درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 22:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33874صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 15 بهمن 1400 - 02:00
10قانون طلایی مدیریت بحران روابط عمومی
در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در اینجا 10 قانون طلایی وجود دارد که می تواند به شرکت و سازمان شما در کنترل بحران کمک نماید:

1. مسئولیت پذیر باشید


ابتدا سعی نکنید بحران روابط عمومی را پوشش دهید،این فقط آسیب را بدتر خواهد کرد. در عوض، با مسئولیت پذیری، واکنش سریع و پاسخ به بازخورد، وضعیت را مدیریت کنید. به جای بحث عمومی، نگرانیها و سوالات مردم را تشخیص داده و به پرسشها و گفتگوهای درست پاسخ دهید. برای کنترل وضعیت و ارسال پیام، یک بیانیه صادر و در رسانه های اصلی و اجتماعی منتشر کنید.
 

2. فعال، شفاف و پاسخگو باشید


در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد.

 

3. رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرند


بدترین کاری که شرکتها می توانند انجام دهند این است که احتمال وقوع آتش سوزی در رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرند. برای مقابله، تهیه یک طرح اطلاع رسانی مطلوب و خوب می تواند مفید باشد.


4. انسان باشید


در فرایند مدیریت بحران، مسائل و ارزشهای اخلاقی و انسانی نباید فراموش شود.

 

5. اول عذرخواهی کن، بعد اقدام کن


ذرخواهی کلید حرکت به جلوست. انجام این کار باعث می شود سوخت به آتش با تاخیر برسد و در نتیجه می توان در روایت تغییر ایجاد کرد.


6. آماده باشید


تیم اجتماعی خود را در هشدار بالا، برای نظارت در خط مقدم قرار دهید.


7. ابتدا به درک وضعیت بپردازید


همه جزئیات مربوط به ذینفعان کلیدی را به اشتراک بگذارید. هنگامی که از شما سوال شد حتی اگر هنوز در حال ارزیابی وضعیت هستید، به سادگی این را بگویید. اگر صدایی در این مورد نداشته باشید، بلافاصله مردم شما را گناهکار و مقصر می کنند و فرضیه های خود را مطرح می کنند.

 

8. اول به تیم خود گوش کن


این بسیار آسان است که واکنشی داشته باشیم، به خصوص اگر نام تجاری و شهرت شرکت شما در معرض خطر باشد. تا زمانی که با تیم روابط عمومی خود دربارۀ بهترین رویکرد منطقی مشورت نکردید، نظر خود را ارسال نکنید.

 

9. توسعه فرهنگ برند سازمانی تان را تقویت کنید


برای جلوگیری از بحران، کارکنان خط مقدم خود را سرزنش نکنید، اما آنها مسئولیت فرهنگ نام تجاری سمی را نمی پذیرند. یک فرهنگ نام تجاری سازمانی که مشتریان را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد، به احتمال زیاد کارکنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و این امر می تواند توسعه فرهنگ برند سازمانی را بیش از پیش تقویت کند.


10. فن را خاموش کنید


اولین قاعده مدیریت بحران، خاموش کردن فن است. روی آتش بنزین نریزید.


 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد