شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كاربرد ارتباط تصويري درحوزه روابط عمومي
پنجشنبه، 24 اسفند 1391 - 14:27 کد خبر:2739

شارا - بهارستان -كاربرد ارتباط تصويري در حوزه روابط عمومي در پايان نامه يك دانشجوي رشته گرافيك بررسي شد.

 

به گزارش شارا، محمدجواد محسن زاده، دانشجوي كارشناسي رشته گرافيك مركز آموزش عالي علمي كاربردي جهاد دانشگاهي كرج درباره پايان نامه تحصيلي خود گفت:‌ امروزه با گسترش دانش‌هاي نظري سازماني از يك سو و توسعه دانش تبليغات از سوي ديگر، مديران و كارشناسان روابط عمومي‌ها، به استفاده از دستاوردهاي دانش مديريت تبليغات در انتقال پيام سازماني به روش‌هاي تئوريزه شده علمي در جذابيت و اثربخشي به پيام‌ها در مخاطبان، روي آورده‌اند.

وي افزود: اين رويكرد مثبت، موجب توسعه فضاي علمي ميان رشته‌اي «گرافيك سازماني» شده است و در دانشگاه‌هاي معتبر جهان نظر كارشناسان فضاي هنر و علم مديريت را به خود جلب كرده است.

استادان حاضر اين اين نشست پس از شور براي اين پايان نامه نمره 20 قائل شدند.

وي به خبرنگار ايرنا گفت: مديران روابط عمومي در صورت آشنايي با هنر تبليغات و بهره گيري از متخصصان ارتباطات تصويري مي‌توانند نقش بسيار مهمي را در سياست‌ها و استراتژي‌هاي بازاريابي سازمان ها و اصلاح و تغيير ذهنيت مشتريان ايفا كنند.

محسن زاده گفت: اشباع بازارها، تشديد رقابت، تغيير در سليقه‌ها و نيازهاي مشتريان، شركت‌هاي ايراني را با چالش‌هاي متعددي در فعاليت هاي بازرگاني و صنعتي مواجه كرده است و تنها برون رفت از اين چالش ها استفاده از تبليغات صحيح مي باشد.

وي افزود: پايان نامه مذكور، نتايج تحقيقات متعدد در زمينه‌ استفاده از رسانه براي مديريت اذهان و افكار عمومي و انتقال پيام از طريق هنر ارتباطات تصويري مي باشد.

محسن زاده ادامه داد: اين پايان نامه در سه فصل به كاربرد ارتباطات تصويري در حوزه روابط عمومي پرداخته است.

وي اضافه كرد: اين پايان‌نامه به روش كتابخانه اي، ميداني و پيمايش اينترنتي (همراه تحليل محتواي هنري آثار مورد بررسي تهيه شده) به مفاهيم نظري و تنوري‌هاي ارتباطات و بهره‌وري سازماني مديريت و انواع شيوه‌هاي تبليغات به عنوان زيربخشي از بازاريابي پرداخته است.

محسن زاده افزود: اين پايان نامه ماحصل خروجي‌هاي ماندگار روابط عمومي‌هاي پيشرو داخل و خارج كشور با استفاده از مراجعه حضوري و در بستر شبكه جهاني اينترنت به منظور شناسايي مفاهيم نظري ارتباط ، نظريه سازي روابط عمومي تبليغات‌محور، تبيين كاركردهاي ارتباطات تصويري در انتقال پيام به منظور تحقق اهداف سازمان‌ها و تامين نياز به اطلاعات در مخاطبان سازمان‌ها مي پردازد.