درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33874صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 13 بهمن 1400 - 14:36
10قانون طلایی مدیریت بحران روابط عمومی
در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در اینجا 10 قانون طلایی وجود دارد که می تواند به شرکت و سازمان شما در کنترل بحران کمک نماید:

1. مسئولیت پذیر باشید


ابتدا سعی نکنید بحران روابط عمومی را پوشش دهید،این فقط آسیب را بدتر خواهد کرد. در عوض، با مسئولیت پذیری، واکنش سریع و پاسخ به بازخورد، وضعیت را مدیریت کنید. به جای بحث عمومی، نگرانیها و سوالات مردم را تشخیص داده و به پرسشها و گفتگوهای درست پاسخ دهید. برای کنترل وضعیت و ارسال پیام، یک بیانیه صادر و در رسانه های اصلی و اجتماعی منتشر کنید.
 

2. فعال، شفاف و پاسخگو باشید


در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد.

 

3. رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرند


بدترین کاری که شرکتها می توانند انجام دهند این است که احتمال وقوع آتش سوزی در رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرند. برای مقابله، تهیه یک طرح اطلاع رسانی مطلوب و خوب می تواند مفید باشد.


4. انسان باشید


در فرایند مدیریت بحران، مسائل و ارزشهای اخلاقی و انسانی نباید فراموش شود.

 

5. اول عذرخواهی کن، بعد اقدام کن


ذرخواهی کلید حرکت به جلوست. انجام این کار باعث می شود سوخت به آتش با تاخیر برسد و در نتیجه می توان در روایت تغییر ایجاد کرد.


6. آماده باشید


تیم اجتماعی خود را در هشدار بالا، برای نظارت در خط مقدم قرار دهید.


7. ابتدا به درک وضعیت بپردازید


همه جزئیات مربوط به ذینفعان کلیدی را به اشتراک بگذارید. هنگامی که از شما سوال شد حتی اگر هنوز در حال ارزیابی وضعیت هستید، به سادگی این را بگویید. اگر صدایی در این مورد نداشته باشید، بلافاصله مردم شما را گناهکار و مقصر می کنند و فرضیه های خود را مطرح می کنند.

 

8. اول به تیم خود گوش کن


این بسیار آسان است که واکنشی داشته باشیم، به خصوص اگر نام تجاری و شهرت شرکت شما در معرض خطر باشد. تا زمانی که با تیم روابط عمومی خود دربارۀ بهترین رویکرد منطقی مشورت نکردید، نظر خود را ارسال نکنید.

 

9. توسعه فرهنگ برند سازمانی تان را تقویت کنید


برای جلوگیری از بحران، کارکنان خط مقدم خود را سرزنش نکنید، اما آنها مسئولیت فرهنگ نام تجاری سمی را نمی پذیرند. یک فرهنگ نام تجاری سازمانی که مشتریان را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد، به احتمال زیاد کارکنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و این امر می تواند توسعه فرهنگ برند سازمانی را بیش از پیش تقویت کند.


10. فن را خاموش کنید


اولین قاعده مدیریت بحران، خاموش کردن فن است. روی آتش بنزین نریزید.


 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد