به گزارش شارا، محمدجواد محسن زاده، دانشجوی کارشناسی رشته گرافیک مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج درباره پایان نامه تحصیلی خود گفت: امروزه با گسترش دانشهای نظری سازمانی از یک سو و توسعه دانش تبلیغات از سوی دیگر، مدیران و کارشناسان روابط عمومیها، به استفاده از دستاوردهای دانش مدیریت تبلیغات در انتقال پیام سازمانی به روشهای تئوریزه شده علمی در جذابیت و اثربخشی به پیامها در مخاطبان، روی آوردهاند.
وی افزود: این رویکرد مثبت، موجب توسعه فضای علمی میان رشتهای «گرافیک سازمانی» شده است و در دانشگاههای معتبر جهان نظر کارشناسان فضای هنر و علم مدیریت را به خود جلب کرده است.
استادان حاضر این این نشست پس از شور برای این پایان نامه نمره 20 قائل شدند.
وی به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران روابط عمومی در صورت آشنایی با هنر تبلیغات و بهره گیری از متخصصان ارتباطات تصویری میتوانند نقش بسیار مهمی را در سیاستها و استراتژیهای بازاریابی سازمان ها و اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان ایفا کنند.
محسن زاده گفت: اشباع بازارها، تشدید رقابت، تغییر در سلیقهها و نیازهای مشتریان، شرکتهای ایرانی را با چالشهای متعددی در فعالیت های بازرگانی و صنعتی مواجه کرده است و تنها برون رفت از این چالش ها استفاده از تبلیغات صحیح می باشد.
وی افزود: پایان نامه مذکور، نتایج تحقیقات متعدد در زمینه استفاده از رسانه برای مدیریت اذهان و افکار عمومی و انتقال پیام از طریق هنر ارتباطات تصویری می باشد.
محسن زاده ادامه داد: این پایان نامه در سه فصل به کاربرد ارتباطات تصویری در حوزه روابط عمومی پرداخته است.
وی اضافه کرد: این پایاننامه به روش کتابخانه ای، میدانی و پیمایش اینترنتی (همراه تحلیل محتوای هنری آثار مورد بررسی تهیه شده) به مفاهیم نظری و تنوریهای ارتباطات و بهرهوری سازمانی مدیریت و انواع شیوههای تبلیغات به عنوان زیربخشی از بازاریابی پرداخته است.
محسن زاده افزود: این پایان نامه ماحصل خروجیهای ماندگار روابط عمومیهای پیشرو داخل و خارج کشور با استفاده از مراجعه حضوری و در بستر شبکه جهانی اینترنت به منظور شناسایی مفاهیم نظری ارتباط ، نظریه سازی روابط عمومی تبلیغاتمحور، تبیین کارکردهای ارتباطات تصویری در انتقال پیام به منظور تحقق اهداف سازمانها و تامین نیاز به اطلاعات در مخاطبان سازمانها می پردازد.