درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 17:38   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29983صفحه نخست » سه شنبه، 23 خرداد 1396 - 11:20
نیمی از تیم مدیریتی غول تکنولوژی دنیا در اختیار زنان است
مدیریت زنانه در گوگل
تنوع جنسیتی در سطوح مختلف کاری در سال‌های اخیر به موضوعی مهم تبدیل شده است، تا جایی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شناخته شده جهان بارها به خاطر رعایت نکردن این قاعده مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تنوع جنسیتی در سطوح مختلف کاری در سال‌های اخیر به موضوعی مهم تبدیل شده است، تا جایی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شناخته شده جهان بارها به خاطر رعایت نکردن این قاعده مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. در این میان شرکت‌های تکنولوژی هم مستثنا نیستند و نتوانسته‌اند آن‌طور که باید تعادل را میان به‌کارگیری کارمندان مرد و زن برقرار کنند. جالب است بدانید از میان 10 شرکت برتر تکنولوژی جهان تنها سه شرکت از زنان در سطوح بالای مدیریتی به اندازه مردان استفاده می‌کنند. گوگل اما تنها شرکت تکنولوژی است که تقریبا نیمی از تیم مدیریتی‌اش را زنان تشکیل می‌دهند.

 

اگرچه مدیرعامل گوگل یعنی «ساندار پیچای» و مدیرعامل شرکت مادر آن یعنی آلفابت مرد هستند، اما وقتی به سطوح مدیریتی گوگل می‌رسیم شاهد هستیم که حدود نیمی از آنها و به‌طور دقیق 46 درصد آنها زن هستند. هر چند تیم مدیریتی گوگل از نظر ریاضی دقیقا میان مردان و زنان تقسیم نشده، اما فرصت‌های مدیریتی در این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‌های تکنولوژی برای مردان و زنان نسبتا برابر است. بد نیست بدانید که از میان یازده مدیر ارشد شرکت اپل، تنها یک نفر آنها زن است؛ «آنجلا آهرنتز» معاون ارشد بخش خرده‌فروشی، تنها مدیر ارشد زن در ارزشمندترین شرکت دنیاست. این شرایط در مایکروسافت کمی بهتر است. در این شرکت از میان پانزده مدیر ارشد، سه نفر زن هستند. در شرکت IBM از میان 21 نفر مدیر ارشد، چهار نفر زن هستند. این در حالی است که مدیرعامل IBM یعنی «جینی رومتی» هم یک زن است. در نهایت بررسی‌ها نشان می‌دهد که در میان شرکت‌های برتر و بزرگ تکنولوژی جهان، گوگل بیشترین برابری جنسیتی را در مدیرانش دارد. با این اوصاف مجله بیزینس اینسایدر به بررسی و معرفی مهم‌ترین مدیران ارشد زن در تیم مدیریتی گوگل پرداخته است.

«دیان گرین» معاون ارشد بخش گوگل کلاد: در ماه نوامبر سال 2015 گوگل Bebop Technologies را که استارت‌آپی فعال در زمینه نرم‌افزارهای رایانش ابری بود، خرید. دیان گرین این استارت‌آپ را مدیریت می‌کرد و به این ترتیب گوگل متقاعد شد که گرین را در هیات‌مدیره خود برای رهبری تجارت کلاد یا رایانش ابری این شرکت به‌کار بگیرد. گرین یکی از زنان تاثیرگذار در سیلیکون‌ولی است. او شرکت VMware را به همراه همسرش و یکی از استادان دانشگاه استنفورد در اواخر دهه 1990 تاسیس کرد و سپس به‌عنوان اولین مدیرعامل این شرکت مشغول به‌کار شد.

«سوزان ووجسیکی» مدیرعامل یوتیوب: او شانزدهمین کارمند و اولین زن استخدام شده از سوی گوگل است که در سال 2014 مدیرعامل یوتیوب شد. او در زمانی که معاون ارشد بخش مدیریت محصولات بود، کار نظارت و مدیریت دو محصول تبلیغاتی گوگل یعنی AdWords و AdSense را برعهده داشت. به همین دلیل او تا پیش از انتخاب به‌عنوان مدیرعامل یوتیوب هم لقب مهم‌ترین کارمند گوگل را گرفته بود. فراموش نکنید که ووجسیکی با اجاره گاراژ خانه خود به لری پیج و سرگی برین برای راه‌اندازی اولین دفتر کار گوگل، کمک کرد تا این شرکت تاسیس شود.

«جسیکا پاول» معاون ارشد بخش ارتباطات جهانی: او به شکل رسمی در سال 2006 به گوگل پیوست و تا پیش از آن در بخش روابط عمومی گوگل برای منطقه آسیا، جنوب اروپا و بازارهای نوظهور فعالیت می‌کرد.

«لورین توهیل» معاون ارشد بخش بازاریابی جهانی: او بیش از یک دهه در گوگل فعالیت کرده و حضور داشته است تا در نهایت در سال 2014 به‌عنوان معاون ارشد انتخاب و معرفی شد. او روند تغییر لوگوی گوگل در سال 2015 را مدیریت کرد و در واقع مغز متفکر پشت پرده بسیاری از جوایز تبلیغاتی گوگل بوده است. توهیل در سال 2016 جایگاه اول را در فهرست خلاق‌ترین معاونان ارشد زن دنیا به خود اختصاص داد.

«جن فیتزپاتریک» مدیر بخش نقشه گوگل: او در تابستان سال 1999 به‌عنوان یک کارآموز وارد گوگل شد و از آن زمان در این شرکت فعالیت کرده است. او در پاییز سال 2014 به‌عنوان مدیر بخش نقشه گوگل انتخاب شد. او یکی از مدیرانی بود که به شکل‌گیری تیم «تجربه کاربری» گوگل کمک کرد و بر روند توسعه نرم‌افزارهایی مانند Google Search، AdWords و News نظارت کرد.

«روث پورات» معاون ارشد و مدیر ارشد مالی: او به‌عنوان مدیر ارشد مالی جدید گوگل در ماه مارس سال 2015 به این شرکت پیوست، اما تا پیش از آن به‌عنوان قدرتمندترین زن وال‌استریت شناخته می‌شد. از زمان ورودش به گوگل کمک کرد تا گوگل در ساختار شرکتی خود رشد کند و به حذف هزینه‌های زائد و اضافه در کل این شرکت هم کمک زیادی کرد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4068

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد