درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30921صفحه نخست » دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 08:55
باید ها و نباید های شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود و دیر از ذهن ها فراموش شود. برای به خاطر سپاری آسان یک شعار می توان از کلمات موزون و جناس و شعرگونه استفاده کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، 1- شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود

شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود و دیر از ذهن ها فراموش شود. برای به خاطر سپاری آسان یک شعار می توان از کلمات موزون و جناس و شعرگونه استفاده کرد.

به همین دلیل است که اکثر شرکت ها در آگهی های تبلیغاتی خود از واژه های شعرگونه و تصاویر متحرک استفاده می کنند.

2- شعار تبلیغاتی تا حد امکان کوتاه باشد

هرچه شعار تبلیغاتی کوتاه تر باشد، تبلیغ مؤثرتر خواهد بود و تأثیر بیشتری بر مشتری می گذارد و بهتر به یاد می ماند.

به یاد داشته باشید بهترین شعارهای دنیا معمولا پنج کلمه بیشتر نیستند.

3- شعار تبلیغاتی باید عامیانه باشد

اگر مردم عادی مشتریان شما هستند از کلمات تخصصی و حرفه ای استفاده نکنید، همچنین بهتر است شعار شما احساسی باشد تا منطقی زیرا بیشتر خریدها احساسی هستند تا منطقی.

4- شعار تبلیغاتی باید حداقل یک مزیت و برتری را نسبت به رقبا بیان کند

باید با شنیدن شعار تبلیغاتی پی به مزیت رقابتی برد، همچنین نیازی از مشتری را که می تواند برطرف کند مشخص کرد.

به شعاری که تاژ برای خود انتخاب کرده و بر کیفیت محصول اشاره دارد دقت کنید؛ «همیشه کیفیت، همیشه تاژ.» درحالی که رقیبش شامپو پرژک این شعار را انتخاب کرده «طبیعت منشأ پاکیزگی.»

5- شعار تبلیغاتی باید باورپذیر باشد و دور از ذهن نباشد

اگر یک شعار آنقدر دور از واقع باشد که تمسخر شنونده را برانگیزد و در او احساس منفی ایجاد کند، در فروش تأثیر منفی ایجاد می کند. برای مثال می توان به شعار قبلی چسب رازی اشاره کرد؛ «چسب رازی، بهترین چسب دنیا.»

آیا به نظر شما چسب رازی بهترین چسب دنیاست؟

به همین منظور چسب رازی شعار خود را تغییر داده است، به طوری که دور از ذهن نباشد و همچنین موزون بودن خود را حفظ کند. به دو کلمه متناسب رازی و راضی دقت کنید؛ «همه راضی، از چسب رازی.»

مثال دیگر شرکت هواپیمایی مالزی که چندی پیش یکی از هواپیمای شرکت ناپدید شد و هیچ خبری از آن نشد.

پس  از ین ماجرا شرکت جهت افزایش مشتریان خود شعار زیر را انتخاب کرد؛ «اگر نمی دانید به کجا می خواهید سفر کنید، پروازهای مالزی را انتخاب کنید.»

انتشار این شعار باعث خشم بازماندگان قربانیان هواپیمای ناپدید شده مالزی شد که در نهایت شرکت مجبور شد شعار خود را حذف کند.

6- شعار تبلیغاتی باید متمایزکننده محصول یا خدمات باشید

شعار تبلیغاتی باید تفاوت یک محصول با محصول های شرکت رقیب را به  روشنی نشان دهد. برای مثال می توان شعار زیر را ذکر کرد.

بس: با بس تفاوت را احساس کنید.

پروشه: جایگزینی نیست.

فولکس واگن: کوچک فکر کنید.

آی مکس: بزرگ فکر کن.

7- شعار تبلیغاتی قابل  استفاده توسط رقبا نباشد

شعار تا حد امکان به گونه ای طراحی شود که نام برند را در خود داشته باشد و برای دیگر رقبا قابل  استفاده نباشد. مثلاً:

- سن ایچ و دیگر هیچ

- مهنام، خوشمزه و خوشنام

- فقط بیک مثل بیک می نویسد.

و در نقطه مقابل می توان به شعار تبلیغاتی شرکت یخچال سازی امرسان اشاره کرد؛ «زیبا جادار مطمئن.»

یا شرکت پاکسان و چرخ  خیاطی کاچیران که از یک شعار تبلیغاتی استفاده کرده اند؛ «کاچیران به اقتصاد خانواده می اندیشد و پاکسان به  سلامت خانواده می اندیشد.»

در این شعار اصلا به نام برند و ویژگی متمایز اشاره نشده است، همچنین شعار تبلیغاتی شامپوهای سان سیلک «سان سیلک یعنی زندگی منتظر نمی ماند.»

این شعار با محصول هیچ مرتبط نبوده و همچنین حس بی تفاوتی یا حتی منفی را در شنونده القا می کند.

8- شعار تبلیغاتی باید احساسات یا حس غرور را در مشتریان تشدید کند

مصرف کننده پس از شنیدن شعار تصور کند در صورت استفاده از محصول احساس خوبی خواهد داشت. مثلاً:

- بانک کارآفرین: دانش جهانی راه حل ایرانی

صابون پیرس: آماده شوید تا به بانوی زیبا تبدیل شوید

لورئال: چون شما ارزشش را دارید

شامپو بچه جانسون: اشک بس است.

و در نقطه مقابل شعارهایی هستند که خنثی بوده و هیچ ارزش حسی ندارند. مثلاً تبلیغ پوشاک هاکوپیان؛ «همگام با پیشگامان صنعت پوشاک جهان.»

9- شعار تبلیغاتی باید مشتری را به عمل و کاری دعوت  کند

مثلا شرکت اپل از مخاطبش می خواهد که متفاوت فکر کنند یا شرکت کوکاکولا؛ «کوکاکولا بنوشید، متفاوت فکر کنید.»

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد