درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 05:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27245صفحه نخست » یکشنبه، 21 آذر 1395 - 12:48
سلسه درس های بازاریابی و فروش
هدف بازاریابی کسب خشنودی مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی است. خشنودی، فوق رضایت است و زمانی حاصل می شود که مشتری مشعوف شود و با نتایج و رفتاری از سوی سازمان شما مواجه شود که بسیار فراتر از انتظارش باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هدف بازاریابی کسب خشنودی مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی است. خشنودی، فوق رضایت است و زمانی حاصل می شود که مشتری مشعوف شود و با نتایج و رفتاری از سوی سازمان شما مواجه شود که بسیار فراتر از انتظارش باشد.

دقت کنید فرد قبل از اینکه با سازمان شما ارتباط برقرار سازد یا از مغازه شما محصولی را خرید کند یکسری تصورات و پیش فرض هایی را در ذهن خودش دارد و براساس آنها انتظاراتی خواهد داشت و پس از اینکه آن محصول (کالا/ خدمت) را از شما دریافت کرد یکسری فایده هایی را به دست آورده است.

حال او این معادله تصویر ذهنی قبل از خرید را با اقدامات و نتایج پس از خرید با هم مقایسه می کند اگر حاصل این مقایسه، مساوی باشد به این مشتری می گوییم راضی. مشتری راضی کسی است که آن چیزی را که فکر می کرده و انتظار داشته محقق شده است.

مشتری راضی وقتی که از او در مورد آن شرکت یا فروشگاه سوال می شود، می گوید خوب است، راضی هستم. اما دقت کنید او خودش به صورت خودجوش فعالیتی برای معرفی سازمان شما به دیگران نمی کند. اما اگر این معادله به نحوی باشد که انتظارات قبل از خرید، بزرگ تر از فایده های پس از خرید باشد و به عبارتی انتظارات او برآورده نشده باشد به این مشتری ناراضی می گوییم که حتی می تواند تبدیل به مشتری خرابکار هم بشود و برای ما تبلیغات منفی بکند و چه بسا بسیار بیشتر از آنچه اتفاق افتاده به موضوع شاخ و بال بدهد و داستان یک کلاغ چهل کلاغ اتفاق بیفتد.

آمار و ارقام از اینکه یک مشتری ناراضی به چند نفر دیگر نارضایتی خویش را اطلاع می دهد در کتاب ها و مقالات بسیار متفاوت است اما آنچه همگی به آن اشاره می کنند این است که تبلیغات منفی همیشه بسیار بیشتر از زمانی است که اعلام رضایت وجود دارد.

به خصوص در ایران که ما با فرهنگ شفاهی و محاوره ای هم عجین هستیم. یکی از علت های دیگر بالا بودن تبلیغات منفی در هنگام نارضایتی مشتریان در ایران به نوع برخورد ما با مقوله نارضایتی برمی گردد. در غرب وقتی مشتریان اعتراض می کنند به دنبال گرفتن خسارت هستند اما در ایران وقتی مشتریان اعتراض می کنند به دنبال اثبات هویت و شخصیت خودشان هستند.

ایرانی دوست ندارد تصور شود که سر او کلاه رفته است، حال به حالت دیگر آن معادله برگردیم و زمانی که میزان فایده های دریافتی از انتظارات قبل از خرید بیشتر باشد، در این حالت است که مشتری خشنود می شود و بهتر از آن این است که به سفیر برند تبدیل شده و خود مبلغ و ترویج کننده آن برند می شود و همان طوری که می دانیم اثر این نوع تبلیغات بسیار بالا و ماندگار است.

بعد از کلمه خشنودی به موضوع سودآوری می پردازم. تمام شرکت های دنیا و تمام کار و کسب ها با سه هدف اساسی به وجود آمده اند که عبارتند از بقا، رشد و سود. پس سودآوری هدف بسیار مهمی است که در اقتصاد مطرح است و زندگی سازمان بدون سود به شکست و جمع شدن منجر می شود.

اما نکته مهم این است که سود بلند مدت را فدای سود کوتاه مدت نکنیم. مثلا اگر محصولی ایراد دارد مرجوع کنیم و به مشتری نگوییم جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود چون در این صورت او را از دست داده ایم و به مبلغ منفی و مشتری خرابکار تبدیل کرده ایم. در سودآوری به منافع جمعی بیندیشیم. سود خودمان را در سود و خشنودی مشتریان و سایر ذی نفعان ببینیم.

عالی باشیم تا باشیم وگرنه هیچ کس برای ماندن ما به ما تضمین نداده است. دنیای رقابت بسیار بی رحم است و برای زندگی بهتر خودش بـه پاکسازی می پردازد. پس مدیریت و بازاریابی اندیشمندانه سبب می شود که سازمان ضمن بقا، رشد کند و سودآور باشد و برند فراگیر مشهور تر و مقبول تری داشته باشد.

چنین سازمانی به صورت مرتب به مزیت رقابتی و بالاتر از آن جذابیت رقابتی به روز و موثر برای مشتـریانش (که دلایل انتـخاب در فضای رقابتی اسـت) می انـدیشد و اقـدام می کند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد