درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:41   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30921صفحه نخست » دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 08:55
باید ها و نباید های شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود و دیر از ذهن ها فراموش شود. برای به خاطر سپاری آسان یک شعار می توان از کلمات موزون و جناس و شعرگونه استفاده کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، 1- شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود

شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود و دیر از ذهن ها فراموش شود. برای به خاطر سپاری آسان یک شعار می توان از کلمات موزون و جناس و شعرگونه استفاده کرد.

به همین دلیل است که اکثر شرکت ها در آگهی های تبلیغاتی خود از واژه های شعرگونه و تصاویر متحرک استفاده می کنند.

2- شعار تبلیغاتی تا حد امکان کوتاه باشد

هرچه شعار تبلیغاتی کوتاه تر باشد، تبلیغ مؤثرتر خواهد بود و تأثیر بیشتری بر مشتری می گذارد و بهتر به یاد می ماند.

به یاد داشته باشید بهترین شعارهای دنیا معمولا پنج کلمه بیشتر نیستند.

3- شعار تبلیغاتی باید عامیانه باشد

اگر مردم عادی مشتریان شما هستند از کلمات تخصصی و حرفه ای استفاده نکنید، همچنین بهتر است شعار شما احساسی باشد تا منطقی زیرا بیشتر خریدها احساسی هستند تا منطقی.

4- شعار تبلیغاتی باید حداقل یک مزیت و برتری را نسبت به رقبا بیان کند

باید با شنیدن شعار تبلیغاتی پی به مزیت رقابتی برد، همچنین نیازی از مشتری را که می تواند برطرف کند مشخص کرد.

به شعاری که تاژ برای خود انتخاب کرده و بر کیفیت محصول اشاره دارد دقت کنید؛ «همیشه کیفیت، همیشه تاژ.» درحالی که رقیبش شامپو پرژک این شعار را انتخاب کرده «طبیعت منشأ پاکیزگی.»

5- شعار تبلیغاتی باید باورپذیر باشد و دور از ذهن نباشد

اگر یک شعار آنقدر دور از واقع باشد که تمسخر شنونده را برانگیزد و در او احساس منفی ایجاد کند، در فروش تأثیر منفی ایجاد می کند. برای مثال می توان به شعار قبلی چسب رازی اشاره کرد؛ «چسب رازی، بهترین چسب دنیا.»

آیا به نظر شما چسب رازی بهترین چسب دنیاست؟

به همین منظور چسب رازی شعار خود را تغییر داده است، به طوری که دور از ذهن نباشد و همچنین موزون بودن خود را حفظ کند. به دو کلمه متناسب رازی و راضی دقت کنید؛ «همه راضی، از چسب رازی.»

مثال دیگر شرکت هواپیمایی مالزی که چندی پیش یکی از هواپیمای شرکت ناپدید شد و هیچ خبری از آن نشد.

پس  از ین ماجرا شرکت جهت افزایش مشتریان خود شعار زیر را انتخاب کرد؛ «اگر نمی دانید به کجا می خواهید سفر کنید، پروازهای مالزی را انتخاب کنید.»

انتشار این شعار باعث خشم بازماندگان قربانیان هواپیمای ناپدید شده مالزی شد که در نهایت شرکت مجبور شد شعار خود را حذف کند.

6- شعار تبلیغاتی باید متمایزکننده محصول یا خدمات باشید

شعار تبلیغاتی باید تفاوت یک محصول با محصول های شرکت رقیب را به  روشنی نشان دهد. برای مثال می توان شعار زیر را ذکر کرد.

بس: با بس تفاوت را احساس کنید.

پروشه: جایگزینی نیست.

فولکس واگن: کوچک فکر کنید.

آی مکس: بزرگ فکر کن.

7- شعار تبلیغاتی قابل  استفاده توسط رقبا نباشد

شعار تا حد امکان به گونه ای طراحی شود که نام برند را در خود داشته باشد و برای دیگر رقبا قابل  استفاده نباشد. مثلاً:

- سن ایچ و دیگر هیچ

- مهنام، خوشمزه و خوشنام

- فقط بیک مثل بیک می نویسد.

و در نقطه مقابل می توان به شعار تبلیغاتی شرکت یخچال سازی امرسان اشاره کرد؛ «زیبا جادار مطمئن.»

یا شرکت پاکسان و چرخ  خیاطی کاچیران که از یک شعار تبلیغاتی استفاده کرده اند؛ «کاچیران به اقتصاد خانواده می اندیشد و پاکسان به  سلامت خانواده می اندیشد.»

در این شعار اصلا به نام برند و ویژگی متمایز اشاره نشده است، همچنین شعار تبلیغاتی شامپوهای سان سیلک «سان سیلک یعنی زندگی منتظر نمی ماند.»

این شعار با محصول هیچ مرتبط نبوده و همچنین حس بی تفاوتی یا حتی منفی را در شنونده القا می کند.

8- شعار تبلیغاتی باید احساسات یا حس غرور را در مشتریان تشدید کند

مصرف کننده پس از شنیدن شعار تصور کند در صورت استفاده از محصول احساس خوبی خواهد داشت. مثلاً:

- بانک کارآفرین: دانش جهانی راه حل ایرانی

صابون پیرس: آماده شوید تا به بانوی زیبا تبدیل شوید

لورئال: چون شما ارزشش را دارید

شامپو بچه جانسون: اشک بس است.

و در نقطه مقابل شعارهایی هستند که خنثی بوده و هیچ ارزش حسی ندارند. مثلاً تبلیغ پوشاک هاکوپیان؛ «همگام با پیشگامان صنعت پوشاک جهان.»

9- شعار تبلیغاتی باید مشتری را به عمل و کاری دعوت  کند

مثلا شرکت اپل از مخاطبش می خواهد که متفاوت فکر کنند یا شرکت کوکاکولا؛ «کوکاکولا بنوشید، متفاوت فکر کنید.»

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد