درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 01:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31446صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 16 مهر 1396 - 08:01
گسترش روابط عمومی الکترونیک در هر سازمان نگاه بالا به پایین را می طلبد !!!!!
مهدی گودرزی کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی - در عرصه ارائه خدمات و کالا و تبادل اطلاعات با مخاطبان یا همان مشتریان، روابط عمومی الکترونیک نقشی اساسی را برعهده دارد، فرآیند جذب و حفظ مشتریان جدا از فرآیندهای بازاریابی امری است که بدون وجود روابط عمومی الکترونیک به اهداف خود نمی رسد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در روابط عمومی الکترونیک به جای بهره گیری از شیوه های سنتی مواجهه با مشتریان یا مخاطبان، از تکنولوژی های الکترونیکی به 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199منظور سهولت، سرعت و فراگیری بیشتر استفاده می شود.
 

در هر صورت فرآیند گام گذاشتن روابط عمومی از شکل سنتی به عرصه الکترونیک، یک جهش و گام اساسی برای ورود به دنیای مجازی Cyberspace محسوب می شود و سنگ بنای سایر فعالیت های روابط عمومی در فضای آنلاین در همین مرحله گذاشته می شود.

 

 وظیفه روابط عمومی الکترونیک رساندن پیام به مشتری است. یعنی باید با اجرای صحیح ارسال اطلاعات،گرفتن اطلاعات و پردازش آنها و تنظیم بازخوردها یک ارتباط دوسویه موفق و موثر ایجاد کند، به نظر می رسد مدل های دوسویه روابط عمومی و انطباق آنها با روابط عمومی الکترونیک موثر تر از سایر مدل ها برای جذب مشتریان است.

 

از این میان ((مدل دوسویه مخاطب محور)) که مبتنی بر نیازها،سلایق و خواسته های مشتریان است برای حفظ مشتری و جلب اعتماد وی به بسیار موثر می باشد، چه بسا حفظ مشتری بسیار مشکل تر از جلب آن است و شرکت ها و بنگاه های اقتصادی باید تلاش خود را برای حفظ مشتریان امروز و تبدیل آنها به مشتریان همیشگی به کار گیرند.


 کار روابط عمومی الکترونیک از مقوله های جدید عصر اطلاعات محسوب می شود که ساختارهای آن را می توان تلفیقی از روابط عمومی ،رسانه ،تبادل اطلاعات و شبکه های مجازی در نظر گرفت که وظیفه اصلی ((رساندن پیام به مخاطبان )) را به عهده دارد.

 

در عرصه ارائه خدمات و کالا و تبادل اطلاعات با مخاطبان یا همان مشتریان، روابط عمومی الکترونیک نقشی اساسی را برعهده دارد، فرآیند جذب و حفظ مشتریان جدا از فرآیندهای بازاریابی امری است که بدون وجود روابط عمومی الکترونیک به اهداف خود نمی رسد.


در الکترونیکی کردن روابط عمومی ایجاد وب سایت و حضور موثر در فضای مجازی گام نخست محسوب می گردد. در حال حاضر در اکثر سازمان‌‏ها و شرکت های تجاری یا یک وب سایت پویا و کاربردی وجود ندارد و در صورت وجود وب سایت آنها بیشتر جنبه سمبولیک دارد. البته به نظر می رسد در سال های اخیر با نگاه تخصصی تر به روابط عمومی در کشورمان مواجه هستیم اما این نگاه نیازمند بلوغ و تفکر اجرایی است.

 

نگاه سنتی به روابط عمومی، عدم اعتماد مدیران رده های بالا به روابط عمومی، وجود مشکل در بخش آموزش عالی، کم کاری و کم توجهی کسانی که خود متخصص امر روابط عمومی و دست اندرکار روابط عمومی هستند.

 

همچنان این مقوله را در ایران با چالش هایی روبرو کرده است و باعث شده سرعت پیشرفت و تخصصی شدن و درنتیجه الکترونیکی شدن روابط عمومی در کشورمان به کندی صورت بگیرد.

 

این موانع باعث شده دوره گذار طولانی تری از روابط عمومی سنتی به الکترونیک ومدرن نسبت به کشورهای پیشرفته وحتی کشورهای در حال توسعه داشته باشیم.


 

اگر تفکر حاکم بر روابط عمومی در جهت سوق دادن فعالیت ها به روابط عمومی الکترونیکی باشد اما در سایر بخش های سازمان چنین دیدگاهی شکل نگرفته باشد تلاش ها و برنامه ریزی های بخش روابط عمومی الکترونیکی هیچگاه موثر نخواهد بود و هزینه های وقت، نیروی انسانی و مالی چند برابر خواهد شد.


 

به همین دلیل لازم است که سازمان به موضوع روابط عمومی الکترونیکی نگاهی از بالا به پایین داشته باشد و ساختار خود را در تمام بخش ها با فناوری های هم سطح آماده سازد.
 


 


 


 


 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد