گوید و چه می خواهد.


- بیش از حد آرام و آهسته صحبت کنید، باز هم دیگران صدای شما را ندارند و حرفهای شما را نمی فهمند.

 

حتما بخوانید: بی پیرایه سخن گفتن، بهتر از در لفافه حرف زدن


- استفاده از کلمات قلمبه و سلمبه، دیگران درباره شما فکر می کنند که فقط می خواهید اظهار فضل و خودنمایی کنید.


- استفاده از واژه های خاص یک گروه، باعث می شود دیگران شما را منتسب به گروه خاص کنند مثلا اگر در صحبت های خود بیش از حد واژه های سیاسی به کار ببرید در واقع مرزی میان خود وشنونده ایجاد می کنید.


- از به کار بردن جملات ناقص و نیمه تمام خودداری کنید . حرفتان را کامل بزنید.


از عباراتی مثل "می دونی که چی می خوام بگم" یا "متوجه منظورم که هستی" استفاده نکنید. برای اینکه حرفهای شما بیشترین اثر خود را در شنونده بگذارد باید: واضح، شفاف، خوشایند و ساده باشد.

رعایت این چهار فاکتور الزامی است البته اگر می خواهید مردم شما را و حرفهای شما را فراموش نکنند و تحت تاثیر شما قرار بگیرند حتما با کسانی که آهسته، خجالتی و من من کنان حرف می زنند برخورد داشته اید. شما آنها را افرادی فاقد اعتماد بنفس و یا بیمار می نامید، در نتیجه این افراد را به سرعت فراموش می کنید.


کلام آخر:
ساده و صادق حرف بزن و فقط آنچه را می خواهی بگو ،نه بیشتر.

منبع: صد قانون کار

 



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد