درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 17:49   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26698صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 17 آبان 1395 - 12:11
چالش بین روابط عمومی و رسانه شناسایی شود
به بهانه برگزاری پنجمین سمینار تخصصی روابط عمومی خوزستان
متاسفانه همواره چالش های بسیاری بین روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان خوزستان و رسانه های استان وجود دارد که می بایست شناسایی شود، همچنین کارشناسان و مدیران روابط عمومی های دستگاه ها باید از طریق آموزش به سلاح علم نوین ارتباطات مجهز شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متاسفانه همواره چالش های بسیاری بین روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان خوزستان و رسانه های استان خوزستان وجود دارد که می بایست شناسایی شود، همچنین کارشناسان و مدیران روابط عمومی های دستگاه ها باید از طریق آموزش به سلاح علم نوین ارتباطات مجهز شوند.

 

بی شک نقش مهم و عمده یک روابط عمومی، کاهش و نزدیک کردن اذهان و افکار عمومی به واقعیت ها در یک سازمان است که متاسفانه نبودن تعریفی مشخص یکی از بارزترین و بزرگترین چالش های روابط عمومی است.

 

همچنین باید اذعان کرد که مشخص نبودن ماهیت و عملکرد واقعی روابط عمومی در سازمان ها یاعث ایجاد این مهم شده است که وظایف این حوزه با دیگر واحدهای سازمان ادغام شود و منجر به آمیختگی تشکیلاتی شود به طوری که نام روابط عمومی در کنار دیگر عناوین دیده شود.

 

ناگفته نماند که از دیگر چالش های موجود در روابط عمومی های استان خوزستان مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی در یک ساز مان است که ریشه در تداخل وظایف روابط عمومی با دیگر واحد های روابط عمومی دارد و این در حالی است که واحد روابط عمومی درجدول سازمانی بلافاصله زیر نظر مدیر سازمان قرار می گیرد.

 

کارشناسان و صاحب نظران ارتباطات براین باورند که چنانچه نقش روابط عمومی در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، در بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، باز آفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم روابط عمومی باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.

 

همچنین باید تاکید شود که یکی دیگر از چالش های روابط عمومی، چالش حرفه ای بودن کارکنان و کارشناسان آن است که متاسفانه تعداد نیروهای متخصص و کارشناس در روابط عمومی بسیار اندک است، به طوری که این نیروها چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ تخصص، پاسخگوی نیاز دستگاه ها نیستند و باید اقرار کرد که یک کارشناس روابط عمومی باید بتواند عوامل مورد نیاز برای پذیرش توسط مخاطب را در خود پرورش دهد و نباید از این نکته غافل ماند که اخلاق پسندیده، انگیزه قوی، مثبت اندیشی، خوش بینی و پویایی، در این زمینه تأثیرشگرفی دارد

 

بطور کلی، یک کارشناس روابط عمومی، باید همسویی با مخاطبان، صداقت، حاضر جوابی، خلوص و وضع ظاهری مناسب ارتباط گر، نقش بسیار مهمی را در مؤثر بودن جریان ارتباط ایفا کند

 

همچنین مجموعه این ویژگی ها، کارشناس روابط عمومی را از جایگاه بسیار والایی برخوردار می سازد، به گونه ای که می توان او را، مغز متفکر، روابط عمومی نام برد.

 

ناگفته نماند که دیدگاه بسته مدیران استان نسبت به روابط عمومی ها باعث عدم توسعه استان خوزستان شده است البته با اندکی تحقیق و رصد سایت ها به راحتی می توان متوجه شد که سطح روابط عمومی های استان نیز از لحاظ خبر، تبلیغات و از همه مهمتر ارتباطات نسبت به سایر استان ها بسیار ضعیف و در حد پایینی قرار دارند.

 

همچنین جای تاسف دارد که برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان روابط عمومی را در حد خبر می بینند که با اندک کنجکاوی و پرس و جو می توان دریافت که این ارگان های مهم دولتی در روابط عمومی هایشان فقط یک خبرنویس گماشته اند که آن فرد نیز یه این مهم هم مسلط نیست و دست و پا شکسته و آن هم بدون رعایت اصول کلی خبر با یک فردی که تنها سمت مسئول روابط عمومی این دستگاه را به یدک می کشد وجود دارد.

 

البته نویسنده این یادداشت منکر زحمات و تلاش های بی شائبه برخی روابط عمومی های پرتلاش استان نیست و به صورت کلی ارزبابی خود را از دیگر روابط عمومی ها بیان کرده است که امیدوارم سوء برداشت نشود .

 

باید تاکید کرد که رشد و ارتقا روابط عمومی ها از طریق آموزش مداوم میسر خواهد شد که این مهم نیز به نفع سازمان مربوطه است و بر کسی پوشیده نیست که مدیران با روابط عمومی های قوی موفقتر خواهند شد، همچنین می بایست دیدگاه برخی مدیران استان نسبت به روابط عمومی تغییر کند تا شاهد شکوفایی و توسعه استان باشیم و این مهم جز با استمداد از استاندار محترم استان و آن هم با دستور جهادی امکان پذیر نیست

 

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که عدم استقبال از سمینارهای علمی و آموزشی در استان ما با وجود کم هزینه بودن نسبت به استان های مرکزی به ویژه تهران مزید بر علت شده است که این نیز باید با عنایت مدیران استانی و نگاه مثبت محقق شود.

 

گفتنی است: سمینار روابط عمومی های استان خوزستان 17 و 18 آذرماه جاری با حضور اساتید برجسته کشوری در تالار اجتماعات امام رضا(ع) شرکت نفت اهواز برگزار می شود.

 

منبع: شوششان

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد